Actualizat acum 33 minute

  • Curs valutar: EUR4.354

Cele mai bine plătite joburi pentru care nu se cere facultate

Autor: Simona Roşu Luni, 18 Ianuarie 2010 34 vizualizări 87 comentarii

Diploma de studii universitare nu e neapărat garanţia unui salariu mare. Acest lucru e demonstrat şi de posturile pentru cei care au doar o diplomă de Bacalaureat sau de şcoală profesională. În cazul acestora, remuneraţia poate ajunge şi la 5.000 de lei. Specialiştii în resurse umane consultaţi de capital.ro au întocmit o listă a celor mai bine plătite posturi pentru care nu ai nevoie de o diplomă de studii superioare. Cele mai bune joburi pentru cei care nu au terminat o

Diploma de studii universitare nu e neapărat garanţia unui salariu mare. Acest lucru e demonstrat şi de posturile pentru cei care au doar o diplomă de Bacalaureat sau de şcoală profesională. În cazul acestora, remuneraţia poate ajunge şi la 5.000 de lei. Specialiştii în resurse umane consultaţi de capital.ro au întocmit o listă a celor mai bine plătite posturi pentru care nu ai nevoie de o diplomă de studii superioare.

Cele mai bune joburi pentru cei care nu au terminat o universitate sunt cele de asistent director general, şef depozit, tehnician, specialist logistică sau specialist în protecţia muncii, susţine Ioana Tot, senior consultant Consulteam şi membru HR Club. „Salariile pentru astfel de posturi se pot situa în intervalul 2.800 – 5.000 de lei net lunar, la care se pot adăuga diverse scheme de bonusare, în funcţie de politica fiecarei companii”, a declarat Ioana Tot.

Salariile acestora sunt de două ori sau chiar de trei ori mai mari comparativ cu cele obţinute de tinerii absolvenţi de facultate aflaţi pe poziţii entry-level, care primesc doar 1.200 de lei. „Este posibil ca unii absolvenţi de studii superioare să nu fie remuneraţi la acelaşi nivel, însă doar specialiştii de nivel entry sunt în această situaţie”, a declarat Ioana Tot.

Mai este nevoie şi de „meseriaşi"

Posturi la fel de bine plătite au şi specialiştii pe anumite domenii. În acest caz, Gabriela Crainic, researcher driver al Manpower Romania, a enumerat joburi ca reglori, sculeri-matriţeri, sudori specializati în tehnologii noi sau electricieni. Salariul acestora este de 1.500 – 2.000 de lei net, după cum a declarat oficialul Manpower.

„În general, cei care câştigă bine fără a avea studii superioare sunt cei cu meserii rare, pentru care calificarea se obţine în timp, la locul de muncă şi nu în şcoli profesionale sau licee de profil”, a mai declarat Gabriela Crainic.

2.400 de lei, salariu de sudor

Florin Gogianu, sales support representative al companiei de recrutare Lugera & Makler spune şi el că 0-45768-sudor.jpg„salariile mari sunt pentru posturile în care este necesară o calificare obţinută fie prin cursuri de calificare, fie prin vechile şcoli profesionale, acum aproape inexistente”. „Vorbim aici de posturi de sudor, cu diferite procese tehnologice, unde nivelul salarial se află între 1.800 le şi 2.400 lei, în funcţie de zonă şi experienţă, de lăcătuşi mecanici, unde, de asemenea, nivelul salarial poate depăşi 1.500 lei, în funcţie de specificul activităţii, sau de operatori macara turn, unde nivelul salarial depăşeste constant 2.000 de lei”, a declarat Gogianu pentru capital.ro.

Salarii bune obţinute de cei care nu au o diplomă de universitate sunt şi în cazul şoferilor profesionişti care fac curse internaţionale şi care au venituri lunare de peste 2.000 de lei net.

Reprezentantul Lugera & Makler spune că şi în domeniul construcţiilor câştigurile sunt destul de mari, însă greu de stabilit. „Veniturile lunare din domeniul construcţiilor sunt mai greu de estimat din cauza netransparenţei din domeniu”, spune Gogianu.

Experienţa primează

„Angajatorii care doresc să îşi extindă echipele nu mai pretind candidaţi cu studii superioare în mod deosebit, ci solicită candidaţi care să demonstreze abilităţile necesare postului”, a declarat reprezentanta HR Club.

Şi Raluca Oţelea, director general al People Centric şi membru HR Club este de acceaşi părere. Aceasta declară că şi în domeniul IT&Telecom este posibil ca o experienţă bogată şi competenţele solide să primeze studiilor universitare. „Sunt însă cazuri marginale, constituie o minoritate”, a declarat Oţelea.

  • SUDOR TIG-WIG la 23 martie, 17:42 a spus:

    AS DORI SA-L INTREB PE ACESTA DOAMMNA IOANA THOT CARE FIRMA DA 2800 RON CA EU AMVENIT CA FRAERUL IN TARA IN 2008 CA IMI OFERA 4000 SI DUPA PROBA PE CARE AM LUAT-O IMI OFEREA 800 CUM JUSTIFICA DUMNEAEI CA SE PLATESTE IN ROMANIA. A SA FII LINGAU SI SA-L PUPI IN .... PE SEF POATE SI DACA TRAGI CHIULUL SI URMARESTI CE SPUNE ALA SAU ALALALT DESPRE SEFI SI PATRONI DA OR LUA DAR PE DREPT ,MESERIE CUNOSTINTE IN TEHNOLOGIE NU EXISTA ACEST SALAR CE AM AVUT INAINTE DE REVOLUTIE AVEM SI ACUM LINGAI SI PUPATORI ASA ZIS SECURISTI DEMOCRATICI .NU CRED CA VREODATA O SA SCHIMBE IDEILE DIN ROMINIA DACA CEI DE SUS TOT INTR-O MINCIUNA O TIN ASA E SI IN RINDUL PROSTIMEI

  • Vindecarea la 26 ianuarie, 08:36 a spus:

    Ciudat e faptul ca nu e evident de clar ce inseamna Viata derizorie nu numai a romanului dar si a tuturor celorlalti cetateni din toate tarile din Lume unde sunt fara mila exploatati iar sufletele lor sunt incatusate de idealismul Sclavagismului, care exista imediat dupa asa zisa epoca de piatra si care face victime, balansind intre retorica si bilant iar numerotarea e necontenita cu adaugarea in paralel a mizeriei morale a celor care se autointituleaza organizatii salvatoare ale Umanitatii, muscand cu cruditate si nesat din sufletele Voastre plapande si decente si manipulandu-Le pentru a le mentine in permanenta in intuneric si deznadejde, pentru ca ei adevaratii mizerabili cu trupurile doar din materie carbonica fara de suflete sa se hraneasca sorbind necontenit Sufletele Voastre fiindu-le frica sa se opreasca deoarece inseamna in orice clipa agonia si sfarsitul lor. Cetateanul inseamna Democratia si invers, NU reprezentantul. Frica care detrmina aceste organizatii sa mentina o Lume in nesiguranta si Caos este triumfata si conditionata de Instinctul lor de Conservare care notifica clar mentalitatea lor cretina si animala precum acele carnivore care nu se mai pot satura niciodata, din cauza fricii dictate de Instinct indobitocit de nesatietate. Fiti siguri Copii ai Lumii ca ei stiu fragilitatea Voastra sufleteasca pe care o controleaza usor din clipa din care Va pierdeti speranta sa nu mai credeti in Iubire, aceasta minunata Energie pe care numai Barbatul si Femeia impreuna o pot creea si care insusi lui Dumnezeu ii este necesara. Nu Va lasati Sufletele pangarite de aceste Masini Carnivore care nu pot exista decat prin macabrul lor idealist Dezbina si Stapaneste-I. Sufletele Voastre se manjesc incet incet cu sangele infectat al acestora si numai pot fi salvate decat daca mai aveti o mana ingereasca de Speranta in Iubire. Femei din toata Lumea nu Va lasati pacalite de culorile amagitoare ale acestor Bestii dezbinandu-Va de Barbati si Copii, Barbati din toata Lumea!, nu Va transformati in Masini din cauza acestor dezbinari provocate de aceste asa zise organizatii ridicole care se indoapa cu bani de pe urma zdrobirii Sufletelor iubite dintre Voi si Femei si Copii. Luptati cu Capul SUS dar cu Iubire Voi toti acei care Va croiti mereu un Viitor si un Destin dar, Impreuna. Luptati, Luptati dar cu Iubire si Afectiune Impreuna.

  • Andrei la 21 ianuarie, 17:13 a spus:

    Lucrez intr-o multinationala la resurse umane . Recent , la un interviu pentru un post de director marketing ma confrunt cu urmatoarea situatie :
    Individ la patru ace cu facultate , master si inca n-spe mii de diplome si cursuri a solicitat 2500 euro net pe luna + bonusuri + decontare 200 litri pe luna combustibil + prima de Craciun + Pasti + prima vacanta + al 13-lea salariu + suma forfetara pentru imbracaminte . L-am intrebat cum justifica cererile si mi-a zis ca are o multitudine de diplome si experienta in vanzari de 6 luni . Are nevoie de 2500 euro pentru ca are rata la masina de 600 euro si la apartament de 700 euro . Omul era in somaj de 1 luna , fiind disponibilizat la fosta firma . Am omis sa spun ca , cu toate diplomele sale , nu facea diferenta intre cifra de afaceri si venituri totale ale firmei . Si incerca sa ma convinga ca eu sunt dus cu pluta ca insist ca sunt termeni diferiti . Credeti ca a fost angajat ?

  • Anca la 21 ianuarie, 06:58 a spus:

    Nu-mi vine sa cred citind articolul acesta ca in Romania se utilizeaza cu atata larghete expresii de genul "entry - level", "researcher driver", etc. Eu inteleg ca trebuie sa tinem pasul cu tehnologia, insa chiar asa sa ciopartim limba romana mi se pare prea de tot. Oare "posturi de inceput de cariera" nu suna cu mult mai bine decat "entry - level" trantit intr-o plina fraza scrisa in romana? Mi se pare ca faptul de a nu depune efort sa traduci si sa acomodezi limbii romane expresii sau cuvinte englezeste este o lipsa de respect fata de cititori pana la urma. In fine, poate expresiile cu princina sunt deja recunoscute in mod oficial in Romania, iar eu sunt extrem de in urma la acest capitol, indignadu-ma degeaba.

    • aurel la 21 ianuarie, 15:38 a spus:

      Sunt perfect de acord cu tine in privinta siluirii lb.romane cu orice ocazie mai ales de catre cei care ar trebui sa fie mai "grijulii" cu asta datorita impactului pe care il pot avea actiunile lor,in speta Mass Media.

    • dan la 21 ianuarie, 17:47 a spus:

      dragii mei. duceti-va in congo. se vb limba voastra. sa fim seriosi. acest ziar se adreseaza celor care stiu multe. voi oare ce cautati aici....pa

  • marius la 20 ianuarie, 09:29 a spus:

    sunt lacatus montor structuri metalice, sef de echipa. salariu 3900 lei net muncind 240-260 ore pe luna. am facut o facultate si nu mi-a ajutat la nimic, mai mult am invatat pe santier.
    pentru cei de aici, 80% din cei cu facultate sunt zero ca experienta teoretica, de practica nu vorbim si sunt zero si ca ambitie.
    "am facut facultatea, trebuie sa fiu platit tata pentru ca mi-am tocit 3-5 ani din viata coatele pe banci" e deviza absolvebtilor de fac.
    treziti-va , traim in altfel de economie. acum se cere sa stii ce faci, sa vrei sa inveti mai mult si sa dovedesti ca esti bun (nu la datul din gura!), nu stiu care e ordinea.
    e adevarat ca trebuie sa incepi de undeva dar cel mai des se incepe de jos, cu bani putini, cu ceva stres in plus ... insa nu, cei mai multi doresc din prima salarii mari.

  • alex la 19 ianuarie, 19:30 a spus:

    Cautam urgent persoane interesate sa lucreze la domiciliu pe internet. Salariu 1000Euro Garantam prin contract plata salariului. Rugam seriozitate maxima !
    Detalii cu privire la oferta numai la
    Mail:antoniu.ionel@yahoo.com
    NU trebuie sa vinzi si nu trebuie sa investesti bani ! Aplici doar un sistem gratuit si foarte elegant de lucru numai pe Internet (marketing,publicitate)si castigi bani !

    • GABRIELA la 20 ianuarie, 22:11 a spus:

      INTELEG CA E O POLITICA DE MARKETING DAR SCUZATI-MI INDRAZNEALA ,VREAU TOTUSI SA INTREB CUM SI DE UNDE PUTETI OFERII SUMA PE CARE O MENTIONATI ? NU SUNT SCEPTICA DAR SA CASTIGI ASA MULTI BANI IN VREMURILE ASTEA CRED TOTUSI CA E O PACALEALA.

    • laura la 24 iunie, 22:52 a spus:

      oare e adevarat?Vreau job la domiciliu ..tehnoredactare,orice.bercenulaura@yahoo.com

  • Chris la 19 ianuarie, 17:37 a spus:

    Doamne, dar ce salarii! De Bucuresti probalil, ca in restul tarii e jale! La firma la care lucrez eu un electrician nu ajunge nici la 900 Ron net! Ca sa nu mai zic ca se tot restructureaza firma de anul trecut, desi anul 2008 a fost unul foarte bun. In legatura cu meseriasii la care faceti referire, cei buni au plecat de mult din Romania, iar ceilalti se tot recalifica de nu mai stiu nici ei ce sunt pana la urma... ca daca sunt tot dati afara ce sa faca si ei saracii? Au dat multe firme faliment in ultima vreme si mai urmeaza inca...Nu din cauza managementului prost, meseriasilor lipsa sau chestii de genul asta, ci fiindca nu mai suntem competitivi. Avem multe taxe, impozite, etc care se reflecta in pretul final. Cum va explicati ca laptele unguresc din supermarket este mai ieftin decat al nostru? Si asta cu tot cu transport? Pana si alimentele sunt mai scumpe la noi, ce sa mai zicem de materiale, transportul cu materialele, cresterea pretului la gaze, etc. Eu recunosc ca am facut PREA MULTA SCOALA DEGEABA! Nu imi foloseste la mare lucru! Tot ce am invatat in scoala puteam sa invat si singura acasa. Asta spune multe si despre sistemul nostru de invatamant.

  • observator la 19 ianuarie, 17:06 a spus:

    cata ura fata de cei din jur genereaza saracia. avem o clasa politica pe care o intereseaza doar propriul interes (si scaun) si nu cel colectiv, al tarii si o societate foarte bolnava, voit prost educata, destramata si intentionat atatzata pe motivul caprei. nu cred ca avem un viitor prea placut pt. copii nostri. poate o noua revolutie, dar pe toate planurile. dar cine sa o faca, toti suntem lasi si fatzarnici, tocmai din cauza saraciei. ne trebuie niscaiva idealisti, dar nu din aia cu burta goala sau fanatici, ci adevarat patrioti. Numai bine si nu uitati sa stingeti lumina.

  • FRAIERUL PLATESTE la 19 ianuarie, 13:06 a spus:

    Dar in politica , cite clase iti trebuie?!? Si poti vinde o tara intreaga fara sa ai scoala. Sau cu un carnet de conducere ajungi ministru (Mitrea)...

  • Cosmin la 19 ianuarie, 09:16 a spus:

    Cred ca cea mai mare calitate a unui om este de a vedea realitatea asa cum este ea.
    de ex:
    Un job presupune a te "vinde"(profesional) unei firme pentru ca acea firma sa castige mai multi bani valorificand ceea ce ai tu sa "vinzi".

    Tu bineinteles trebuie sa ai ce sa vinzi. Oferta personala poate sa contina, experienta, cunostinte teoretice, cunostinte practice, timpul, sanatatea etc.

    Calificarile, studiile si toate restul sunt o chestiune secundara pana la urma. Principalul este VALOAREA ,transformata evident in bani, pe care tu o poti aduce firmei astfel in cat sa-ti primesti salarul.

    Deci intrebarea pe care trebuie sa si-o puna orice individ/a cu sau fara studii superioare este pana la urma: "Ce stiu eu sa fac?"

  • Vincent la 19 ianuarie, 08:47 a spus:

    Facultatea nu mai este peste tot, sinonimul celei mai inalte si perfecte pregatiri profesionale!... Multi, chiar foarte multi manageri si-au inceput cariera fara sa fi absolvit vreo facultate (si ptr mentalitatea romaneasca: si fara sa fi avut pile/neamuri/relatii care sa-i promoveze!) Simpla lor calitate de-a organiza si munci, le-a adus recunoastere si cu timpul - promovare. De intreprindere au fost trimisi ulterior la cursuri de perfectionare, la seminare de specializare, etc. reusind sa urce (unii, nu toti!) treapta dupa treapta in structura de conducere a firmei. Ca unii au inceput in paralel un studiu ff, au facut-o poate, si pentru un anumit orgoliu: acela de-a fi respectat si de strainii cu care urma sa trateze si eventual sa colaboreze (se stie si aici cit de important sint pentru multi, titlurile!)...

  • britan la 19 ianuarie, 07:10 a spus:

    eu ii inteleg pe cei cu diplome de universitate care au postat mai jos si care se simt "jigniti" de salariile celor mai putin scoliti decat ei dar am si un sfat pt ei; ..cauta-ti un loc de munca nu dormi.degeaba stai cu diploma in mana si astepti sa ti se ofere o slujba bine platita

  • vali panduru la 19 ianuarie, 04:23 a spus:

    Mie nu mi se pare normal ca un sudor sa castige mai mult decat un medic!

    • Costa la 19 ianuarie, 05:21 a spus:

      Unul din ala care a terminat pentru ca a avut taticu' si mamica miile de euroi sa-i plateasca studiile si restantele?????

  • andy la 19 ianuarie, 02:07 a spus:

    Toti se vaita ca au salarii ca in Congo , dar considera normal ca un apartament sa coste cat in New York..
    Nu mai inteleg nimic.

  • nasu bila la 19 ianuarie, 01:08 a spus:

    in casino sze poate ajunge si la 7000 eur pe luna fara nici o scoala;doar sa ai pila potrivita

  • vasile la 18 ianuarie, 23:40 a spus:

    Cu toate că în campania electorală au acuzat pensiile şi salariile "nesimţite" de la instituţiile statului, după alegeri, Traian Băsescu şi Emil Boc i-au oferit un salariu fabulos unui apropiat politic. Este vorba de Ionuţ Popescu, pe care l-au numit în funcţia de şef la Fondul Proprietatea şi care beneficiază acum de un venit lunar de 20.000 de euro, informează "Financiarul". El a primit acest post la finele lunii decembrie 2009, cînd au fost destituiţi 3 directori şi înlocuiţi, la foc automat, cu apropiaţi ai actualului regim politic PD-L. Toată această mişcare a costat jumătate de milion de euro şi cheltuieli lunare apropiate de cele din "vechiul regim". Mai mult decît atît, pentru că acţionarul majoritar al FP este statul, prin Ministerul Finanţelor, toată această notă de plată este achitată din bani publici. Surse din cadrul FP au confirmat pentru "Financiarul" că fostul consilier al primului-ministru va primi aproximativ 20.000 de euro lunar, faţă de aproximativ 800 de euro cît încasa ca să-l consilieze pe Emil Boc.

    "Uitaţi-vă şi la salariul doamnei de la Fondul Proprietatea (...), un salariu uriaş. Asta este nesimţire politică şi arată cît de lacomă este clientela politică, lacomă şi fără respect, dar cu buna tolerare de către Guvern", declara la sfîrşitul anului 2008 Traian Băsescu.
    Acum, însă, apropiatul său primeşte acelaşi salariu "nesimţit".
    Contactat, Ionuţ Popescu nu a dorit să facă prea multe comentarii despre cîştigurile lunare. A precizat, însă, că are un contract "mai puţin avantajos decît al predecesoarei" din punctul de vedere al salariilor compensatorii ori al bonusurilor, dar nu s-a arătat dispus, "cel puţin deocamdată", să facă publică suma pe care o încasează lunar.

    • Catalin C. la 19 ianuarie, 12:51 a spus:

      Asta se stia din epoca de piatra, cine e la conducere, o duce bine. Cine linge conducerea, o duce si mai bine. Doar ca Ionut Popescu a fost mai fraier, si a intrat mai tarziu pe firul lingau- conducere, cand deja salariul e cu mult sub cat ar fi dat PSD sau PNL unor oameni in aceeasi pozitie. Ma refer cat timp au fost ei la conducere, pre asa zisa criza.

  • remus la 18 ianuarie, 23:00 a spus:

    de cele mai multe ori (90%) dintre cei ce termina in ziua de azi facultatea ( sa imi fie cu iertare daca gresesc , dar aceasta e parerea mea) sunt "tufa de venetia", nici macar cunostiinte teoretice nu au , si atunci cum "mama lui proces verbal" sa pretinda sa se apropie de salarul meu electrician fara studii superioare dar cu bune cunostiinte de automatizari , hidraulica , pneumatica ? imi cer scuze daca am suparat dar consider ca dupa 5-10 ani de experienta domnii cu studii superioare pot pretinde salarii mai mari ca cei fara dar cu experienta , pana atunci NU!! puteti sa ma injuratii domniilor si doamnelor cu studii superioare dar fara experientasi fara de cunostiinte teoretice ca de practice nu putem discuta, dar aceasta e parerea mea.

    • ioana2006 la 18 ianuarie, 23:35 a spus:

      Dar nu sunt de vina cei ce termina o facultate in ziua de azi ci chiar institutia , fie ea de stat sau particulara, pentru ca nu pregateste tinerii in concordanta cu cerintele angajatorilor, si cum nimeni nu se naste invatat...De unde experienta daca nu incepi de undeva, daca nu ti se da sansa de a incepe undeva?! Si ca sa nu mai zic ca nu au sansa de a lucra pe un salariu decent nici cei care stiu teoria si sunt chiar inteligenti dar pur si simplu nu au mai lucrat, nu au EXPERIENTA!

    • geo la 19 ianuarie, 06:20 a spus:

      Mai domnule Remus, cum ai fost la inceput? De ce nu ti-ai "pierdut" si dumneata 5 ani din viata pe bancile facultatii? ..iti spun eu , nu ti-a placut carticica, ti-a placut mai mult "fracatul mentei"...si acum vii si improsti cu noroi in noi...nu suntem noi de vina ca sistemul de invatamant este execrabil...atunci hai sa nu mai facem facultati niciunul din noi pt ca sunt "varza"...eu nu zic sa ca un absolvent de facutate sa aiba salariul dumitale...dar ia in calcul ca un absolvent de facultate si-a tocit coatele 4-5 ani prin facultate...

    • milu la 20 ianuarie, 08:46 a spus:

      D-le Geo, omiteti cateva aspecte
      - in zilele noastre scoala e o industrie ca oricare alta. Vrei diploma, te duci si-ti iei de la o universitate. Nu vrei, te poti duce in alta parte: la munca, sau teleleu-tanase. Teoria cu pierderea timpului nu e general valabila pentru cei care termina doar liceul, si facultatea se poate numi adesea o pierdere de timp.
      - lumea inca mai crede ca daca pierde 5 ani la o facultate, automat va gasi un job bine platit
      - subscriu la punctul de vedere al lui Remus, ca peste 75% dintre cei care termina facultatile, habar n-au ce cursuri au urmat sau sa puna in aplicare respectivele materii.
      - experienta primeaza, cel putin in zilele noastre, pentru ca si angajatorii au inteles ca diploma nu mai are valoarea de alta data.

    • boby la 21 ianuarie, 19:25 a spus:

      Daca esti asa mare meserias, dupa atatia ani de munca, de ce iti mai trebuie semnatura pe procesul verbal de receptie a lucrarii (data musai de un inginer cu patalama la mana in domeniul respectiv) si nu semnezi tu, ca doar ai un liceu terminat ( eventual cu bacalaureat)?

  • ilie la 18 ianuarie, 22:17 a spus:

    Am inceput sa imbatranesc.Ce este senior consultant,researcher driver,bonusare?Am uitat limba romana ,sau ne kkm pe noi sa aratam ca am venit de la tara si am invatat trei boabe engleza?Bonusare?Am mai auzit un DIRECTOR tanar de spital ca acolo se acorda SI serviciu de NURSING.Daca nu avea nurses si avea asistente,cum spunea taranul?

    • ioana2006 la 18 ianuarie, 22:36 a spus:

      Asta inca nu-i nimic pe linga anomaliile grave din sistem...chiar as fi fericita sa fie asta singura noastra problema. Din cite citesc prin comentariile astea toti traim cam aceasi drama... Si totusi care ar fi solutia??? Sau e un cerc vicios in care ne vom invirti mereu?

    • vasile la 18 ianuarie, 23:41 a spus:

      Cu toate că în campania electorală au acuzat pensiile şi salariile "nesimţite" de la instituţiile statului, după alegeri, Traian Băsescu şi Emil Boc i-au oferit un salariu fabulos unui apropiat politic. Este vorba de Ionuţ Popescu, pe care l-au numit în funcţia de şef la Fondul Proprietatea şi care beneficiază acum de un venit lunar de 20.000 de euro, informează "Financiarul". El a primit acest post la finele lunii decembrie 2009, cînd au fost destituiţi 3 directori şi înlocuiţi, la foc automat, cu apropiaţi ai actualului regim politic PD-L. Toată această mişcare a costat jumătate de milion de euro şi cheltuieli lunare apropiate de cele din "vechiul regim". Mai mult decît atît, pentru că acţionarul majoritar al FP este statul, prin Ministerul Finanţelor, toată această notă de plată este achitată din bani publici. Surse din cadrul FP au confirmat pentru "Financiarul" că fostul consilier al primului-ministru va primi aproximativ 20.000 de euro lunar, faţă de aproximativ 800 de euro cît încasa ca să-l consilieze pe Emil Boc.

      "Uitaţi-vă şi la salariul doamnei de la Fondul Proprietatea (...), un salariu uriaş. Asta este nesimţire politică şi arată cît de lacomă este clientela politică, lacomă şi fără respect, dar cu buna tolerare de către Guvern", declara la sfîrşitul anului 2008 Traian Băsescu.
      Acum, însă, apropiatul său primeşte acelaşi salariu "nesimţit".
      Contactat, Ionuţ Popescu nu a dorit să facă prea multe comentarii despre cîştigurile lunare. A precizat, însă, că are un contract "mai puţin avantajos decît al predecesoarei" din punctul de vedere al salariilor compensatorii ori al bonusurilor, dar nu s-a arătat dispus, "cel puţin deocamdată", să facă publică suma pe care o încasează lunar.

  • altul la 18 ianuarie, 20:41 a spus:

    inginer metalurg in uzina reparatii Arcelor Mittal dupa 15 ani vechime are net si bonuri valorice de...1200 lei !

  • Florin la 18 ianuarie, 20:33 a spus:

    • SCLAVAGISMUL SPECIFIC ROMANESC

    Trimis de xxxx la 18 Ianuarie 2010 18:42:45

    MI-E MILA DE VOI - SCLAVI DIN SECTORUL PRIVAT SI BUGETAR ! MI-E MILA DE VOI PENTRU CA N-ATI REALIZAT SI NU REALIZATI NICI ACUM, DUPA O VIATA DE OM, CA TRAIM INTR-O EPOCA SCLAVAGISTA SI CA STAPANII DE SCLAVI STIU FOARTE BINE ARTA EXPLOATARII OMULUI DE CATRE OM. SA VA DEA DUMNEZEU MINTEA CEA DE PE URMA !

    Pai cred ca iti este mila ca tu esti ori o tarfa de xxx si inca un x deci cea mai mare care face bani usor si suge p----- sau un homalau care o ia in c-- si la fel face banii usor altfel nu inteleg cuvintele pline de jignire decat tarfa sau homalau mai bine muncesc ...........Ma intreb cand o sa expirati ce mai faceti ?o sa cersiti persoane jegoase ce sunteti voi in ce sectorul mami voastre lucrati?hoti ?tarfe?sau ce sunteti ??????jegurile societatii scursorile tarii voi sunteti cei de teapa asta care nu faceti decat sa inselati huooooooooooooooooooooooooooooooo !!!!!!!!!!Jeguriolr nu va fie mila de mine ca lucrez 8 sau 9 ore si am 2000 de ron net plus bonuri asa ca se poate mai sunt si zile grele dar asta este nu se linge mierea asa de usor mai bine lingeti voi altceva pt. cativa bani imi este greata de voi ............nu ai curajul nici sa iti dai un nume se vede analfabetismul tau huuuuuuuuuuuuuuuuuuuoooooooooooooo

  • oceanes la 18 ianuarie, 20:15 a spus:

    nu pot sa spun decat tot respectul pentru postul tau Anca!!

  • ANCA la 18 ianuarie, 18:38 a spus:

    O problema asemanatoare este si in domeniul economic. Daca nu ai diploma se studii superioare nu poti semna un bilant. Caz concret: o persoana care are studii post liceale in domeniul economic si o vechime in functie de contabil sef de 30 ani(deci si pe vremea lui Ceausescu avea derogare si ocupa post de contabil sef), acum nu mai poate ocupa aceasta functie din lipsa de ,,diploma".Nu conteaza ca este doxata in economie, nu are diploma nu poate ocupa functia. Credeti ca o persoana care a terminat studiile superioare la distanta la o facultate particulara gen Spiru Haret si care in majoritatea cazurilor in afara ca trece si plateste taxa nu mai calca in facultate este mai competenta decat una o vasta experienta si fara studii superioare?

  • ADI la 18 ianuarie, 18:28 a spus:

    S1 - A se citi cartea "Ce spui după bună ziua" de Dr. Eric Berne.

  • Mary la 18 ianuarie, 17:24 a spus:

    Importanta diplomei....da,dar cred ca cel mai bine ,inveti orice acolo unde muncesti....Termini o facultate si...ai cunostinte...teoretice! Eu peste doi,trei ani voi fi pensionara(sper)...dar privesc cu strangere in spate la tinerii de azi! Oricum ,au locuri bune de munca pupinkuristii si lingaii! Putini oameni de valoare si mai ales de caracter sunt in functii de conducere...iar subalternii....vai mama lor! CEi buni nu ies in fata! Cei buni stau in banca lor si muncesc,muncesc si pt sefi,si pt tupeisti ,si pt obraznici....ei doar muncesc...si salariu.....

    • veronica la 18 ianuarie, 17:48 a spus:

      De acord cu mary, asta este realitatea noastra. Au bai si salarii cei care au pile si relatii, buni, prosti cum or fi. Restul, la coada. N-are importanta, buni, prosti cum or fi.

  • Musette la 18 ianuarie, 17:22 a spus:

    Comentam domnilor ziaristi ca sa ne aflam in treaba. De ce nu abordati si problema pentru care femeile nu-si pot gasi un loc de munca? Eu caut de aproape 1 an un job ca inginer in constructii nave si nu conteaza ca in CV se vede clar experienta acumulata de-a lungul anilor. Nici nu mai sper si ma gandesc cu groaza ca se termina perioada de somaj si voi ajunge sa mor de foame. Acum imi permit sa mananc doar o data pe zi. Agentiile de recrutare sa faca bine si sa-si imbunatateasca soft-urile, ca sa nu mai primesc alerte pentru joburi care nu au nici o legatura cu profesia mea.

    • Just_me la 18 ianuarie, 19:29 a spus:

      O respecializare n-ar strica in vremurile astea. Omul trebuie sa stie sa se muleze pe situatie. Mult succes!

    • anconav la 18 ianuarie, 21:08 a spus:

      Din cei cca. 9000 de angajati ai industriei navale romanesti - santiere navale si companii pe orizontala - in 2010 vor exista 3500 de disponibilizari in industria navala romaneasca. La nivel mondial, 2009 a inregistrat o restrangere cu 20% a fortei de munca din domeniul naval. Trist, dar se intampla. Sugestia cu reconversia nu este deloc deplasata.

  • razvan cazacu la 18 ianuarie, 17:19 a spus:

    degeaba mi-am rupt coatele prin facultate si prin master si am un salariu de 2000 ron pt care imi sar capacele de la 8 la 20 la un supermarket,iar fratele meu care a facut un liceu iar dupa un amarat curs de barmani specialisti ,de o saptamana, lucreaza pe un vas de cruaziera si castiga 1800 euro/luna si lucreaza 6 luni pe an,cu alte cuvinte pot sa ma .... pe ele de diplome.Important este ce sti sa faci si sa incerci sa devii specialist !!!!

    • Romanian Warrior la 18 ianuarie, 18:11 a spus:

      "pe vasul de cruaziera" ai dat si tu licenta alaturi de fratiorul barman si masterul!!??? l-ai terminat la raionul de curatenie de la supermarket, nu-i asa?Ca parca ziceai ca ti-ai rupt si coatele pe acolo...adica "prin facultate si prin master"...deci sa intelegem ca acum esti coate goale?

    • Costa la 19 ianuarie, 06:21 a spus:

      mda... hai sa-ti zic eu cum e pe navele de croaziere... TU... ai week-endurile "free"... serile... "free"... pleci, te plimbi, te doare-n pix! Pe nava... este 24/24... indiferent ca esti de munca cele 11h obligatoriu + overtime... restul timpului... esti pe "stand-by". NU ai week-enduri, NU ai asigurari medicale, pensie etc. Posibil sa stai cu alti 2-3 in cabina, sa mananci o mancare de cele mai multe ori infecta si sa faci sex odata pe luna, cand iti poti permite sa platesti una la un bordel! Asa ca... inainte de a ravnii la euroii altuia, gandeste-te daca TU poti face sacrificiile astea!

  • loredana la 18 ianuarie, 17:10 a spus:

    Intr-o zi, femeie care ne face curat in birou s-a plans ca "daca faceam si eu carte, nu mai munceam asa, stateam si eu la un birou". Pey frate, si eu daca stau la birou nu inseamna ca muncesc? fiecare loc de munca isi are riscul lui, inteleg ca unu care a terminat profesionala si da la mana scule pe santier probabil ca castiga muult mai bine ca mine, dar asta e, ala sta in frig si ploaie si are o munca fizica. Daca eu muncesc in cadrul unui birou, am o facultate terminata si am 1300 lei net, asta e viata, aici traim. Intotdeauna se vor gasi altii care sa munceasca pe banii astia in locul meu, desi asta nu inseamna ca sunt multumita de cum sunt platita. Am colege care nu mai vad bine din cauza calculatorului si au probleme cu sanatatea din cauza ca se munceste peste program mereu, mult de munca si nu avem destui oameni. Cam asa merg lucrurile pe timp de criza, unde merg, bineinteles :)

    • xxxx la 18 ianuarie, 18:42 a spus:

      MI-E MILA DE VOI - SCLAVI DIN SECTORUL PRIVAT SI BUGETAR !
      MI-E MILA DE VOI PENTRU CA N-ATI REALIZAT SI NU REALIZATI NICI ACUM, DUPA O VIATA DE OM, CA TRAIM INTR-O EPOCA SCLAVAGISTA SI CA STAPANII DE SCLAVI STIU FOARTE BINE ARTA EXPLOATARII OMULUI DE CATRE OM.
      SA VA DEA DUMNEZEU MINTEA CEA DE PE URMA !

  • Carlos la 18 ianuarie, 15:54 a spus:

    Nu este suficient sa prezinti o diploma pe care ai obtinut-o, in conditii mai mult sau mai putin discutabile, ci chiar trebuie sa inveti ceva din facultate, eventual cum sa muncesti.
    P.S. si numai teoretic !

  • ion la 18 ianuarie, 15:43 a spus:

    Nu inteleg toata discutiile inutile legate de plata.
    Esti platit pentru ce produci si cu cat sunt mai putini care stiu sa faca ce stii tu sa faci cu atat esti platit mai bine. Daca ai facultate ai sanse mai mari sa fii platit, dar facultatea nu garanteaza nimic. Daca dupa facultate nu esti in stare sa faci nimic, poti sa astepti un salariu de 700 RON sau de ce nu somajul.
    Evident exista exceptiile din sistemul sanitar romanesc unde este bataie de joc, si tara va ramane in curand fara doctori.

    • ioana2006 la 18 ianuarie, 22:23 a spus:

      700 ron nu reprezinta un salariu decent nici pt cea mai simpla si banala munca! sa fim seriosi cum sa traiesti in Romania doar cu atit???? ca totusi sunt bani munciti nu furati...

  • Romanian Warrior la 18 ianuarie, 15:20 a spus:

    Citind mai multe comentarii, concluzia mea este urmatoarea:nu e suficient sa ai studii superioare ca sa te autodenumesti intelectual, indiferent de tipul de invatamant absolvit:de stat sau privat.Trebuie sa fi educat, sa ai cei 7 ani de acasa, sa iti fie recunoscuta competenta de catre profesionisti ai domeniului in care activezi.Clasa sociala de provenienta nu este nici ea de neglijat.Nu de alta, dar vad destui "docti" pe aici care isi dau cu parerea despre universitati particulare-exceptand cazul Spiru Haret, cunoscuta fabrica de diplome, cu care sunt de acord.Si restul?Documentati-va, stimabililor, pronuntati-va ulterior.Dar ar fi bine ca cel care indrazneste sa arunce piatra sa fie un merituos, nu tot un mediocru, dar cu studii superioare!!!

    • Romanian Sailor la 19 ianuarie, 04:27 a spus:

      Auzi warriorule sa stii ca eu am intalnit absolventi de facultati de stat si absolventi de Spiru Haret. Cu regret te informez ca cei de la stat erau tufa de venetia (paraleli) cu meseria. Asa ca nu mai generaliza.Nu contest ca de la spiru sant si tufe dar cred ca sant in aceeasi proportie ca si de la alte facultati. Eu nu sant ''intelectual'' si castig 6000 lei/luna.

    • Romanian Warrior la 19 ianuarie, 09:12 a spus:

      @Romanian Sailor
      se vede ca nu esti intelectual, pt. ca nu ai inteles nimic din esenta enuntului meu si folosesti "sant" in loc de sunt, printre altele.Eu vorbeam tot de competenta si de faptul ca nu esti automat intelectual daca ai studii superioare.Cine vrea sa invete cu adevarat, o face si la universitatile de stat si la cele particulare.Iar pe langa cei care invata si sunt dedicati profesiei alese, exista o multime de inculti agramati cu diploma, absolventi la stat sau la particulare.In rest iti doresc sanatate.

Lasă un comentariu

 

NOTA:  Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


editoriale

Mediul de afaceri din România reproșează de ani buni guvernanților români, indiferent de culoarea...

Managerii “privaţi” din întreprinderile de stat vor încheia contracte de mandat şi vor duce...

Două persoane care vor să converseze, dar nu au multe lucruri în comun ajung, în doar câteva...

Mai toată lumea a auzit aforismul privind singurele două lucruri sigure în viaţă, adică moartea şi...

Dezbaterile privind sănătatea au generat multe controverse începând cu taxa clawback, în 2011, şi...

powered by Distinct New Media