Conceptul se evidenţiază prin fuziunea între exclusivitate şi inovaţie, prin experienţa condusului care este, şi de această dată, una emoţională şi exclusivistă. Toate acestea sunt exprimate prin designul remarcabil, alături de tehnologia inovatoare, conceptul de pionierat în privinţa construcţiei ultrauşoare, interfaţa utilizatorului integrată perfect şi experienţa condusului care se adresează optim cerinţelor tuturor ocupanţilor.

"Tehnologia inovatoare şi luxul modern au fost dintotdeauna o parte importantă a genelor mărcii BMW", declară Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. "Conceptele vizionare precum BMW Vision Future Luxury le-am utilizat pentru a demonstra unde putem ajunge cu aceste teme în viitor şi pentru a ne oferi surse noi de inspiraţie şi motivaţie. BMW Vision Future Luxury – cu tehnologii inovatoare, precizia meticuloasă şi calitate în fiecare detaliu – duce abordarea noastră privind luxul modern spre o nouă etapă."

"Designul BMW Vision Future Luxury este mesagerul filosofiei noastre privind luxul modern, unul în care tehnologiile inovatoare joacă un rol extrem de important. Aceste inovaţii furnizează o experienţă nouă şi multifaţetată a luxului, care cuprinde tehnologia ultrauşoară inteligentă, designul inovator al interiorului şi un design radical schimbat al interfeţei cu utilizatorul", declară Karim Habib, directorul BMW Design, rezumând abordarea de design a BMW Vision Future Luxury.

Un nou design al interfeţei utilizatorului

În zona conducătorului şi a pasagerului, liniile şi suprafeţele definite cu precizie creează sentimentul unui dinamism exclusivist. Conducătorul este înconjurat de cele trei ecrane conectate, care creează cockpitul caracteristic BMW, orientat spre conducător.Afişajul din partea stângă prezintă în principal informaţii legate de automobil, în timp ce monitorul central – programabil – afişează vitezometrul, turometrul şi alte informaţii, precum şi date suplimentare adaptate contextului, prezentate doar atunci când sunt relevante. În acelaşi timp, monitorul din dreapta – Driver Information Display (afişaj de informare a conducătorului) – furnizează informaţii suplimentare pentru infotainment. De asemenea, conducătorul are opţiunea de a controla toate aceste funcţii prin comandă vocală.

BMW Vision Head Up Display

Totuşi, afişajul principal pentru conducător este BMW Vision Head Up Display. Acest afişaj transformă imaginea pe care conducătorul o are asupra lumii reale. Proiectează informaţii esenţiale în câmpul vizual al celui de la volan, pe trasa de deplasare. Clădirile, indicatoarele rutiere sau pericolele pot fi evidenţiate direct în mediul real, direcţionând selectiv atenţia conducătorului spre informaţiile care sunt importante într-un anumit moment. Această tehnologie oferă o nouă dimensiune în ceea ce priveşte funcţiile de asistare a conducătorului precum Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză), unde indicatoarele rutiere pot fi identificate şi evidenţiate în câmpul vizual al conducătorului, sau Traffic Light Assistant (asistare pentru semafoare), care furnizează informaţii în timp real cu privire la fazele semafoarelor.

Tabletă cu comandă tactilă pentru locurile din spate

În spate, două Rear Seat Displays (afişaje pentru locurile din spate) – cu marginea din carbon – şi Rear Seat Touch Command Tablet (tabletă detaşabilă cu comandă tactilă pentru locurile din spate) dau amprenta finală conceptului integrat de interfaţă a utilizatorului la BMW Vision Future Luxury. Aceste afişaje pot comunica cu monitoarele din faţă, dar şi cu serviciile BMW ConnectedDrive. Totul – de la informaţii relevante pentru călătorie, precum viteza sau durata, până la cele conexe serviciilor Luxury Concierge – poate fi afişat într-o manieră simplă şi personalizată. De asemenea, este posibilă utilizarea conţinutului online entertainment precum streaming video şi de muzică, dar şi jocuri. Conţinutul şi funcţiile pot fi controlate de pe scaunele din spate prin utilizarea Rear Seat Touch Command Tablet detaşabile din consola centrală.

Faruri laser BMW

Cu un design clar şi simplu, indiciile tradiţionale ale părţii frontale BMW – grila dublă a radiatorului şi farurile duble – evidenţiază instantaneu identitatea de brand a BMW Vision Future Luxury. Contururile subţiri ale farurilor sunt un alt indiciu al tehnologiei inovatoare care se află în spatele lor: farurile laser BMW. Această tehnologie nouă nu numai că deschide drumul pentru o interpretare foarte compactă şi dinamică a farurilor rotunde duble specifice BMW, ci impune şi standarde complet noi în ceea ce priveşte luminozitatea, raza şi intensitatea. Fasciculul concentrat şi paralel este de zece ori mai intens decât cel al sistemului LED. Datorită consumului redus de energie şi cerinţelor de montare a luminilor laser, această tehnologie este principalul candidat pentru utilizare la automobilele viitorului.

Stopuri OLED

În premieră la un automobil BMW, stopurile sunt alcătuite din LED-uri organice, ceea ce deschide drumul pentru o interpretare complet nouă a luminilor BMW în forma caracteristică – litera L. Stopurile de formă L de la BMW Vision Future Luxury cuprind numeroase OLED-uri mici, şi ele în formă de L.Un LED organic constă din straturi de semiconductori din compuşi organici, dispuse între două electrodiode. Stratul de polimer ce emite lumină are o grosime de aproximativ 400 de nanometri, adică de aproape 400 de ori mai subţire decât firul de păr. LED-urile organice nu sunt doar foarte subţiri, extrem de flexibile şi produc şi o iluminare uniformă pe întreaga lor suprafaţă. Datorită dimensiunilor foarte subţiri şi pentru că nu necesită reflectoare pentru a produce dispersarea largă a luminii, acestea deschid posibilităţi complet noi de utilizare a luminii în automobil.