Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Davidoiu: TAROM a fost sabotată atât din interior, cât şi din exterior

Autor: |

TAROM a fost sabotată atât din interior, cât şi din exterior de cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă şi eficientă şi să rămână în portofoliul statului român şi este pe pierdere şi în 2016, din cauză că nu a existat nicio strategie viabilă privind eficientizarea sa, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Eugen Davidoiu.

"Este o afirmaţie personală pe care mi-o susţin: TAROM-ul a fost sabotat atât din interior, cât şi din exteriorul său de către cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă şi eficientă şi să rămână, probabil, în portofoliul statului român. Sunt instituţii ale statului care probabil cercetează aceste lucruri", a spus Davidoiu, la evenimentul prilejuit de prezentarea noii aeronave, "Sarmizegetusa", de tip Boeing 737-800 NG, care va face parte din flota operatorului aerian naţional. 

La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că, în 2017, compania va închide anul financiar pe zero. 

"În ceea ce priveşte situaţia financiară de la TAROM, chiar acum se lucrează la buget şi vom intra cu asta pe o Hotărâre de Guvern. O să refacem planul de administrare vechi al companiei, astfel încât anul acesta vom închide TAROM-ul pe zero, fără nicio pierdere, bineînţeles, aceste lucruri fiind posibile şi cu intrarea în flotă a celor două aeronave şi a celorlalte care vor veni până la sfârşitul acestui an, aeronave de lung curier pentru a deschide rute noi - şi aici mă refer la China, SUA, dar asta este politica proprie a companiei", a precizat Cuc. 

Şi Eugen Davidoiu şi-a exprimat speranţa că TAROM va avea breake even anul acesta, după ce în 2016 au fost consemnate pierderi. 

"Mi-aş dori şi eu ca TAROM să aibă breaken even în 2017. Sperăm să reuşim acest lucru, iar aceste două capacităţi (aeronave - n. r.) fac sens acestei afirmaţii, pentru că nu puteam altfel. 2016 s-a încheiat pe pierdere. Nu ştiu cât, situaţiile financiare nu au fost încă finalizate, dar e clar că e pierdere şi nu are nicio legătură cu planul de management care era în vigoare până acum", a subliniat el. 

Potrivit directorului general, TAROM este în pierdere din cauză că în 2016 nu a existat nicio strategie viabilă privind eficientizarea companiei. 

"TAROM a pierdut nişte capacităţi însemnate, două avioane care incubau peste 20% din capacitatea flotei, din scaune. Asta a dus ca în 2017, în cadrul programului de vară al companiei, să fie rute pe care TAROM-ul nu le-a mai putut opera, dar, totuşi, faţă de scăderea capacităţii, compania a reuşit prin rotaţia avioanelor să recupereze din lipsa de capacitate şi asta a dus de multe ori poate la întârzierea unora din aeronave, din cauza rotaţiei", a explicat acesta. 

Davidoiu a susţinut că, deşi două aeronave au ieşit din flota companiei anul trecut, fostul management nu a făcut niciun demers pentru înlocuirea acestora, iar capacitatea de operare a TAROM a scăzut foarte mult. 

"În momentul în care am venit în această companie, nicio procedură legală nu fusese instrumentată privind achiziţia vreunei capacităţi. Deci, despre ce vorbim?! Au fost scoase nişte capacităţi şi nu s-a instrumentat nicio procedură legală. Acum s-a instrumentat această procedură legală, a fost foarte transparentă, au fost anunţuri postate pe site, au fost anunţuri publicate în presă şi scrisori către toţi lessorii din această lume, au fost 40 de avioane care au concurat conform caracteristicilor stabilite de Direcţia Tehnică şi de Direcţia Comercială. Au fost analizate, şi aceste două aeronave au fost singurele care au îndeplinit criteriile şi cerinţele stipulate în acele documente şi care au fost noi. Deci, au fost singurele aeronave noi. Nu a mai existat în luna martie un alt slot pe undeva în această lume astfel încât să fie două aeronave noi. S-a întâmplat să fie Boeing. După cei 10 ani de leasing operaţional va decide managementul de atunci dacă vor fi cumpărate sau nu şi asta va depinde de uzura fizică, de uzura morală, pentru că vor apărea aeronave noi, tehnologia evoluează ", a precizat el. 

De asemenea, directorul a dat asigurări că strategia comercială a companiei se va schimba şi va avea loc şi o restructurare a Departamentului Comercial. 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

25 iunie 2017

Preţul energiei electrice ar putea creşte în continuare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Blue Air va achiziţiona şase aeronave Boeing 737 Max

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro