Dacia se distanțează tot mai mult de titulatura de marcă „low-cost” asumată odată cu apariția primlor generații ale modelelor Logan, Sandero și Duster. La ediția din acest an a expoziției auto de la Paris, eveniment care s-a desfășurat în perioada 1 – 16 octombrie, marca românească a prezentat o nouă evoluție a modelelor Logan și Sandero, împreună cu derivatele lor Logan MCV și Sandero Stepway. Modelele aflate la baza întregii game Dacia dispun din această toamnă de o nouă identitate – pe care producătorul o numește „luminoasă” – atât pentru partea frontală cât și pentru cea din spate. Blocurile optice din faţă şi spate au fost redesenate asigurând un plus de modernism. În partea frontală, luminile de zi cu lămpi de tip LED, sunt compuse din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală, în timp ce stopurile au în componență patru careuri. În timp ce Logan, Logan MCV și Sandero dispun acum de o bară de protecție frontală redesenată care are la bază o grilă de admisie a aerului cu contur cromat, Sandero Stepway preia în partea frontală codul stilistic al modelului Duster. Calandrul îmbină elementele de culoare neagră şi cele cromate, ansamblul inspirând dinamism. În partea din spate se remarcă ornamentul cromat al evacuării eşapamentului.

Conform oficialilor Dacia, evoluţia este vizibilă şi la interior. Elemente de culoare crom satinat, mai moderne şi mai rafinate pun în evidenţă aeratoarele instalaţiei de climatizare şi conturul părții centrale a planşei de bord. Noul volan, cu patru braţe, integrează în centrul său comanda claxonului, afişând, totodată, logo-ul mărcii. Versiunea de top dispune de un volan îmbrăcat într-un nou material plăcut la atingere şi durabil.

Este demn de luat în seamă că, în funcție de versiune, modelele Dacia dispun din această toamnă de o cameră video pentru deplasarea cu spatele şi de asistenţă la demarajul în rampă, iar comenzile de acţionare a geamurilor electrice, faţă şi spate, sunt de acum amplasate pe panourile portierelor.

Cutie EDC pentru Duster

Clienții Dacia vor putea opta, odată cu achziționarea unuia dintre modelele cu facelift, pentru un nou tip de motor. Este vorba despre un propulsor cu trei cilindri, de 1.0l, care dezvoltă 75CP. În cazul Duster, noutatea este reprezentată de disponibilitatea, în premieră în gama Dacia, unei cutii de viteze cu șase trepte de tip EDC (Efficient Dual Clutch). Transmisia EDC este însoțită de un sistem de asistență la demarajul din rampă. În această situaţie, calculatorul EDC şi sistemul de frânare oferă şoferului timpul necesar pentru a acționa pedala de accelerație fără ca vehiculul să dea înapoi. Varianta Duster cu EDC este disponibilă doar în cazul achiziționării unui vehciul cu tracțiune 4×2 și motorul diesel dCi 110.

(Articol apărut în Suplimentul Auto Capital din 17 octombrie 2016)