IT & C

Cum să faci bani pe timp de CRIZĂ. O afacere care s-a dublat în ultimii doi ani

Autor: Bogdan Biszok | luni, 11 iunie 2012 | 79 Comentarii |

19 ani este o vârsta la care majoritatea tinerilor se gândesc pe ce drum s-o apuce la ce facultate să se înscrie. Nu a fost și cazul lui Dan Iliescu, care a decis să își urmeze instinctul și să-și deschidă propria afacere.

Dan Iliescu, 29 de ani, este CEO-ul companiei CIT Grup. Aceasta companie a avut în 2009 o cifră de afaceri de 1.078.800 euro, iar în 2010 de 1.488.000 euro. Anul trecut cifra de afaceri a fost de aproape 2 milioane de euro, iar pentru anul acesta Iliescu se așteaptă la o creștere de cel puțin 30%. Care este obiectul de activitate al firmei? Vânzarea echipamentelor IT.

“În jurul vârstei de 14 ani, am primit cadou de la tatăl meu două calculatoare pentru a ma putea juca împreună cu prietenii. M-am gândit că nu ar fi rău ca în loc să mă joc eu, să-mi chem prietenii şi să le închiriez pe oră contra unei sume de bani. Am făcut asta timp de un an şi jumatate, iar din banii obţinuţi am mai cumpărat trei calculatoare, astfel încât am ajuns să pot închiria 5 echipamente. Ulterior am plecat un an în Statele Unite unde am terminat clasa a-12-a. La întoarcere am vândut toate cele 5 calculatoare la aproximativ accelaşi preţ cu care le achiziţionasem. Atunci mi-am dat seama că e loc de afacere”, povesteşte Iliescu.

Dan Iliescu a pus bazele CIT Grup, în 2002, la Timișoara împreună cu Lucian Mureșan, ca alternativă la oferta ce exista atunci într-o piață dominată de giganți în retail cu echipamente IT. Ei au început cu monitoare second hand. În timp, afacerea a crescut, iar gama de produse s-a extins. Au început să comercializeze PC-uri, laptopuri, devenind apoi importatori de servere, iar acum au ajuns să livreze PC-uri refurbished pentru companii precum Ericsson sau Aeroportul Traian Vuia din Timișoara.

“Importam monitoare din străinătate, mergeam personal să le aducem și cele mai multe planuri de business le făceam noaptea, care de multe ori ne prindea pe drum,”  spune Lucian Muresan, co-fondator și director de vânzări CIT Grup.

Iliescu își aduce aminte că la început vârsta a reprezentat un impediment. „L-am abordat pe unul din jucătorii importanți de pe atunci pe piață, am negociat o înțelegere destul de bună, dar care până la urmă nu s-a concretizat din cauza că vârsta mea, 19 ani, nu prezenta garanții pentru potențialii mei parteneri. Ei s-au răzgândit, iar în acel moment le-am promis că într-un an vor cumpăra de la mine și... așa s-a întâmplat”.

Ce sunt şi de unde provin produsele refurbished?
 
“Noi importăm majoritatea produselor. Ele provin de la mari corporaţii şi comapanii internaţionale care beneficiază de o legislaţie, în ţările lor, ce stimulează producţia şi comercializarea de echipamente noi, prin reînnoirea parcului IT o dată la doi-trei ani. Cu alte cuvinte, produsele IT refurbished provin din medii complet funcţionale, însă prin diferite programe (buy-back sau leasing) ele se întorc la producator unde este trecut din nou prin toate etapele de testare şi recondiţionat”, explică Iliescu.  Produsele refurbished se comercializează cu o garanție de doi ani, sunt împachetate individual în cutie, pot fi utilizate imediat deoarece au software Microsoft preinstalat și beneficiază de același suport ca un produs nou.

Cine cumpără astfel de produse?

“75% din clienții noștri provin din mediul corporate. Explicația este una rațională: achiziționarea de echipamente refurbished are cel mai mult sens. Vorbim de un segment unde achiziția se face în mod responsabil, ori modelul refurbished prezintă niste avantaje în acest sens, atât prin prisma efectului asupra mediului (ceea ce ajută în comunicarea corporate), fiind vorba de echipamente reintroduse în circuitul economic, cu un consum redus de energie, cât și prin prisma costurilor, mai ales în perioada de criză, când economiile generate pot fi direcționate spre alte activități. Un alt segment este cel al persoanelor fizice care preferă să facă economii și să plătească cu 30-50% mai puțin pentru produse similare, în condițiile în care beneficiază de garanţie și au software Microsoft preinstalat”, afirmă Iliescu.

Firma timişoreană vinde însă şi în Ungaria, Cehia, Republica Moldova sau chiar Olanda.

Printre cei mai mari clienţi se numără Hella, Kromberg & Schubert, Transavia, Aeroportul Traian Vuia din Timişoara, Universitatea Emanuel din Oradea, Cora Trade Center, Ericsson Telecommunications România, Inform Media sau Eagle Media.

EVZ

Unica

Elle

Ziare.com

dz

Adevarul

Click

Animal Zoo

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.