CITEŞTE ŞI

Auto

Dacia, tot mai departe de «low-cost» și mai aproape de «smart buy»

Autor: |

Logan, Sandero şi Sandero Stepway şi-au arătat noile înfăţişări, dar şi suma de calităţi şi defecte pe şoselele virajate şi pe autostrăzile perfecte ale Andaluziei. Rezultatul? Design modern, noi echipa­mente de siguranţă, control şi confort, dar şi vechi metehne.

Logan, un sedan fără concurenţă Cel mai căutat model din gama Dacia are, din această toamnă, un aspect mult mai atractiv decât până acum.  Partea frontală puternică, pusă în evidenţă de faruri şi de grila radiatorului, este completată de câteva linii curbe adăugate în zona aripilor şi încheiată cu o zonă-spate unde designerii par să fi rămas fără inspiraţie. Aerul germanic promis de Laurens van den Acker, designerul-şef de la Renault, este susţinut de un habitaclu în care evoluţia se observă în special în zona bordului. Fără a face pasul către o zonă în care concurenţa ar fi însemnat fie o canibalizare a modelelor mărcii-soră Renault, fie o competiţie cu modele imposibil de învins, noul Logan arată - şi se simte - mult peste aşteptările unui client care interpretează ideea de „low-cost“ ca pe o reducere la minimum a pretenţiilor. Tocmai de aceea, titulatura „smart-buy“ -  o alegere înţeleaptă  a unui client care primeşte pentru preţul achitat exact ceea ce a plătit, nimic în plus, nimic în minus -  este acum mult mai fidelă modelului Dacia. Pe şoselele din, de obicei, însorita Andaluzie - acum udată de o ploaie torenţială -, Loganul în echipare Laureate, dotat cu noul motor în trei cilindri de 0,9 litri care dezvoltă 90 CP, s-a dovedit vivace şi ascultător. Chiar dacă un ritm ceva mai susţinut a împins consumul de benzină de la cei 5,3 l/100 km anunţaţi de producător la aproape 8 l/100km: este „boala“ tuturor propulsoarelor mici cu care se mândresc constructorii utilizând până la refuz termenul de  „downsizing“. Pentru cine cunoaştea Dacia Logan de până acum, va fi destul de surprinzător să sesizeze liniştea din habitaclu şi confortul asigurat de sistemul de suspensie.  E drept că aceeaşi setare a suspensiei dă naştere şi unui ruliu destul de neplăcut în cazul abordării cu mai mult aplomb a virajelor. Dacă la capitolul evoluţie a modelului trebuie adăugat neapărat sistemul opţional multimedia „MediaNav“, aceeaşi dotare se dovedeşte mai puţin bine gândită din perspectiva poziţionării. Dacă vrei să urmăreşti traseul pe ecranul amplasat mult prea jos, eşti nevoit să îţi iei ochii de la drum şi, în cazul în care afară este soare, ai neplăcuta surpriză de a vedea doar jumătate de ecran, efect direct al unei gândiri de tipul „merge şi aşa“. O simplă înclinare a ecranului cu câteva grade către şofer ar fi rezolvat fără mari bătări de cap acest neajuns. Surprizele neplăcute continuă imediat ce încerci să deschizi portbagajul: lipseşte orice urmă de mâner sau fantă. Greu de înţeles, Dacia a eliminat micul accesoriu din plastic care făcea ridicarea capacului mult mai uşoară, întorcându-se la gândirea simplistă din 2004. În rest, doar cuvinte de laudă. Evoluţia este vizibilă, sesizabilă şi, mai ales, puţin costisitoare. Versiunea de bază a Loganului este cu doar 190 de euro mai scumpă decât cea anterioară, în ciuda intrării în echiparea de bază a sistemului ESP şi a patru airbaguri.

Sandero: hatchback  perfect pentru cei cu buget redus

Mulţi spun că noul Sandero seamănă extrem de mult cu modelul Polo al celor de la Volkswagen. Unii chiar exagerează, clamând că designerii germani sunt geloşi pe cei de la Dacia-Renault pentru că au încercat să copieze Polo şi a rezultat un produs mai arătos decât originalul. Cert este că asemănări în privinţa designului există. Dar ce maşină nouă de astăzi nu seamănă cu o alta, mai nouă sau mai veche? Important este că noul Sandero este mult mai atractiv decât versiunea anterioară §i că, pe lângă un preţ fără rival, este o maşină pe care te poţi baza atât în oraş, cât şi pe drumurile lungi. E suficient de confortabilă, în ciuda unor reglaje incomplete şi greu de manevrat pentru scaune şi a unei ergonomii perfectibile, iar spaţiul din portbagaj este, ca şi în cazul Loganului, unul dintre cele mai mari din segmentul B. Dotată cu propulsorul diesel de 1.5 litri care dezvoltă 90 CP, Sandero face faţă cu brio şi celor care suferă de „sindromul talpă grea“, şi celor care uită să schimbe treptele de viteză la timp. Elasticitatea ansamblului motor-cutie de viteze este demnă de toată lauda. Probabil, mulţi şi-ar fi dorit un propulsor mai puternic, care să se adauge celor de 75 CP şi 90 CP (benzină şi diesel) aflate în gama Dacia, însă, la o gamă de preţuri cuprinsă între 6.990 de euro şi 11.500 de euro, e greu să reproşezi producătorului o astfel de lipsă. Mai mult chiar, e extrem de dificil să găseşti un concurent pentru Sandero în întregul segmentul B european. Poate doar Skoda Fabia, cu al său preţ de bază de 10.340 de euro, să reprezinte un adversar redutabil sau, eventual, Chervolet Aveo cu o listă de preţuri care începe de la  de 11.260  de euro. Ambele au, în varianta cea mai ieftină, motoare de 60 CP, respectiv, 84 CP. Unde mai pui că diferenţa dintre preţurile de catalog este cel puţin sesizabilă. Prin urmare, ca şi Logan, noul Sandero este un vehicul aproape fără concurenţă în ceea ce priveşte preţul, iar schimbarea de design este spectaculoasă şi plăcută totodată, ceea ce creează premisele unui nou succes comercial pentru marca Dacia. 

Stepway, varianta cu sare şi piper a lui Sandero

Speculând dorinţa clienţilor de a îşi personaliza vehiculul, cei de la Dacia au decis să menţină în ofertă varianta Stepway a modelului Sandero. Acesta, pe lângă o gardă la sol mai înaltă decât cea a versiunii de bază, are în dotare un pachet estetic interesant şi apreciat de mulţi clienţi, în special din vestul Europei. Preţul destul de mare al modelului (10.800 euro pentru 0.9 TCe - 90CP şi 12.200 euro pentru 1.5 dCi - 90 CP) include şi echipamente care pe Sandero şi Logan sunt disponibile doar opţional.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.