CITEŞTE ŞI

IT & C

Deloitte: Realitatea virtuală, o piață-record de un miliard de dolari

Autor: |

Realitatea virtuală (VR) va genera primul miliard de dolari în 2016, potrivit celei de-a 15-a ediţii a raportului global Deloitte TMT Predictions 2016. Aproape 700 de miloane de dolari vor fi generate din vânzări de hardware, restul fiind generat de conţinut. Potrivit estimărilor, vânzările de dispozitive VR se vor ridica în acest an la 2,5 milioane şi 10 milioane de jocuri.

”Chiar dacă în 2016 ne aşteptăm ca realitatea virtuală să atingă o piatră de hotar– devenind o piaţă de un miliard de dolari – pe termen lung, se va zbate să ajungă din urmă piaţa telefoanelor inteligente, a PC-urilor sau a televizoarelor”, a spus Paul Sallomi, lider TMT Deloitte Global. ”În orice caz, atâta timp cât tehnologia VR necesară pentru a facilita o experienţă cât mai aproape de realitate se va îmbunătăţi, se poate ajunge la o adoptare a tehnologiei pe scară mai largă, la nivel global.”

”Am observat că tehnologiile cognitive au un mare potenţial de creştere. Anul acesta ne aşteptăm ca 80 din primele 100 de companii de software să utilizeze tehnologii cognitive, astfel încât să folosească la maximum potenţialul oferit de Internet of Things. În timp ce tehnologiile cognitive se află mai puţin în atenţia consumatorilor, pe termen lung, atât pentru companii cât şi pentru consumatori este posibil să conteze mai mult.”

Generaţia Y s-ar putea să nu fie generaţia post-PC

Deşi generaţia Y reprezintă generaţia telefoanelor inteligente, segmentul cu vârsta între 18 şi 24 de ani va fi generaţia cea mai pro-PC dintre toate grupele de vârstă în 2016, mai arată raportul Deloitte. Conform unei analize realizate de firmele membre Deloitte, peste 85% dintre tinerii aparţinând generaţiei Y din 13 ţări dezvoltate au avut acces la laptop în 2015. Mai mult, accesul acestui grup demografic la un laptop a fost cel mai ridicat sau pe locul al doilea din toate grupele de vârstă în toate ţările analizate, cu excepţia Norvegiei şi Finlandei. Aceste date sugerează că segmentul de 18-24 de ani priveşte telefoanele inteligente şi PC-urile ca fiind complementare, nu interschimbabile, lucru datorat, parţial, şi scăderii preţurilor la laptop-uri.

Concluzii ale raportului Deloitte TMT Predictions 2016:
Tehnologie
•    Femeile în sectorul IT: educaţia contează, dar mai e ceva – Până la sfârşitul lui 2016 mai puţin de 25% din joburile din IT din ţările dezvoltate vor fi deţinute de femei. Această cifră este aproximativ aceeaşi ca în 2015 şi s-ar putea să fie chiar mai mică.
•    Tehnologiile cognitive generează software mai bun pentru companii – În 2016, peste 80 din primele 100 de companii de software vor deţine tehnologii cognitive integrate în produsele lor, cu 25%  mai mult faţă de 2015.
•    Comerţul tactil: cumpărăturile online prin intermediul dispozitivelor mobile prind avânt – Numărul de utilizatori care folosesc un sistem de plată pentru a face cumpărături de pe dispozitivele mobile (telefoane inteligente şi tablete) va creşte cu 150% până la 50 milioane de utilizatori în 2016. Comerţul tactil îi ajută pe retaileri să exploateze folosirea pe scară tot mai ridicată a dispozitivelor mobile în accesarea site-urile, unde tranzacţiile sunt limitate din cauza proceselor de plată laborioase.
•    Grafenul: în faza de cercetare, roadele în următoarea decadă– Valoarea totală a pieţei materialelor din grafen va ajunge la câteva zeci de milioane de dolari, cheltuielile din acest an cu cercetarea şi dezvoltarea vor fi la nivelul a sute de milioane de dolari. Pe termen mediu, grafenul va putea fi utilizat pentru produse valorând mai multe miliarde de dolari anual, dar e posibil să dureze decenii până când se va atinge potenţialul acestui material.

Media
•    Aplicaţii mobile pentru blocarea reclamelor– Doar 0,3% dintre posesorii de dispozitive mobile vor folosi o aplicaţie pentru blocarea reclamelor până la sfârşitul anului. Acest lucru ar putea pune în pericol mai puţin de 100 de milioane de dolari reprezentând 0,1% din piaţa mobilă de advertising (telefoane inteligente şi tablete) ce valorează 70 miliarde USD.
•    Jocurile pe dispozitive mobile: în top, dar mai puţin profitabile-  În 2016, telefoanele inteligente şi tabletele vor genera venituri de 35 miliarde USD, cu 20% mai mult decât în 2015, devenind platforma principală de pe care se vor derula jocuri. În acelaşi timp, veniturile din jocurile pentru PC sunt estimate la 32 miliarde USD, iar cele pentru console 28 miliarde USD, cu doar 5%-6% faţă de anul anterior. Cu toate acestea, media veniturilor obţinute din jocuri derulate pe orice tip de platformă nu va varia semnificativ.
•    eSports: o piaţă mai mare, dar mai mică decât ne-am aştepta– Sporturile online vor genera, în 2016, venituri globale de 500 milioane USD, cu 25% mai mult faţă de 2015, şi, probabil, vor avea o audienţă regulată şi ocazională de până la 150 milioane de persoane. Aceste venituri sunt doar o fracţiune din veniturile ligilor principale de sport cum sunt Liga europeană de fotbal, Liga din Statele Unite ale Americii, cea de baschet, baseball sau hochei pe gheaţă, cu venituri între 4 şi 30 miliarde USD.
•    Fotbalul european marchează 30 miliarde USD-  Piaţa europeană de fotbal va atinge venituri de 30 miliarde USD în 2016/2017, cu un plus de 8 miliarde USD faţă de 2011/2012.
•    Premiul pentru venituri stabile de box-office în era digitală merg la… - În 2016 veniturile cinematografelor din SUA şi Canada vor scădea cu aproape 3% până la 10,6 miliarde USD, cu aproximativ 1,3 miliarde bilete de cinema vândute.
•    Televiziunea americană: eroziune, nu implozie – În 2016, piaţa TV tradiţională din SUA, cea mai mare din lume, estimată la 170 miliarde USD în 2016, se va confrunta cu eroziune în cel puţin cinci planuri: numărul de abonaţi la televiziunea cu plată; penetrarea televiziunii cu plată în rândul populaţiei; valoarea medie a facturii lunare la televiziunea cu plată; consumatorii care vor trece la folosirea antenei TV; vizualizarea şi înregistrarea programelor în timp real de către întreaga populaţie, dar în special de către segmentul de populaţie cu vârste între 18-24 ani.

Telecomunicaţii    
•    Era gigabitului în Internet la apus: fiecare bit contează – Numărul conexiunilor de gigabiţi pe secundă (Gbit/s) pe Internet va atinge pragul de 10 milioane până la sfârşitul anului, de 10 ori mai mult, din care doar 70% reprezintă conexiuni rezidenţiale. Cererea va fi alimentată doar de creşterea disponibilităţii acestora şi scăderea preţurilor. Se anticipează că în jur de 600 milioane abonaţi vor folosi o reţea care taxează la gigabit până în 2020.
•    Telefoanele inteligente la mâna a doua: o piaţă de 17 miliarde USD de care probabil nu aţi auzit– În 2016, consumatorii vor vinde sau tranzacţiona aproximativ 120 milioane de telefoane inteligente folosite, generând peste 17 miliarde USD pentru proprietarii lor. Aceasta este o creştere semnificativă faţă de 80 milioane telefoane tranzacţionate în 2015, cu o valoare de 11 miliarde USD. Mai mult, 10% din telefoanele inteligente premium (cu preţuri de la 500 USD în sus) achiziţionate noi în 2016 vor minim trei proprietari până când vor fi ieşit din uz.
•    Distribuirea online a fotografiilor: fără număr – În 2016, 2,5 trilioane fotografii vor fi distribuite sau stocate online, cu 15% mai mult faţă de anul anterior. Peste 90% din aceste fotografii vor fi realizate cu un telefon inteligent; fotografiile realizate cu camere digitale SLR, compacte, tablete şi laptop-uri reprezintă restul de 10%. Această estimare nu include trilioanele de fotografii care rămân în memoria dispozitivului.
•    Apariţia ”utilizatorilor exclusivi de date”– Peste 26% dintre utilizatorii de telefoane inteligente din ţările dezvoltate nu vor efectua niciun apel telefonic tradiţional în timpul unei săptămâni a acestui an. Aceste persoane, cunoscute sub numele de ”utilizatori exclusivi de date”, nu încetează să comunice, ci înlocuiesc apelurile tradiţionale cu o combinaţie de SMS, servicii voce şi video.
•    VoLTE / VoWiFi– Peste 100 de operatori globali de telefonie mobilă vor oferi cel puţin un pachet de servicii de voce până la sfîrşitul lui 2016, de două ori mai mult faţă de  la un an la altul şi de şase ori mai mult faţă de începutul lui 2015. Raportul estimează că aproximativ 300 milioane de consumatori vor folosi servicii de tip Voice over WiFi (VoWiFi) şi / sau Voice over LTE (VoLTE), de cinci ori mai mult de la începutul lui 2015.

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.