CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Cutii de viteze robotizate, pentru călătorii mai relaxate

Autor: |

Dacia se pregăteşte să lanseze pe piaţa locală primele automobile echipate cu transmisii robotizate, însă producătorul român nu duce lipsă de concurenţă.

Oraşele devin tot mai sufocate de numărul mare de autoturisme, iar atunci când drumul până la serviciu şi acasă durează de trei ori mai mult decât ar fi normal orice plăcere de a conduce dispare. Soluţia găsită de şoferii din ţările mai dezvoltate: automobilele echipate cu transmisii automate. Dacă, în trecut, în ţara noastră transmisiile automate nu aveau o reputaţie prea bună fiind considerate potrivite pentru femei, în ultima vreme, acestea sunt la mare căutare, atât în rândul automobilelor noi, cât şi a celor second-hand.

O cutie automată schimbă treptele de viteză fără intervenţia şoferului. Decizia de schimbare a treptelor de viteză este luată de calculatorul electronic de control al cutiei de viteze. Cele mai moderne cutii de viteze realizează acest schimb al treptelor într-un timp incredibil, economisind combustibil şi oferind un confort sporit şoferului. Un alt tip de cutii automate sunt cele robotizate sau pilotate. Spre deosebire de cutiile automate, cele robotizate sunt acţionate de motoraşe care schimbă vitezele în funcţie de mai mulţi parametri. Majoritatea producătorilor spun că aceste cutii sunt mai durabile, mai economice şi mai fiabile. Dezavantajul lor, spun specialiştii din lumea auto, ar fi acela că schimbatul treptelor nu se realizează la fel de rapid ca la transmisiile automate, existând o anumită întârziere în acest sens. Pentru cei care nu au mers niciodată cu o astfel de maşină, această diferenţă nu este sesizabilă şi vor găsi utilizarea unui astfel de automobil foarte comodă.

Dacia a anunţat în luna septembrie a anului trecut că va include în oferta sa o cutie robotizată. Cutia Easy-R va fi disponibilă în lunile următoare pe modelele Logan, Sandero şi Stepway. Consumul este de numai 4,9l/100km iar nivelul emisiilor de CO2, de 109g/km, comparabil cu cel corespunzător unei cutii de viteze manuală.

Cum funcţionează cutia robotizată

Easy-R asigură o utilizare comodă datorită soluţiei tehnice care elimină pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acţionare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor şi acţionarea ambreiajului în locul şoferului. Ea dispune de două moduri de funcţionare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional).

În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informaţiilor referitoare la condiţiile de rulare, cum ar fi turaţia motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al şoferului, etc. În modul Manual/ Impulsional, şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză. În comparaţie cu o cutie de viteze manuală tradiţională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă: un plus de confort şi de uşurinţă în utilizare, un plus de manevrabilitate şi consum redus. „Utilizarea unei soluţii electromecanice în locul tehnologiei hidraulice asigură, pe lângă o mai mare precizie a acţionării, o durabilitate şi o fiabilitate sporite“, spun cei de la Dacia.

Pe piaţa locală mai sunt şi alţi producători care oferă astfel de transmisii. Unul dintre modele este Corsa de la Opel. Echipat cu un motor de 1,4 litri, benzină, noul Corsa cu transmisie robotizată Easytronic, cinci trepte, are un preţ de 12.630 de euro. Maşina include în echiparea standard închidere centralizată cu telecomandă, airbag-uri frontale şofer şi pasager, laterale şi cortină, coloană de direcţie reglabilă pe înălţime şi adâncime, bancheta spate cu spatar rabatabil. Mai ieftin, dar şi cu mai multe dotări standard este modelul 208 de la Peugeot. În varianta de echipare medie, automobilul include oglinzi retrovizoare înclăzite, aer condiţionat manual, ecran tactil, şase boxe, comenzi audio pe volan, priza Jack, USB, proiectoare ceaţă, regulator viteză, limitator viteză, şase airbaguri,  etc. Preţul unui Peugeot 208 cu transmisie robotizată este de 11.977 euro.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.