CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Dan Costescu (MT): CNADNR are carenţe şi la activitatea operaţională, nu numai la investiţii

Autor: |

Raportul extins solicitat de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, referitor la activitatea CNADNR a indicat anumite carenţe şi pe activitatea operaţională, nu numai pe cea de investiţii, în special în ceea ce priveşte pregătirile pentru activitatea de iarnă.

Întrebat despre nemulţumirile pe care le-a avut în ceea ce îl priveşte pe directorul CNADNR, Narcis Neaga, demis marţi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu a răspuns: "Nu se poate să vorbim despre reproşuri, pentru că nu este o dispută casnică, ci este o relaţie profesională în care, dovadă că am luat aceste măsuri, nu putem spune că suntem mulţumiţi de activitatea companiei, de aceea avem şi nevoie de o resetare". 

"Nemulţumirile sunt cele pe care le ştim cu toţii. Eu am constatat, de exemplu, în raportul extins pe care l-am cerut şi anumite carenţe pe activitatea operaţională, nu numai pe cea de investiţii. Vorbim despre pregătirea pentru activitatea de iarnă, nu erau stocurile asigurate, nu erau maşinile pregătite în totalitate acolo unde trebuia, unul dintre lucrurile pe care le-am văzut", a spus şeful de la Transporturi, într-o conferinţă de presă. 

Dan Costescu a precizat că, deşi în presă apăruseră diverse informaţii negative referitoare la activitatea CNADNR, el a vrut să îşi formeze propria imagine. 
"Am vrut să am propria mea imagine. Exista o percepţie la nivelul general al presei despre anumite lucruri, dar am vrut să am şi propria mea - eu sunt un timp mai analitic - şi am vrut să am şi proprii mele argumente formate după o analiză pe date concrete din Companie de la Corpul de Control şi de la alţi colegi care au venit. În momentul ăsta s-au întrunit condiţiile - şi nu mai este niciun secret azi - s-au împlinit şi cele 10 zile pe care le-am negociat cu premierul să remitem acest raport. Au trecut cele 10 zile, am luat şi măsurile, ca să ne mişcăm într-un calendar", a spus el. 

În ceea ce-l priveşte pe Cătălin Homor, care a preluat interimatul la CNADNR, şeful de la Transporturi şi-a exprimat încrederea că acesta îşi va duce la îndeplinire mandatul, cel puţin până la definitivarea procedurii de selecţie conform Ordonanţei 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. 

"Cătălin Homor este inginer constructor. El a plecat - acum ştiţi că este director general interimar la Metrorex - a plecat din poziţia de director de investiţii. E unul dintre oamenii care sunt foarte ordonaţi, foarte riguroşi şi care, practic, a pus bazele activităţii de investiţii din fonduri externe la Metrorex. Pentru acest lucru i s-a acordat încredere, va trece pe nivelul următor unde va demonstra ceea ce poate. Eu personal am încredere în domnul Homor că îşi va duce la îndeplinire mandatul cel puţin până la definitivarea procedurii de selecţie după OUG 109, pentru că urmează o procedură pe 109 care se va face după toate regulile şi acolo decizia nu este a noastră, ci a firmei care va face selecţia sau a grupului de firme desemnate să facă această selecţie", a explicat Costescu. 

În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor a dat asigurări că DNA va avea tot sprijinul, atât din partea MT, cât şi a CNADNR, în cercetările pe care procurorii le fac în dosarul penal deschis pentru săvârşirea unor posibile fapte de corupţie în construcţia autostrăzii Sibiu-Orăştie. 

"Acţiunea DNA este o acţiune normală pe care lumea o aştepta. Ştiţi că această instituţie a statului se bazează tocmai pe separarea de celelalte entităţi, deci nu raportează nimănui. Este normal să vină să culeagă date. Au tot sprijinul, şi de la Companie şi de la minister. Este unul dintre motivele pentru care am considerat că domnul Neaga nu mai trebuie să fie pe această poziţie ca să nu se creeze suspiciuni de conflict de interese", a spus ministrul. 

Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR) a decis înlocuirea lui Narcis Neaga cu Cătălin Homor la conducerea companiei, ordinul în acest sens fiind semnat marţi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu. 

'Azi a avut loc şedinţa extraordinară a Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) CNADNR, care a dezbătut elementele anunţate şi a propus următoarele: având în vedere că directorul general Narcis Neaga este doar provizoriu numit, sau în termeni tehnici cu preluare de atribuţii ale directorului general, având în vedere că AGA a dispus deja un set de măsuri în baza materialelor cunoscute în companie şi având în vedere că se doreşte orice evitare a unui eventual prezumtiv conflict de interese între activitatea directorului general şi măsurile care urmează a fi luate şi clarificările care urmează a fi realizate, s-a hotărât ca domnului director general Neaga să-i înceteze preluarea de atribuţii pentru funcţia de director general, aceste atribuţii urmând să fie transferate prin statutul directorului general interimar domnului Cătălin Homor, director general al Metrorex. Acestea sunt concluziile AGA. Ele sunt însuşite şi la nivel de minister. Am semnat deja ordinul în acest sens', a anunţat Dan Costescu. 

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, în care a fost începută urmărirea penală in rem, în legătură cu săvârşirea unor posibile fapte de corupţie în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie. 

Potrivit unui răspuns al DNA, în acest dosar a fost începută urmărirea penală pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie şi infracţiuni privind fraude cu fonduri europene. 

Până în prezent, nicio persoană nu a fost pusă sub acuzare. 

Pe 11 noiembrie, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de şantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi cu privire la modul în care a acţionat conducerea CNADNR în derularea unor contracte.

AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Germania, trimisă în judecată de Comisia Europeană

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

Exproprieri și angajări pentru autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

29 septembrie 2016

CNADNR a parafat patru contracte de dezăpezire pentru drumurile din jurul ...

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

Lufthansa a achiziţionat integral Brussels Airlines

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.