CITEŞTE ŞI

IT & C

Cum să faci bani pe timp de CRIZĂ. O afacere care s-a dublat în ultimii doi ani

Autor: |

19 ani este o vârsta la care majoritatea tinerilor se gândesc pe ce drum s-o apuce la ce facultate să se înscrie. Nu a fost şi cazul lui Dan Iliescu, care a decis să îşi urmeze instinctul şi să-şi deschidă propria afacere.

Dan Iliescu, 29 de ani, este CEO-ul companiei CIT Grup. Aceasta companie a avut în 2009 o cifră de afaceri de 1.078.800 euro, iar în 2010 de 1.488.000 euro. Anul trecut cifra de afaceri a fost de aproape 2 milioane de euro, iar pentru anul acesta Iliescu se aşteaptă la o creştere de cel puţin 30%. Care este obiectul de activitate al firmei? Vânzarea echipamentelor IT.

“În jurul vârstei de 14 ani, am primit cadou de la tatăl meu două calculatoare pentru a ma putea juca împreună cu prietenii. M-am gândit că nu ar fi rău ca în loc să mă joc eu, să-mi chem prietenii şi să le închiriez pe oră contra unei sume de bani. Am făcut asta timp de un an şi jumatate, iar din banii obţinuţi am mai cumpărat trei calculatoare, astfel încât am ajuns să pot închiria 5 echipamente. Ulterior am plecat un an în Statele Unite unde am terminat clasa a-12-a. La întoarcere am vândut toate cele 5 calculatoare la aproximativ accelaşi preţ cu care le achiziţionasem. Atunci mi-am dat seama că e loc de afacere”, povesteşte Iliescu.

Dan Iliescu a pus bazele CIT Grup, în 2002, la Timişoara împreună cu Lucian Mureşan, ca alternativă la oferta ce exista atunci într-o piaţă dominată de giganţi în retail cu echipamente IT. Ei au început cu monitoare second hand. În timp, afacerea a crescut, iar gama de produse s-a extins. Au început să comercializeze PC-uri, laptopuri, devenind apoi importatori de servere, iar acum au ajuns să livreze PC-uri refurbished pentru companii precum Ericsson sau Aeroportul Traian Vuia din Timişoara.

“Importam monitoare din străinătate, mergeam personal să le aducem şi cele mai multe planuri de business le făceam noaptea, care de multe ori ne prindea pe drum,”  spune Lucian Muresan, co-fondator şi director de vânzări CIT Grup.

Iliescu îşi aduce aminte că la început vârsta a reprezentat un impediment. „L-am abordat pe unul din jucătorii importanţi de pe atunci pe piaţă, am negociat o înţelegere destul de bună, dar care până la urmă nu s-a concretizat din cauza că vârsta mea, 19 ani, nu prezenta garanţii pentru potenţialii mei parteneri. Ei s-au răzgândit, iar în acel moment le-am promis că într-un an vor cumpăra de la mine şi... aşa s-a întâmplat”.

Ce sunt şi de unde provin produsele refurbished?
 
“Noi importăm majoritatea produselor. Ele provin de la mari corporaţii şi comapanii internaţionale care beneficiază de o legislaţie, în ţările lor, ce stimulează producţia şi comercializarea de echipamente noi, prin reînnoirea parcului IT o dată la doi-trei ani. Cu alte cuvinte, produsele IT refurbished provin din medii complet funcţionale, însă prin diferite programe (buy-back sau leasing) ele se întorc la producator unde este trecut din nou prin toate etapele de testare şi recondiţionat”, explică Iliescu.  Produsele refurbished se comercializează cu o garanţie de doi ani, sunt împachetate individual în cutie, pot fi utilizate imediat deoarece au software Microsoft preinstalat şi beneficiază de acelaşi suport ca un produs nou.

Cine cumpără astfel de produse?

“75% din clienţii noştri provin din mediul corporate. Explicaţia este una raţională: achiziţionarea de echipamente refurbished are cel mai mult sens. Vorbim de un segment unde achiziţia se face în mod responsabil, ori modelul refurbished prezintă niste avantaje în acest sens, atât prin prisma efectului asupra mediului (ceea ce ajută în comunicarea corporate), fiind vorba de echipamente reintroduse în circuitul economic, cu un consum redus de energie, cât şi prin prisma costurilor, mai ales în perioada de criză, când economiile generate pot fi direcţionate spre alte activităţi. Un alt segment este cel al persoanelor fizice care preferă să facă economii şi să plătească cu 30-50% mai puţin pentru produse similare, în condiţiile în care beneficiază de garanţie şi au software Microsoft preinstalat”, afirmă Iliescu.

Firma timişoreană vinde însă şi în Ungaria, Cehia, Republica Moldova sau chiar Olanda.

Printre cei mai mari clienţi se numără Hella, Kromberg & Schubert, Transavia, Aeroportul Traian Vuia din Timişoara, Universitatea Emanuel din Oradea, Cora Trade Center, Ericsson Telecommunications România, Inform Media sau Eagle Media.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii