"O capitală europeană cum este şi Bucureştiul merită şi o legătură feroviară şi una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el aşa cum este proiectat acum vine să deservească un cartier satelit aşa cum este Otopeni, care va fi foarte important şi pentru care se justifică traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu. Traseul pe calea ferată există, însă, în prezent. Noi trebuie să gândim şi pe termen mediu şi lung. Nu este neapărat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebui să dezvoltăm durabil şi sustenabil", a precizat ministrul Transporturilor. 

România va găzdui, în 2020, patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal. 

"În 2020 vom avea metrou doar într-o variantă foarte optimistă. Vom începe însă acest metrou pentru că toată lumea consideră acest proiect ca fiind un dat şi de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi şi de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se mişcă nimic, dar toată lumea speră că vom avea un metrou în 2020. După aceşti cinci ani, am văzut şi penalităţile pe care statul trebuie să le plătească pentru credite nefolosite asta înseamnă aproximativ 300.000 de euro pe an. Văzând şi evoluţia yenului faţă de dolar a mai rămas doar 72% din valoarea creditului. Văzând aceste lucruri, şi după o analiză în Guvern, am decis ca acest proiect să înceapă imediat şi practic am organizat acest proces în 2016. Noi începem acum proiectul şi îl facem în porţiuni astfel încât să nu mai poată fi oprit. Ne-am făcut şi o planificare, iar până prin luna aprilie va trebui să avem analizele gata de la Consiliile Judeţene. Obiectivul este ca în mandatul meu care expiră în noiembrie sau decembrie să fie lansate procedurile de achiziţie pentru lucrări de infrastructură, tunele şi pentru lucrări de arhitectură şi instalaţii care vor însoţi tunelul', a explicat Dan Costescu. 

Potrivit ministrului Transporturilor, există şi o variantă prin care se poate ajunge cu trenul de la Bucureşti la Otopeni, aceasta fiind agreată şi din prisma timpului în care ar putea fi realizat acest proiect, respectiv anul 2020. 

"Trebuie să ne concentrăm pe acest proiect, să ne vedem interesul pe termen lung şi să nu facem investiţii hazardate pentru obiective care sunt trecătoare, precum un campionat de fotbal. În aceeaşi măsură avem obligaţia să ne respectăm promisiunile făcute ca ţară. De aceea studiem acum începerea construcţiei unei linii feroviare, să avem o linie navetă între aeroport şi Capitală. Avem avantajul că nu vom investi foarte mult în acest proiect având deja construită o linie de cale ferată. Să avem o linie de cale ferată navetă care să asigure legătura în 15-20 minute distanţa între aeroport şi Bucureşti, iar acest proiect poate fi finalizat până în 2020", a adăugat şeful MT. AGERPRES