PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Clasament Top 300

Cum să crești când alții scad? Alexandru Rizea și rețeta lui de business

Autor: Ovidiu Anton | miercuri, 17 august 2011 | 2 Comentarii

În timp ce piața mobilei scade an de an, businessul Lemet crește. Motivul? O strategie de business inspirată: diversificarea producției și extinderea rețelei de magazine.

În urmă cu 20 de ani, Alexandru Rizea punea bazele companiei Lemet, unul dintre cei mai mari producători români de mobilă. ”Lemet vine de la lemn-metal. La început am încercat să facem și confecții metalice”, povestește Alexandru Rizea.  Primul obiect produs de Lemet, o măsuță de cafea, este păstrat la loc de cinste de businessman. „De la aici a început totul”, își amintește cu nostalgie Rizea. Acum, halele de producție ale fabricii Lemet acoperă o suprafață de 30.000 de metri pătrați. La ultima hală, cu o suprafață de 5.000 de metri, a terminat construcția anul acesta.  ”Aici avem un program de montare a unor utilaje, un proiect în valoare de șase milioane de euro, din care jumătate este partea noastră. Este primul nostru proiect cu fonduri europene”, spune Rizea. Odată cu utilarea noii hale, se schimbă și filozofia de business. ”Acestea sunt investiții care se fac pentru creșterea flexibilității noastre. În anul 2000, când am început să dotăm fabrica cu utilaje moderne, automatizate, am pornit pe serii mari. Asta nu mai este suficient în ziua de astăzi”, explică omul de afaceri. Are, în prezent, 407 angajați, iar pentru noua linie de producție mai angajează încă 10 persoane. Totuși, în businessul Lemet sunt implicați mult mai mulți oameni. Pentru a-și vinde mobila, Rizea a înființat rețeaua de magazine Lem’s. Totuși, un singur magazin, cel din Câmpina, îi aparține omului de afaceri, celelalte, peste 100,  funcționând în regim de franciză. ”Oricine își poate deschide un magazin Lem’s, important este să prezinte încredere”, spune Rizea. Specialiștii Lemet se ocupă de amenajarea spațiului, apoi este trimisă mobila, iar personalul nou angajat este instruit la sediul Lemet. Într-un singur magazin lucrează minimum patru oameni, doi consultanți de vânzări și doi oameni care se ocupă de montaj. Extinderea rețelei de magazine este una din prioritățile omului de afaceri. Datorită acestei strategii, dar și pentru că a diversificat producția, Rizea a reușit să crească businessul Lemet în timp ce piața mobilei din România este în scădere. În prima jumătate a anului, vânzările s-au ridicat la 58 de milioane de lei, cu 13% mai mult decât în aceeași perioadă din 2010.

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Clasament Top 300

25 octombrie 2011

Ce avere are Regele Mihai

Clasament Top 300

25 octombrie 2011

Cel mai tânăr milionar din România are 26 de ani

Clasament Top 300

24 octombrie 2011

Din culisele celei de-a zecea ediții a TOP 300 Capital

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.