Logan, un sedan fără concurenţă Cel mai căutat model din gama Dacia are, din această toamnă, un aspect mult mai atractiv decât până acum. Partea frontală puternică, pusă în evidenţă de faruri şi de grila radiatorului, este completată de câteva linii curbe adăugate în zona aripilor şi încheiată cu o zonă-spate unde designerii par să fi rămas fără inspiraţie. Aerul germanic promis de Laurens van den Acker, designerul-şef de la Renault, este susţinut de un habitaclu în care evoluţia se observă în special în zona bordului. Fără a face pasul către o zonă în care concurenţa ar fi însemnat fie o canibalizare a modelelor mărcii-soră Renault, fie o competiţie cu modele imposibil de învins, noul Logan arată - şi se simte - mult peste aşteptările unui client care interpretează ideea de „low-cost“ ca pe o reducere la minimum a pretenţiilor. Tocmai de aceea, titulatura „smart-buy“ - o alegere înţeleaptă a unui client care primeşte pentru preţul achitat exact ceea ce a plătit, nimic în plus, nimic în minus - este acum mult mai fidelă modelului Dacia. Pe şoselele din, de obicei, însorita Andaluzie - acum udată de o ploaie torenţială -, Loganul în echipare Laureate, dotat cu noul motor în trei cilindri de 0,9 litri care dezvoltă 90 CP, s-a dovedit vivace şi ascultător. Chiar dacă un ritm ceva mai susţinut a împins consumul de benzină de la cei 5,3 l/100 km anunţaţi de producător la aproape 8 l/100km: este „boala“ tuturor propulsoarelor mici cu care se mândresc constructorii utilizând până la refuz termenul de „downsizing“. Pentru cine cunoaştea Dacia Logan de până acum, va fi destul de surprinzător să sesizeze liniştea din habitaclu şi confortul asigurat de sistemul de suspensie. E drept că aceeaşi setare a suspensiei dă naştere şi unui ruliu destul de neplăcut în cazul abordării cu mai mult aplomb a virajelor. Dacă la capitolul evoluţie a modelului trebuie adăugat neapărat sistemul opţional multimedia „MediaNav“, aceeaşi dotare se dovedeşte mai puţin bine gândită din perspectiva poziţionării. Dacă vrei să urmăreşti traseul pe ecranul amplasat mult prea jos, eşti nevoit să îţi iei ochii de la drum şi, în cazul în care afară este soare, ai neplăcuta surpriză de a vedea doar jumătate de ecran, efect direct al unei gândiri de tipul „merge şi aşa“. O simplă înclinare a ecranului cu câteva grade către şofer ar fi rezolvat fără mari bătări de cap acest neajuns. Surprizele neplăcute continuă imediat ce încerci să deschizi portbagajul: lipseşte orice urmă de mâner sau fantă. Greu de înţeles, Dacia a eliminat micul accesoriu din plastic care făcea ridicarea capacului mult mai uşoară, întorcându-se la gândirea simplistă din 2004. În rest, doar cuvinte de laudă. Evoluţia este vizibilă, sesizabilă şi, mai ales, puţin costisitoare. Versiunea de bază a Loganului este cu doar 190 de euro mai scumpă decât cea anterioară, în ciuda intrării în echiparea de bază a sistemului ESP şi a patru airbaguri.
-
UPDATE Efectul inflaţiei record: Ratele românilor au crescut ...
-
O nouă fabrică de componente la Piteşti: Turcii de la Opsan ...
-
-
Teodorovici, despre achizițiile publice: vrem să descurajăm ...
-
-
-
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
Bucureştiul a sărit pragul de un milion de angajaţi, iar ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
În Dubai se deschide un nou, dar deja celebru, hotel plutitor ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-