Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Reportaj

Cum se „recomandă” turismul românesc atins de criză

Autor: | | 9 Comentarii

Promovarea turismului autohton prin lansarea noului brand turistic al României la Londra, Viena, Paris sau Moscova primește lovituri sub centură chiar din sânul breslei pe care încearcă să o ajute.

Dacă mai speraţi că vom ieşi din coada clasamentului detinaţiilor căutate de turişti, istorisirea de mai jos vă va arăta clar unde este, de fapt, deficitar turismul românesc. Potrivit INS, în 2009, numărul de turişti străini sosiţi în România a atins 1,275 milioane. În acelaşi timp, un raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului arată că în Bulgaria au sosit 5,739 milioane de turişti străini, Ungaria a fost vizitată anul trecut de nouă milioane de turişti, Cehia a atras puţin peste şase milioane de turişti iar Croaţia a avut anul trecut 9,3 milioane de turişti străini. Într-o ingenuă zi de vineri, un român cu afaceri prin ţară încearcă să găsească o cameră la un hotel din frumoasa fostă capitală europeană, Sibiu. Căutând prin zeci de pagini de internet cu fel de fel de recomandări ia decizia de a suna direct la recepţia unui hotel de la marginea Sibiului afiliat unui mare brand internaţional. Fiind sfârşit de noiembrie şi, prin urmare, extrasezon, şi mizând pe faptul că, atinse de criză, puţine hoteluri au camerele pline, omul nostru nici nu îşi face probleme că nu va găsi un loc liber. Mai că îi vine să se prezinte în ziua dorită direct la recepţie ca să scape de telefoane şi prezentări, etc. Doar că, fiind conştiincios din fire, decide să sune. După un scurt dialog cu recepţionera, foarte politicoasă şi amabilă, este pasat la biroul de rezervări. De la celălalt capăt al firului se aude un declic şi apoi o voce suavă care pare mai puţin dispusă la conversaţie decât recepţionera. -    Doriţi o cameră? Îmi pare foarte rău dar nu avem.

-    Cum? E posibil domnişoară? Aveţi hotelul plin în noiembrie? E totuşi un hotel destul de scump şi nu mă aşteptam…

-    Asta este. Chiar e plin. Dar, mai avem câteva apartamente. Câţi sunteţi?

-    Doar eu. Nu îmi trebuie apartament şi nici nu cred că am vreun motiv să dau aproape 200 de euro pe noapte când pot foarte bine să mă cazez în altă parte.

-    E tot ce vă pot oferi. E drept că apartamentul e mai scump decât camerele cu vreo o sută de euro, dar ştiţi că banii sunt justificaţi de serviciile oferite.

-    Da, am mai stat la dvs. şi ştiu, dar nu pot să dau atâţia bani pentru o noapte. Și în extrasezon. Parcă m-aş caza în buricul Vienei sau al Parisului. OK. Asta e. Trebuia să caut mai din timp. Credeam că o săptămână înainte e suficient. Dar nu e posibil să se modifice ceva zilele următoare? Să revin cu un telefon?

-    Mi-e greu să cred.

-    Bine. Totuşi, vă rog, nu îmi puteţi recomanda o unitate de cazare în apropiere? Trebuie să mă întâlnesc cu cineva la dvs. în hotel, să cinăm, şi nu vreau să merg apoi cu maşina că poate beau şi eu un pahar la masă.

-    Păi… sunt o grămadă de pensiuni în Sibiu. Mult mai ieftine decât la noi. La doar câteva minute e X. Mai este şi Z.

-    Dar or avea parcarea păzită şi facilităţi de comunicare? Știţi, am un stres să las maşina noaptea în stradă şi îmi trebuie internet şi telefon internaţional.

-    Au şi parcare şi pază. De restul nu ştiu.

-    Bine. Mulţumesc frumos şi scuze pentru deranj. Convorbirea se încheie şi turistul de business rămâne pe gânduri. Ce să facă? Să meargă la una dintre pensiunile recomandate şi, după cina de la hotelul de cinci stele, să meargă pe jos sau să încerce la un alt hotel din centrul Sibiului şi să folosească taxiul pentru deplasare? Nu. E mai bună pensiunea. Chiar dacă nu oferă servicii similare marilor hoteluri, măcar e mai ieftină. Doar vreo 25 de euro pe noapte. Un singur telefon este suficient. Rezervarea este făcută, i se confirmă şi posibilitatea parcării în curtea imobilului şi i se pun la dispoziţie toate cele necesare comunicării, adică internet şi telefon cu linie internaţională. Perfect… până a doua zi. Sâmbătă, navigând pe internet şi căutând să afle vremea în Sibiu în perioada dorită, omului cu pricina îi vine ideea să încerce să rezerve camera de la hotelul de lux unde încercase prima dată prin site-ul lanţului internaţional din care face parte. Aşa.. de amorul artei. Două-trei click-uri, un formular completat sumar şi.. surpriză. La hotelul de la marginea Sibiului sunt libere camere de toate felurile: cu pat matrimonial sau două paturi, cu balcon sau fără, etc. Hai mai departe cu formulăraia. După câteva minute totul este perfectat şi, prin e-mail soseste confirmarea rezervării. Cu serie, număr şi toate cele necesare. Doar că, înţelegând că a fost luat de fraier şi împins de la o cameră de 70 şi ceva de euro la un apartament de aproape 200, turistul se răzbună subit apăsând pe link-ul de anulare a rezervării. Este gata să sune din nou la hotel şi să ceară să vorbească unui şef căruia să îi explice cum i-au fost refuzaţi banii şi a fost, incredibil, împins şi în braţele concurenţei de un angajat al faimosului stabiliment. Sau să trimită un mail la reţeaua din care face parte hotelul să le explice cum se face turism cu brand străin în România. Mai bine nu. E om cu ceva ştiinţă în afaceri şi e convins că, având un astfel de birou de rezervări, hotelul cu pricina va ieşi, uşor-uşor, din lista scurtă a puţinilor turişti care vor să stea la Sibiu într-un hotel serios. Și aşa, patronul cu astfel de angajaţi ori îi schimbă, ori se lasă de turism. Îi vin apoi în minte toate surprizele avute pe la hotelurile de pe litoral unde unitatea de trei stele are gresie pe jos şi nu poţi umbla decât în papuci, unde aşternuturile se schimbă doar după ce faci check-out şi unde camerista dă cu aspiratorul şi pune hârtie igienică doar după ce o aştepţi să vină la program, pierzând câteva ore de plajă, şi îi strecori 10 lei în buzunar. Și neplăcerile de la hotelurile de pe Valea Prahovei, unde fluieră vântul pe sub geamuri, paharele puse pe masă sunt pline de „amprente”, iar şamponul lipseşte cu desăvârşire de la baie. Halal turism. Și ministrul Udrea, se chinuie să pună frunze pe la târgurile internaţionale, plăteşte mii de euro din bani publici ca să promoveze turismul românesc care, vezi, Doamne, se stinge din lipsă de infrastructură de transport şi reclamă. Nu ştiu domnule străinii că noi oferim servicii de top la acelaşi preţ ca la Viena dar dăm bonus peisajul. Nici românii nu pleacă în concedii pe la vecinii bulgari decât din snobism şi lipsă de cunoaştere a aiuritoarelor pachete turistice de pe la noi. Păcat de frunză, de bani şi de dezbateri care ocupă spaţiul de emisie pe la televiziuni. Turismul românesc nu vrea să iasă din criză şi nici să evolueze. Puţinii care îşi văd de afaceri şi încearcă să mulţumească clienţii în speranţa că vor reveni primesc o corecţie drastică de la astfel de „vedete” ale turismului autohton. Primele din agendele oamenilor de afaceri care vizitează România.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Reportaj

28 ianuarie 2011

Cum se produce benzina

Reportaj

13 decembrie 2010

Fotoreportaj: Prima zi la "Fiscul SRL"

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro