Dana Oprişan, directorul de resurse umane al Grup Renault România consideră că „la nivelul întregii ţări, studiile atestă că România se confruntă cu o scădere a populaţiei apte de muncă şi un dezechilibru între oferta educaţională şi specificul posturilor disponibile, rezultând într-o rată a şomajului de peste 20% în rândul tinerilor.”

Dana Oprișan subliniază și un detaliu mai puțin vizibil și, pentru mulți, mai greu de înțeles. „În afara competenţelor tehnice, România avea un avantaj faţă de alte ţări prin nivelul de cunoştinţe de limbi străine în rândul populaţiei. Din păcate, deşi digitalizarea este tot mai prezentă în viaţa fiecăruia dintre noi, acest avantaj se pierde, din cauza unui nivel din ce în ce mai scăzut al competenţelor lingvistice”.

„Cei peste 16.000 de angajaţi pe care îi are Grupul Renault în Romania, cât şi cei aproximativ 150.000 de angajati ai furnizorilor noștri, au dobândit competențe foarte bune, pe care le dezvoltăm continuu. Grupul Renault activează într-una dintre cele mai importante industrii ale ţării și suntem singura companie care are aici toate activităţile specifice construcţiei automobilului (design, inginerie, fabricaţie şi logistică, comercializare şi post-vânzare, finanţare, servicii de business)”, a completat directorul de resurse umane al grupului Renault România.

 Oficialul Grup Renault România, care gestionează zona de resurse umane la toate entitățile deținute de compania franceză la noi atrage atenția asupra faptului că „este cunoscut faptul că ne confruntăm cu un număr redus de specialişti în anumite domenii, precum şi cu un nivel de pregătire nesatisfăcător în rândul celor care îşi finalizează studiile  (de ex, lipsa experienţei practice sau studii teoretice neadaptate nevoilor actuale de business).  În acest context, am pus bazele unor parteneriate cu principalele universităţi tehnice din România, dar şi cu  şcoli tehnice (cu Liceul Tehnologic Construcţii Maşini Mioveni pentru pregătirea viitorilor sculeri matriţeri şi sudori). Aceste parteneriate ne permit să facem cunoscute nevoile mediului de business, atât în rândul cadrelor didactice, cât şi al studenţilor şi elevilor, facilitând ulterior inserţia lor profesională”.

Munictori tot mai bine plătiți

Epopeea prin care trece uzina din Mioveni de fiecare dată când este renegociat contractul colectiv de muncă este deja cunoscută. În ciuda faptului că sunt plătiți peste media pieței, angajații solicită majorări salariale justificate de performanțele bune ale companiei. Așa se face că salariul mediu brut realizat de operatorii Automobile Dacia a ajuns la 4.907 lei  în creştere cu 4% faţă de anul trecut. De asemenea, în acest an, primele pentru sărbătorile de Crăciun și Anul Nou vor atinge valoarea brută de 1.252 lei, plus tichete cadou în valoare de 80 de lei.