Actualizat acum 5 minute

  • Curs valutar: EUR4.4408

Avantajele şi dezavantajele sistemului de încălzire prin pardoseală

Autor: Alexandru Urzică Duminică, 12 Septembrie 2010 49 vizualizări 61 comentarii

Obişnuiţi cu sistemul clasic de încălzire prin intermediul centralei pe gaz cu radiatoare, românii au fost în ultimii ani reticenţi la încălzirea prin pardoseală. Perspectiva unei ierni cu facturi mai mari ar putea schimba această percepţie, motivat şi de faptul că se pot obţine reduceri de 20% la factură, potrivit experţilor chestionaţi de capital.ro. Până în prezent majoritatea românilor care au apelat la încălzirea prin pardoseală sunt proprietari de case sau vile, î

Obişnuiţi cu sistemul clasic de încălzire prin intermediul centralei pe gaz cu radiatoare, românii au fost în ultimii ani reticenţi la încălzirea prin pardoseală. Perspectiva unei ierni cu facturi mai mari ar putea schimba această percepţie, motivat şi de faptul că se pot obţine reduceri de 20% la factură, potrivit experţilor chestionaţi de capital.ro.

Până în prezent majoritatea românilor care au apelat la încălzirea prin pardoseală sunt proprietari de case sau vile, în proporţie de 90%, şi foarte puţini care deţin apartamente noi. Explicaţia vine din faptul că apartamentele sunt deja echipate cu sistemul clasic de încălzire, pe când în cazul caselor opţiunea de încălzire este făcută de proprietar.


„Circa 90% din comenzile pe care le-am avut au mers spre case noi şi vile, ne aşteptăm însă ca în următorii ani acest sistem să fie tot mai des implementat şi la apartamentele din blocuri. Deocamdată există o reticenţă la proprietarii de apartamente, deoarece e greu să schimbi sistemul de încălzire centralizat cu unul prin pardoseală. E o chestiune de mentalitate“, a declarat pentru capital.ro Dana Rulea, directorul importatorului Amass din Ploieşti.

Dezavantajul sistemului de încălzire prin pardoseală este dat de puterea electrică mare pe care o foloseşte, respectiv 8-9 kW în cazul unui apartament de 70 mp. Inconvenientul vine din faptul că apartamentele vechi, construite în perioada ceauşistă, folosesc o putere electrică subdimensionată, făcând imposibilă echiparea totală a locuinţei cu acest sistem de încălzire.

„La apartamentele vechi nu poate fi instalat acest sistem, deoarece nu există putere electrică suficient de mare. Apartamentele construite de Ceauşescu au o putere de 4-5 kW. Pentru a instala un sistem de încălzire prin pardoseală ai nevoie la un apartament de 70 mp de o putere instalată de 8-9 kW. La garsoniere se mai poate, pentru că au suprafeţe mici de 25-30 mp şi suportă“, explică  Sabin Cernea, directorul Carpaţi Service Bucureşti.

Costul investiţiei şi factura

0-56720-incalzire.jpgCostul de implementare al sistemului de încălzire prin pardoseală – cu cablu electric - în cazul unei case de 100 mp,  izolată corespunzător, este de circa 23 de euro/mp – inclusiv TVA, manoperă şi garanţie pe 15 ani.

„Prin covoraş electric, în cazul locuinţelor unde şapa nu mai poate fi ridicată, costul investiţiei este de 199 lei, plus TVA, şi eficienţa este aceeaşi ca în cazul cablului electric“, ne-a informat Sabin Cernea.

Costul mediu al facturii de curent pe timp de iarnă este de 360 de lei/lună la o casă de 130 mp, 280 de lei/lună la o casă de 80 mp şi 170 de lei/lună la o casă de 50 mp.

„Acest cost este în continuă scădere, pe măsură ce gazul se scumpeşte. În prezent, încălzirea prin pardoseală este cu circa 20% mai ieftină decât cea prin centrală pe gaz. Încă din iarna lui 2008, când metrul cub de gaz s-a transformat în kW energie s-a simţit o diferenţă între centrala pe gaz şi încălzirea prin pardoseală, în favoarea ultimului sistem“, a mai spus Dana Rulea. 

Cablurile de încălzire, cele mai populare, se montează în şapa de deasupra plăcii de beton a pardoselei. Ulterior se montează un polistiren extrudat de 2 cm, al cărui cost este de circa 1 euro/mp, pe placa de beton, pentru a împiedica ieşirea căldurii şi se montează parchetul sau gresia.

Cerere în creştere

Potrivit directorului Amass, în acest an compania pe care o conduce a furnizat sisteme de încălzire prin pardoseală pentru 200-300 de case, numărul fiind în creştere faţă de anii anteriori.

„Cererea din partea particularilor a crescut în ultima perioadă. Merg şi spre case şi vile, dar şi spre apartamente noi“, spune Cernea.

Dana Rulea punctează ca motive pentru care sistemul de încălzire prin pardoseală este superior celui prin centrală pe gaz faptul că în timp preţul unităţii de gaz va creşte tot mai mult, deoarece este o resursă epuizabilă, calitatea gazului nu este mereu cea care apare pe hârtie, sistemul de încălzire prin pardoseală are un randament termic mai bun şi automatizarea este mai performantă, în sensul în care sistemul sesizează, spre exemplu, dacă un geam este deschis.

  • Jean la 19 octombrie, 21:43 a spus:

    Sa - i manace buba neagra pe aia care fac reclama :)

  • Jean la 19 octombrie, 21:42 a spus:

    Sa i manance buba neagra pe aia care fac reclama :)

  • CERNEA SABIN la 18 septembrie, 22:18 a spus:

    DOMNILOR,
    200-300 DE CASE INTRUN AN CONSIDER O MINCIUNA. DIN EXPERIENTA. AR TREBUI SA FACA O CASA APROAPE LA O ZI. SUPER MILIAEDE.....
    DECI...
    VIZIONATI www.incalzirepardoseli.ro si DACA DORITI incalzirepardoseli VE-TI AVEA.
    MULTA SANATATE. NEXANS NORVEGIA 20 ANI GARANTIE IN EUROPA SI 30 ANI IN SUA!!!!!!!

  • aaa la 14 septembrie, 10:00 a spus:

    Vai de ce ce ascris articolul.
    Nu are notiuni tehnice.
    Cablurile de încălzire, cele mai populare, se montează în şapa de deasupra plăcii de beton a pardoselei. Ulterior se montează un polistiren extrudat de 2 cm, al cărui cost este de circa 1 euro/mp, pe placa de beton, pentru a împiedica ieşirea căldurii şi se montează parchetul sau gresia.

  • arhitectu' la 13 septembrie, 11:02 a spus:

    Articolul este foarte slab documentat si partinitor, prin urmare este doar o alta reclama!
    In apartamentele ceausite, dpdv constructiv, NU se poate monta un astfel de sistem, deoarece inaltimea libera a acestora este foarte mica (2.60m maxim), iar sistemul de incalzire prin pardoseala ar inalta pardoseala si ar scadea inaltimea camerelor la 2.45-2.50m! Casute de pitici! In plus inaltimea minima legala a unei camere de locuit este de 2.55! Si asta ar fi doar un aspect. Pentru restul mai vorbim.

    • piticu la 13 septembrie, 13:58 a spus:

      Mai, baschetbalistule! Ce'ti trebuie o casa cu camere de peste 250 cm?? Ori esti rautacios, ori rau intentionat, ori "gica contra" vrei sa te bagi in seama oricand, oricum, cu oricine.

    • Max la 14 septembrie, 11:07 a spus:

      @ piticu - tu ai dreptate in felul tau.. daca esti pitic nu iti trebuie mai mult de 2m h..
      In rest mai documenteaza-te.. oamenii normali isi doresc locuinte si solutii normale.. 2.55cm h este o inaltime mica (penibila) pentu orice casa construita in secolul 21.. Un arhitect penibil va construi o casa penibila..

  • EU la 13 septembrie, 09:08 a spus:

    un mwh din arderea gazului ajunge pe la 130-160 ron. un mwh electric pe la 500 ron.
    cititi factura de gaz si factura de electricitate.
    chiar asa de mare e pierderea pe gaz?

    articolul este publicitar si prost facut...

  • lune la 13 septembrie, 04:50 a spus:

    Si eu am fost atras cand am mers la cineva acasa ..ba era si misto in baie dupa ce faceai dus....gresia incalzita etc....am inteles ca nu o mai vrea...copilu de 4 ani a inceput sa faca alergie la praf...(e peste tot) si asa cum spuneau multi aici in scurt timp vedeti numai dezavantaje. Instalatia e termica...in plus pentru casele cu etaj oricat de izolat ar fi tot produce un ecou ca poti sa auzi intrerupatorul cand cel de sus aprinde lumina. fara glume ...nu merita doar iti ia ochii.

  • donovan la 13 septembrie, 00:27 a spus:

    incalzirea prin pardoseala nu poate sa fie mai ieftina prin ea insasi.. mai degraba prin faptul ca acum faci si o izolatie termica mai buna la partea de jos.. Costurile de exploatare sunt mari iar ca sa fie mai reduse implica izolare termica foarte buna.. Curentul electric nu e ieftin, iar cifrele avansate sunt doar pe vreo hartie, la ce ar mai fi nevoie de o putere instalata de 9KW? Iar ca sa socotim drept, de ce mai facem economie de curent la alte capitole daca il risipim la incalzire? In concluzie, e doar mai confortabila, dar ca pret e enorm... Cantitatea necesara de caldura e data de pierderi si de nimic altceva... cantitatea primita de la reteaua termica e proportionala cu suprafata radiatoarelor si cu diferenta de temperatura dintre agent si incapere.. si la sistemul prin pardoseala e la fel, doar ca suprafata e mult mai mare si de aceea 'agentul' e la alta valoare de temperatura.. dar rezultatul e acelasi... Confortul e mai bun cind esti incalzit mai la talpi.. dar senzatia nu e aceeasi cu cantitatea reala de caldura si te poti pacali... Probabil ca si circulatia aerului e mai accentuata la incalzirea prin pardoseala deci casa trebuie sa aiba o igiena perfecta...

  • Cunoscator la 12 septembrie, 23:37 a spus:

    Caldura in pardoseala este foarte buna. Problema cea mare este ca avem faorte putin specialisti. Exista doua sisteme de incalzire in pardoseala: electrica si cu agent termic. Raspunsurile pe care le citesc pe acest site sunt multe scrise de oameni care lucreaza in domeniu. Unele din raspunsuri arata o necunoastere profunda. Insasi poza de pe pagina capital este incredibila. Se monteaza cablu electric pe placa de OSB.Locuiesc in Suedia si lucrez in domeniu. Nu se face asa ceva pentru ca este pericol de incendiu si asigurarea nu plateste niciodata despagubiri pentru o astfel de lucrare. Inotdeauna cablul electric se monteaza pe frigolit si placa de ipsos speciala pentru podea. Niciodata nu se baga antigel in sistemul de incalzire. Atigelul ingreuneaza creste vascozitatea agentului termica si reduce semnificativ schimbul de caldura. Sistemul de incalzire in pardoseala este foarte indicat pentru ca datorita suprafetelor radiante mari temperatura de lucru este mult mai scazuta decat la centrale termice (de foarte multe ori supradimensionate). Temperatura max de lucru este de 40 C pentru -25 C temp exteriroara altfel instalatia este prost dimensionata. Ori comparativ cu un sistem clasic de incalzire de calorifere (temp max 70-80 C) temp de 40 C inseamna o reducere la jumate. Pentru fiecare 3 C reducere de temperatura pe tur se reduce consumul de caldura cu 10%. Faceti singur un calcul.

    • daniel la 13 septembrie, 09:36 a spus:

      Si mai ales daca se foloseste o centrala termica in condensatie si o parte din gazele de ardere se reutilizeaza pentru incalzirea apei din instalatia de incalzire prin pardoseala (cu agent termic).

  • Claudiu la 12 septembrie, 22:18 a spus:

    Articolul e o reclama mascata la firma xx din Ploiesti, iar cometariile sunt de toate jena. Povestiti din auzite si habar nu aveti ce vorbiti. Daca ati cunoaste cat ce cat putina fizica ai intelege. Macar de curiozitate accesati http://en.wikipedia.org/wiki/Underfloor_heating#History . In rest e foarte buna dar trebuie proiectata si executata bine. 90% din cei care executa incalziri in pardoseala in Romania sunt habarnisiti si de aici si problemele care apar in untilizare si miturile lansate de cei care au avut parte de o executie proasta. In loc sa recunoasca ca s-au zgracit si au apelat la amatori, zic ca nu e buna incalzire. In tara asta toti sunt experti de la politica, instalatii, fotbal, etc. In rest numai bine.

  • Andrei la 12 septembrie, 19:15 a spus:

    DE PANOURI RADINATE , A-TI AUZIT ?
    SE MONTEAZA SI PE TAVAN, PE PERETII LATERALI SI MAI ALES NU TE FRIGI CIND PUI MINA PE ELE , IN TIMP CE FUNCTIONEAZA.
    TOT ELECTRICE SUNT , DAR SUNT MAI BUNE DECIT INCALZIREA PRIN PARDOSEALA.
    CEI CARE FOLOSESC INCALZIREA PRIN PARDOSEALA ... IN ZIUA 3-A TREBUIE OBLIGATORIU SA BAGI MOPUL UMEZIT PE PARCHET SAU GRESIA ... PE CARE AI MONTAT INSTALATIA . DE CE ? SE RIDICA PRAFUL IN AER SI IL INHALEZI. AU AVUT DREPTATE MEDICII CA NU ESTE PREA SANATOASA INCALZIREA PRIN PARDOSEALA .

    • Radiant la 12 septembrie, 20:17 a spus:

      ca un bezmetic ca sa-ti exprimi punctul de vedere ? Nu suntem chiori, nu urla !

    • eu la 13 septembrie, 00:32 a spus:

      raspunde la aceasta intrebare daca stii ce vorbesti!!!

  • CCC la 12 septembrie, 17:24 a spus:

    Sunt bune acolo unde ai gresie sau marmura! In rest nu are rost....si nici nu e prea sanatos in dormitor de ex. Se ridica praful si multe altele...medicii au explicat mereu acest aspect!

  • fane la 12 septembrie, 17:20 a spus:

    da
    vad ca pe primul mesaj l-ati taiat
    articol subtire
    documentare slaba
    eu vreau sa imi fac casa pasiva
    id de messenger fets4487

    • iri23 la 13 septembrie, 12:22 a spus:

      Un alt element de care nu s-a amintit este cel legat de natura pardoselii . Daca podeaua este acoperita cu parchet , eficienta sistemului este mult redusa asa ca specialistii ( nu cei care tin neaparat sa vanda acest produs ) recomanda gresia , care are un coeficient de transfer termic mare , dar care costa mult mau mult . 1 mp parchet costa cam 35-40 lei cu accesorii si montaj la un pret de achizitie de cca 20 lei/mp , pe cand la gresie e undeva la 70-80 lei/mp la un pret de achizitie de cca 40 lei/mp , deci ca medie un 10 euro/mp in plus . Pe langa praful ridicatat in camere....

  • Nicolae O. la 12 septembrie, 17:00 a spus:

    ..este complet nesanatoasa din cauza curentilor convectivi. In Anglia anului 1965, in toate hotelurile si multe cladiri publice, camine etc incalzire se facea numai din tavan, reglata prin termostat Aerul cald coboara si se mentine la un nivel util. Consumul de energie electrica este mult mai mic !!

    • malevdoi la 12 septembrie, 20:37 a spus:

      Ai inventat tu o noua lege termodinamica in care "aerul cald coboara "...

    • Dan la 12 septembrie, 20:39 a spus:

      Eu din cat am srudiat, aerul cald se ridica, nu coboara. Pe ce terie te bazezi? Poate ai inventat tu ceva si nu a auzit lumea!

  • gogu la 12 septembrie, 16:00 a spus:

    Eu de exemplu iarna inchid geamul si mananc fasole iar apoi sitit ce urmeaza dar macar se incalzeste in casa.

    • clau la 12 septembrie, 21:14 a spus:

      cu ce dai foc?

    • rodica la 15 septembrie, 20:28 a spus:

      sunte-ti buni voi doi , amandoi

  • baba novac la 12 septembrie, 15:52 a spus:

    Aceasta forma de incalzire e utila in coridoare,la baie,eventual in bucatarie.La sala de sejur si in dormitor,unde locatarii petrec multe ore,poate fi periculoasa.Cimpul magnetic produs de curent poate favoriza LEUCEMIA.

    • leucemia la 12 septembrie, 16:33 a spus:

      nu este atins ?

  • mirabela la 12 septembrie, 14:03 a spus:

    am si incalzire si calorifer. iarna trecuta am folosit jumi juma tocmai pentru a testa incalzirea in pardoseala, careia nu-i acordam prea mare incredere. am mers octombrie-noiembrie -decembrie pe incalzirea in pardoseala electrica, si ianuarie-februarie martie pe calorifer. cu incalzirea mi-a venit intretinerea 5,5 mil (adica factura la lumina), factura la apa a fost per total 8,3 mil lei. anul asta merg direct pe pardoseala. la 3 zile o opresc, caldura se mentine bine, e ok. mentionez ca am un studio de 50 mp.

    • Factura la 12 septembrie, 16:35 a spus:

      Doamne fereste, cam mult mi se pare. Cu un euro la 4,27 face cam 1,28 milioane. De euro. Pentru un prapadit de studio de 50 mp este destul de mult !

    • mirabela la 12 septembrie, 19:07 a spus:

      ti se pare mult 550 de lei pentru 3 luni? pai numai in zilele de vara intretinerea la un bloc vechi costa 100 și un pic de lei. ori 3 luni de iarna incalzire + restul electronicelor si electrocasnicelor 550 de lei e mai mult decat ok. plus ca blocul este dotat cu incalzire electrica si la rampa. iarna nu dau zapada la o parte cand ies din parcare, e cel mai ușor si ieftin mod de incalzire.

    • Leul nou la 12 septembrie, 20:18 a spus:

      prin buzunare ?

  • bula la 12 septembrie, 13:44 a spus:

    intradevar ..ce scrieti voi acolo... e ca si ce vorbesc parlamentari care .... sunt aerieni....si vb fara sa argumenteze.

    • X la 12 septembrie, 15:16 a spus:

      Cablurile de încălzire, cele mai populare, se montează în şapa de deasupra plăcii de beton a pardoselei. Ulterior se montează un polistiren extrudat de 2 cm, al cărui cost este de circa 1 euro/mp, pe placa de beton, pentru a împiedica ieşirea căldurii şi se montează parchetul sau gresia.????????????- ori pe placa de beton și apoi sistemul ori invers. hotariti-va.

  • Stelian la 12 septembrie, 12:55 a spus:

    http://ecoincalzire.ro/ mai ieftin, mai comod, mai eficient.

  • Adi la 12 septembrie, 12:35 a spus:

    Cea mai economica incalzire pleaca de la o izolare buna. In strainatate toata lumea fuge de incalzirea prin pardoseala. Este buna, poate, pina esti tinar si n-ai nevoie, apoi devine un factor agravant de sanatate. Las medicii sa explice de ce.

    • caldura din podea la 12 septembrie, 16:39 a spus:

      dateaza de vreo 30 de ani. Mai actualizeaz-o!

  • dans la 12 septembrie, 12:25 a spus:

    E doar un articol publicitar. Problema e, insa, ca el contine o MULTIME de inadvertente si tampenii... Articole mai bine facute, mai avizate, cand mai scrieti ????????????????

  • expat la 12 septembrie, 12:12 a spus:

    Mai EVZ voi cititi ce scrieti?

    "Cablurile de încălzire, cele mai populare, se montează în şapa de deasupra plăcii de beton a pardoselei. Ulterior se montează un polistiren extrudat de 2 cm, al cărui cost este de circa 1 euro/mp, pe placa de beton, pentru a împiedica ieşirea căldurii şi se montează parchetul sau gresia".

    • expat la 12 septembrie, 12:16 a spus:


      Am ajuns in "Capital" prin link din EVZ. Comentariul se mentine dar a se citi "Capital" in loc de "EVZ"

    • tot X la 12 septembrie, 15:19 a spus:

      ei încălzesc probabil placa. chiar nu stiu ce scriu si asa isi fac antireclama.

  • irgulescu la 12 septembrie, 12:02 a spus:

    Am nevoie de un papagal de asta cu incalzire electrica prin pardoseala care sa stea deasupra mea.

    • mandea la 13 septembrie, 19:30 a spus:

      mai ales daca si-a facut instalatia urmand indicatiile capital. Intai cablurile/"covorasul" si dup-aia extrudatu, nu cumva sa scape caldura in casa! Las' sa-ncinga sapa de beton si ce-o mai fi sub ea!

      Halal articol. Asa ajunge lumea sa creada noile legi "aerul cald coboara", "incalzirea in pardoseala e buna numai pe gresie si marmura, in rest face leucemie" etc. Penibil scris, penibil documentat, penibil jurnalism.

  • cititorul capital la 12 septembrie, 11:28 a spus:

    Se merita.Ai incalzire electrica prin pardoseala?.Eu am si-ti zic ca se merita.Chiar ai economie si confort.

  • unulpatit la 12 septembrie, 11:25 a spus:

    Facturi mari la curent nu se merita prin pardoseala cu electric

  • cititorul capital la 12 septembrie, 11:16 a spus:

    Gresesti in privinta costului.Ai impresia ca functioneaza non stop?Automatizarea tocmai acest rol are sa regleze consumul.

  • citotorul capital la 12 septembrie, 11:13 a spus:

    Mult mai eficient ar fi incalzirea in pardoseala cu folie electrica Caleo. Nu trebuie turnata sapa deasupra in cazul in care se pune sub parchet. E foarte simplu sa dai parchetul afara in caz ca se strica, dar nu prea vad cum. Asa ca nu e o problema sa-l pui sub gresie.

  • avion_cu_pene la 12 septembrie, 11:11 a spus:

    calcul ..sa vedem 25 euro/mp pentru o instalatie care consuma cca 2 euro pe ora..10 ore pe zi circa 20 euro curent zilnic, 10 zile 200 euro etc..si asta in cazul in care afara nu este asa frig si unde mai pui ca dupa teoriile otv-iste mai vine si explozia solara din 2012 tocmai in decembrie =))))))) si se duce dreaq "corentu" =))))))))

    • Sebi la 12 septembrie, 11:39 a spus:

      Acolo zice 8-9 KWh nene. Asta inseamna MAXIM 1 euro/ora.

    • xamdam la 12 septembrie, 13:58 a spus:

      Aha, daca se duce dreaq curentu' conf. teoriei otv (imi pare rau pentru tine ca te uiti la un asemenea post tv) tu o sa te folosesti de centrala pe gaz, nu-i asa?? Si ca sa mearga pompa de apa si tot ce electric in centrala vei face curent cu dinamul de la bicicleta??

  • Nelutu la 12 septembrie, 01:57 a spus:

    Va rog sa-mi explice si mie cineva.

    • cititor la 12 septembrie, 07:59 a spus:

      Este eficienta si buna dar nu electrica. Exista sisteme de incalzire in pardoseala cu agent termic (un fel de antigel) care se conecteaza la un boiler fie pe curent, pe gaz metan, lemne, carbune, whatever.
      Trebuie f bine executata, asa cum mentiona comentatorul de mai jos altfel ai probleme.
      Incalzirea electrica de care se vorbeste in articol este mult mai putin eficienta decat cea pe agent termic prin pardoseala. De ce o promoveaza? Pentru ca este mult mai simplu de executat pentru constructor si mult mai repede.
      Problemele apar dupa vreo 5-6 ani cand cablurile electrice incep sa crape si te apuci sa spargi gresia sau sa demontezi parchetul pentru reparatii. Asta este marea belea, atat la cele pe curent cat si le cele pe agent termic.
      Numai ca astia in articol nu spun nimic de asta.

    • Ala la 12 septembrie, 10:29 a spus:

      In Cosmopolis de exemplu

    • cititor la 12 septembrie, 16:31 a spus:

      daca folosesti doar apa poate ingheta daca instalatia este defecta sau in reparatie. Atunci vei avea o problema nasoala.

  • Ala la 12 septembrie, 00:41 a spus:

    Exista sisteme de incalzire in pardoseala care "se leaga" de centrale de ap pe gaz. SUNT ECONOMICE DOAR DACA SUNT FACUTE ASA CUM TREBUIE. Daca le faci prost platesti si mult si mori si de frig in casa. Stiu cazuri

    • Module din parchet care permit verificarea instalatiei la 12 septembrie, 09:49 a spus:

      Dar cand se defecteaza, ce faci, strici tot parchetul? Ar trebui inventata un fel de pardoseala ca o trapa sau din module detasabile care permit verificarea instalatiei

    • Ala la 12 septembrie, 10:26 a spus:

      Noroc ca nu prea se strica :))

    • Nicu la 12 septembrie, 23:42 a spus:

      Ce nu se prea stie despre incalzirea prin pardoseala este faptul ca in 10-15 ani ai toate sansele sa faci reumatism la picoare. Picioarele incalzite de la aerul cald din pardoseala in contact cu aerul rece de afara afecteaza sanatatea. Cei care vand nu spun astfel de lucruri, tot ce ii intereseaza este sa vanda si sa scoata profit.

    • mandea la 13 septembrie, 19:36 a spus:

      nu fratilor, nu faceti niciun reumatism, nicio guta, nici macar o lege noua in fizica sau chimia antigelului! Daca sistemele ar fi instalate si folosite corect, nimeni n-ar avea nicio problema. Prin sisteme se intelege de la izolarea casei in care se instaleaza incalzirea in pardoseala pana la centrala folosita si temperatura recomandata. Da, vorbesc despre cazul incalzirii cu agent termic, nu cu electricitate. Si da, spunea cineva mai sus, habarnistii romani fac ce-i taie capu urmand cu sfintenie legea romaneasca mai presus de toate cele "las' ca merge, domle!". Asa cum a fost scris si articolul de fata.

Lasă un comentariu

 

NOTA:  Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


editoriale

Deşi lipsa de predictibilitate a legislaţiei fiscale a fost „regula de bază“ a ultimilor ani în...

Liderii politici nu inventează noi strategii naţionale atunci când preiau puterea. Ei adaptează...

powered by Distinct New Media