Un laptop îmbrăcat în bambus, sub marca Asus, un altul cu haină croită dintr-o singură bucată, de la Apple, şi un al treilea cu monitor LED, de la Dell. Nu este o prezentare de modă, ci colecţia de toamnă pe piaţa laptopurilor.

Cu numai cåteva zile în urmă, Tiberiu Dobre, PSG (Personal System Group) country manager la HP Romånia, anunţa lansarea colecţiei de toamnă „pret-à-porter“ în materie de notebookuri. În acelaşi timp, reprezentanţii Asus subliniau, la lansarea modelului Bamboo, că utilizatorii nu mai vor să cumpere „o simplă cutie, care seamănă cu a vecinului“. Prin urmare, performanţele tehnologice, deşi rămån foarte importante, au trecut oarecum în plan secund în competiţia marilor producători, un accent tot mai mare punåndu-se acum pe design, dar şi pe protecţia mediului.

„În ultima perioadă au avut loc mai multe schimbări importante în ceea ce priveşte notebookurile Dell, atåt la gama Dell Studio, adresată consumatorilor individuali, cåt şi la gama Dell Latitude, adresată companiilor mari“, a declarat pentru Capital Mihai Guran, country manager pentru Bulgaria şi Romånia. Iar ca exemple indică posibilitatea clienţilor de alege dintr-o paletă de culori, acum prezentă şi în gama Latitude (de la albastru la „roz de business“), în vreme ce gama Studio a fost extinsă cu nuanţe noi, precum şi cu accesorii. „Toate aceste schimbări sunt generate de adaptarea la cerinţele utilizatorilor, care sunt din ce în ce mai pretenţioşi, doresc să nu-şi mai facă griji în ceea ce priveşte durata de viaţă a bateriei, doresc ca modul în care se conectează la internet să fie cåt mai simplu, doresc produse durabile, dar care să aibă şi elemente de design, şi să exprime ceva din personalitatea lor“, completează managerul. Obiectivul acestor schimbări este obţinerea unei creşteri a vånzărilor peste creşterea pieţei.

Reprezentanţii Asus sunt mai generoşi în cifre, spunånd că, la sfårşitul anului, vånzările producătorului pe piaţa romånească se vor ridica la 80.000 de unităţi, iar cele din ultimul trimestru al anului vor reprezenta 35% din totalul laptopurilor puse pe piaţă de companie anul acesta. Pånă la sfårşitul lunii septembrie, compania a våndut 50.000 de laptopuri, de cinci ori mai multe decåt în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii firmei se feresc, însă, să facă o estimare clară în ceea ce priveşte vånzările modelului Bamboo, care se va găsi în magazine la un preţ recomandat de 1.700 de euro, fiind un model de vårf în portofoliul Asus. „Nivelul vånzărilor depinde mult de cåt de dispuşi sunt cumpărătorii să cheltuie pe mediu. În ţările din jur, unde a fost deja lansat, modelul a fost bine primit“, a spus Liviu Marica, director de marketing şi PR. Seria Asus Bamboo se diferenţiază de celelate laptopuri ale companiei prin faptul că produsele sunt încastrate în bambus, fiind „verzi“ din perspectiva fiecărei etape a vieţii lor. Nici Fujitsu Siemens Computers nu stă deoparte. Reprezentanţii companiei au lansat în toamna acestui an o nouă linie de design pentru produsele din gama business. Compania estimează că vånzările în lunile octombrie 2008 – martie 2009 vor creşte cu 30% faţă de cele din perioada aprilie 2008 – septembrie 2008.

Dacă la nivel de design influenţa nu le poate fi contestată de nimeni, laptopurile Apple au devenit, odată cu lansarea noii game MacBook, şi mai „verzi“. Ecranele fiecărui model al gamei sunt realizate din LED-uri, utilizånd cu pånă la 30% mai puţină energie decåt modelele precedente, fiind eliminat şi mercurul. Aceaşi tehnologie LED se regăseşte şi la Dell. „Noile tehnologii LED, introduse la monitoare, hard-disk-urile Solid State, precum şi soluţiile de comunicare wireless optimizate, în colaborare cu soluţiile software de la Dell, au făcut posibile durate de viaţă mai mari ale bateriilor, pånă la 10,1 ore la bateriile cu nouă celule“, spune reprezentantul Dell. Rezultatele acestei competiţii se văd şi în grădina retailerilor, care se folosesc de laptopuri pentru a compensa scăderile înregistrate la cererea pentru alte produse. De exemplu, Altex şi-a propus să våndă anul acesta de trei ori mai multe laptopuri decåt în 2007, adică 60.000 de bucăţi, pentru ca anul viitor să dubleze această cifră. Reprezentanţii Flamingo International estimează că piaţa de notebookuri şi PC-uri va atinge valoarea de 300 milioane lei în a doua jumătate a anului 2008. Astfel, deşi îşi propuseseră pentru acest an o cotă de 10% pe piaţa notebookurilor şi a PC-urilor, cifra ar putea fi depăşită.

«Schimbările sunt generate de adaptarea la cerinţele utilizatorilor, care doresc produse durabile, dar şi cu elemente de design care să exprime ceva din personalitatea lor.»
Mihai Guran, country manager pentru Bulgaria şi Romånia, Dell

35% din vånzările Asus pe anul 2008 vor fi realizate în ultimul trimestru. Obectivul companiei este vånzarea a 80.000 de unităţi

ASUS Bamboo
Seria de laptopuri ultra-subţiri ASUS Bamboo cuprinde două versiuni: un model de 12,1 inci care cåntăreşte 1,57 kg şi altul de 11,1 inci şi o greutate de 1,25 kg. Ambele variante folosesc procesoare Intel Core2 Duo şi memorie RAM DDRII

HP Pavilion
Noul Pavilion de la HP este disponibil consumatorilor în două versiuni, Dv5 – 1010 şi Dv5 – 1040, aceştia avånd posibilitatea să îşi aleagă tipul de procesor utilizat: AMD Athlon x 2 Dual-Core sau Intel Core 2 Duo P7350