Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Dacia Duster este Mașina Anului 2018 în România

Autor: | | 0 Comentarii

SUV-ul Duster, produs la uzina românească de la Mioveni, a cucerit în acest an titul de „Mașina Anului 2018” în România devansând concurenți puternici precum Opel Crossland X, Kia Stonic sau Citroen C3 Aircross.

Un juriu format din 14 jurnalişti specializaţi în domeniul auto a stabilit săptămâna trecută ierarhia celor mai interesante maşini înscrise în competiţia „Maşina Anului 2018” în România. Organizat de Asociaţia Presei Auto din România (APAR), evenimentul ajuns la cea de-a 19-a ediţie a culminat cu o luptă inegală pentru prima treaptă a podiumului, Dacia Duster fiind câştigătorul previzibil.

După o primă etapă de selecţie a maşinilor candidate la titlu care a implicat alegerea semifinalistelor dintr-un total de 43 de modele nou intrate în acest an pe piaţa din România juriul a decis ca în finala ediţiei din 2017 să intre Alfa Romeo Stelvio, Citroen C3 Aircross, Dacia Duster, Ford Fiesta, Honda Civic, Kia Stonic şi Opel Crossland X. A urmat, la începutul lunii decembrie, etapa finală. Aceasta a constat într-o serie de teste pe şosea şi o alta desfăşurată pe pista de la Academia Titi Aur (ATA). Dacă parcursul pe şosea a fost unul obişnuit, cel de pe pista ATA a implicat atât secţiuni de manevrabilitate cât şi de viteză, frânare, parcurgerea unor suprafeţe de rulare cu aderenţe diferite şi chiar un test al sistemelor de suspensie. 

În urma acestor verificări, dar şi după includerea în complicata ecuaţie a jurizării a unor elemente precum designul, noutăţile tehnice, confortul, securitatea activă şi pasivă, consumul de combustibil, impactul asupra mediului, preţul, imaginea de marcă şi, mai ales, relevanţa pe piaţa românească, a fost stabilită o ierarhie finală care a plasat modelul Dacia Duster în fruntea clasamentului, cu un total de 210 puncte din 210 posibile. Toţi cei 14 membri ai juriului au acordat modelului produs în România punctajul maxim. Locul secund a fost ocupat de Opel Crossland X, diferenţa dintre primele două fiind de nu mai puţin de 98 de puncte. Al treilea loc a revenit modelului Kia Stonic, cu 109 puncte, acesta fiind urmat, în ordine, de Citroen C3 Aircross, Ford Fiesta, Alfa Romeo Stelvio şi Honda Civic.

La ediţia anterioară, cea care a stabilit „Maşina Anului 2017”, învingător a fost modelul Renault Megane după o luptă foarte strânsă cu Peugeot 3008. Dacă adăugăm şi cele trei victorii ale Dacia din istoria competiţiei, grupul Renault a ajuns la cinci reuşite şi conduce detaşat clasamentul general, urmat de Ford şi Opel, cu câte trei victorii. Un Opel, Corsa, este de altfel singurul model care a câştigat titlul de două ori, la distanţă de şapte ani, cu două generaţii consecutive. Este de remarcat şi că din cele 18 ediţii, cinci au fost câştigate de producătorii asiatici. Recordul este deţinut de Kia, care a câştigat, de două ori: cu C`eed şi Rio. În cei 18 ani ai competiţiei naţionale nu mai puţin de nouă mărci de automobile şi-au trecut în palmares cel mai important titlu din presa auto românească.

 

Finalistele European Car of the Year

În timp ce România a ales deja învingătorul competiţiei „Maşina Anului”, juriul variantei europene – de la care APAR a împrumutat multe dintre regulile de jurizare şi organizare – se află încă în faza stabilirii finalistelor. Astfel, cei 60 de membri ai juriului competiţiei Car of the Year (CotY) au ales cele şapte modele dintre care, la începutul lui martie, va fi ales învingătorul. Acestea sunt, în ordine alfabetică, Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW Seria 5, Citroen C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza şi Volvo XC40.

 

„Suntem deosebit de onoraţi de atribuirea trofeului „Maşina Anului 2018” în România noului Duster. Avem încrederea că acest titlu va marca, simbolic, începutul unei cariere comerciale de succes pentru SUV-ul Dacia. Primul Duster a revoluţionat segmentul SUV atât în România, cât şi pe pieţele internaţionale, iar noul model are toate argumentele pentru a depăşi rezultatele predecesorului său”

Hakim Boutéhra, director general Renault Commercial Roumanie

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.