Astfel, înmatriculările Dacia în statele UE și EFTA s-au majorat cu 11,7% în primele 10 luni din 2010 față de perioada similară din 2009. În același timp, cota de piață a crescut și ea de la 1,6% la 1,9%. Singurele mărci care au înregistrat în acest an creșteri ale înmatriculărilor mai mari decât producătorul român sunt Nissan (13,1%), Volvo (12,8%) și Land Rover (26,1%). În același timp, mărci precum Volkswagen, Skoda, Fiat sau Opel au înregistrat scăderi importante.
Din nefericre, însă, piața românească de autoturisme noi continuă, conform ACEA, reculul pronunțat. Astfel după 10 luni din acest an, piața noastră a scăzut cu 26,6% până la 70.629 unități. Asta după ce anul trecut, în aceeași perioadă, erau înmatriculate 96.213 unități. Scăderea înmatriculărilor din România este una dintre cele mai drastice de pe tot continentul. Reduceri mai mari ale pieței au avut doar Bulgaria (-35,6%), Grecia (-32%), Ungaria (-28,9%) și Germania (-26,8%). Numai că, scăderea din Germania este efectul clar al finalizării programului de casare, iar România nu poate invoca acest motiv pentru reculul înregistrat.