Din nouă ţări incluse într-un studiu efectuat de Marea Britanie, Germania va înregistra creşterea cea mai puternică pe parcursul sărbătorilor de iarnă, estimându-se că o familie de germani va cheltui aproximativ 630 de euro pe cadouri, alimente, băuturi, călătorii şi decoraţiuni de Crăciun, comparativ cu media europeană de 605 euro.

"Criza nu are niciun efect asupra comportamentului meu de consumator în această perioadă a anului. Familia mea încearcă să facă tot posibilul pentru a se asigura că sărbătorile de iarnă vor fi la fel de frumoase ca în anii precedenţi", a declarat un manager în vârstă de 29 de ani, care a precizat că va cheltui între 2.000 şi 2.500 de euro pe electronice, haine, accesorii şi vacanţă.

Încrederea consumatorilor germani va creşte pentru prima dată în opt luni, în noiembrie, pe fondul majorării salariilor, a declarat compania de cercetare de piaţă GfK. Cererea internă va cunoaşte o îmbunătăţire, în contextul în care gospodăriile se aşteaptă la o creştere a veniturilor, determinată de "rata favorabilă de ocupare a forţei de muncă", se arată în raportul lunar al Bundesbank.

Familiile europene vor cheltui, în medie, 344 de euro pe cadouri, 187 de euro pe produse alimentare şi băuturi, 47 de euro pe călătorii şi 27 de euro pe decoraţiuni, conform unui studiu efectuat la nivelul a nouă ţări europene.

Germania, cel mai mare contributor la fondul de salvare a zonei euro, de 440 miliarde de euro, are şi o altă sursă de venituri, din vânzarea produselor sale tradiţionale: vinul fiert condimentat (gluehwein), carnaţi, şosete tricotate, jucării din lemn şi ornamente, scrie Bloomberg.
Metro, cel mai mare retailer din ţară, se bazează pe o creştere a vânzărilor de Crăciun, după ce profitul înregistrat de companie din 2009 încoace a fost o dezamăgire pentru investitori. Şi alţi retaileri îşi pun speranţele în vânzările din această iarnă, după ce căderile masive de zăpadă de anul trecut i-a ţinut pe mulţi cumpărători departe de magazine.