Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

RTB House: Cum pot coabita oamenii cu inteligența artificială pentru a-și spori performanța

Autor: | | 0 Comentarii

Nu mai sunt multe industrii în care oamenii și „roboții” să nu lucreaze împreună. Totuși, ne place să credem că suntem încă undeva deasupra lor. În timp ce ei, poate, sunt mai inteligenți și mai rapizi, noi oamenii avem creativitate și emapatie, caracteristici pe care la roboți le-am întâlnit doar în filmele science fiction.

În advertising, „roboţii“ sunt folosiţi tot mai mult în ultimii ani. De exemplu, sunt folosiţi pentru personalizarea mesajului publicitar şi pot face acest lucru mai bine decât oamenii. Astfel apare şi prima dilemă: dacă inteligenţa artificială (AI) preia activităţile de marketing, urmează o „apocalipsă“ în care omul care lucrează în publicitate va fi înlocuit de versiunea sa electronică?

Inteligenţa artificială face viaţa publicitarului mai uşoară. Companiile oferă instantaneu design de logo cu ajutorul inteligenţei artificiale (LogoJoy), roboţii scriu materiale pentru PR (PingGo) sau chiar produc studii de caz (Saatchi&Saatchi). Un anunţ recent al Coca-Cola arată că planurile companiei includ utilizarea roboţilor pentru a compune muzica spoturilor publicitare, scriere de scenarii, postări pe social media şi achiziţii de spaţiu media. Acest lucru înseamnă că revoluţia publicităţii bazate pe inteligenţă artificială este mai aproape de realitate ca niciodată. Secretul pentru performanţă stă însă în folosirea noului avantaj tehnologic.

Analiştii vs. algoritmi de auto-învăţare: recunoaşterea faptului imprevizibil

În prezent, avem date peste tot şi aceste date sunt o resursă foarte valoroasă. Totuşi, cu cât avem mai multe date, cu atât este mai greu să le analizăm, să le înţelegem şi să generam cloncluzii corecte. Aici ne ajută „roboţii” care, pe baza algoritmilor avansaţi, învaţă să folosească aceste date şi să genereze plus valoare. De exemplu, în industria comerţului online există vârfuri de vânzări care pot fi prevăzute de oameni. Black Friday aduce o creştere incredibilă a vânzărilor (potrivit RTB House, campaniile realizate pentru Black Friday au cu peste 100% rezultate mai bune decât media). Totodată, în zilele de marţi şi miercuri conversia este mai mare decât în alte zile ale săptămânii (chiar cu 40% mai mult decât sâmbăta). Aceste cunoştinţe generale ajută la planificarea campanilor publicitare şi la stabilirea unui nivel de costuri când campaniile sunt în desfăşurare.

Totusi, comportamentul de cumpărare poate fi extrem de variat şi poate include multe alte criterii. Tocmai de aceea, marketingul digital de astăzi încearcă să personalizeze comunicarea şi modul în care un individ cu interese şi dorinţe specifice este targetat de anunţurile publicitare.

 

Există vârfuri de vânzări personale pe care oamenii nu le pot prezice: cumpărarea unor cadouri pentru ziua de naştere sau planificarea unui eveniment de familie. Oamenii nu pot să observe modificările comportamentului cumpărătorilor online, însă roboţii nu numai că sunt conştienţi de aceste tipare, ci chiar pot fi instruiţi să le vadă foarte repede.

Prin retargetare personalizată, algoritmii bazaţi pe deep learning - o ramură inovatoare a inteligenţei artificiale care imită creierul uman - pot recunoaşte vârfurile de vânzări la fel ca oamenii, dar observă şi modele greu de anticipat şi reacţionează rapid pentru a atinge mai bine obiectivele. În plus, maşinile nu dorm, ceea ce le permite să observe piaţa 24/7 şi să regleze activităţile chiar şi pentru cele mai mici schimbări.

Planificatorii media vs. algoritmi: reacţie rapidă la nevoile utilizatorilor

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro