Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Cum faci o reclamație la Centrul European al Consumatorilor

Autor: | | 0 Comentarii

Dacă pleci în Uniunea Europeană, în vacanță sau cu treabă, dacă achiziționezi produse din altă țară europeană sau dacă pur și simplu călătorești cu avionul cu o companie europeană, alta decât compania românească, și ai probleme, atunci de problema ta se ocupă Centrul European al Consumatorilor din Romania. ECC Romania este parte a Rețelei ECC Net, împreună cu toate cele 28 de țări membre, plus Islanda și Norvegia.

ECC Romania este cofinanţat de Comisia Europeană şi de Guvernul României, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. ECC Romania funcţionează în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Aşadar, atunci când vrei să faci o reclamaţie poţi să accesezi direct de pe telefon sau computer linkul acesta http://www.eccromania.ro/sesizari/ şi să faci sesizarea direct în formular. Sau poţi trimite un email pe adresa office@eccromania.ro Ne găseşti şi pe www.facebook.com/eccromania

ECC Romania se poate implica în soluţionarea pe cale amiabilă numai a litigiilor transfrontaliere dintre consumatori – peroane fizice şi comercianţi, nu şi a litigiilor transfrontaliere dintre doi consumatori – persoane fizice – sau dintre doi operatori economici.

În primă fază, consumatorul este rugat să ia legătura cu respectivul comerciant reclamat înainte de a transmite o reclamaţie către ECC Romania.

Consumatorul trebuie să ataşeze la cazul transmis toate documentele doveditoare care susţin afirmaţiile sale: contract, comandă, rezervare, factură, bilete, dovada plăţii (extras bancar), reclamaţia transmisă către comerciantul reclamat şi corespondenţa purtată cu acesta, după caz etc.

„Centrele Europene ale Consumatorilor ajută în fiecare zi cetăţenii în probleme concrete de consum transfrontalier şi contribuie la rezolvarea uşoară şi rapidă a disputelor. În cei 10 ani de activitate am primit peste 10.000 de solicitări de informare şi am avut peste 4.000 de reclamaţii. 90.000 euro au fost recuperaţi doar în anul 2017 pentru consumatorii români şi străini, iar aproximativ 75% din cazurile soluţionate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor”, a declarat Irina Chiriţoiu, Director ECC Romania.

Procedura propriu zisă

Activitatea Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor presupune facilitarea obţinerii unei soluţii pe cale amiabilă cu respectivul comerciant reclamat. Niciunul din Centrele din Reţea nu are posibilitatea de a face verificări şi de a aplica sancţiuni.

 

Centrele din Reţea pot informa consumatorul asupra cuantumului compensaţiilor atunci când acestea sunt prevăzute de prevederile legale europene sau pot solicita consumatorilor să indice suma solicitată drept compensaţie/despăgubire de la comerciantul reclamat în funcţie de prejudiciul suferit, evaluarea acesteia aparţinând consumatorului.

Activitatea Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor presupune colaborarea între cel puţin două Centre – Centrul Consumatorului (Centrul din statul unde se află rezidenţa consumatorului) şi Centrul Comerciantului (Centrul din statul în care se află sediul comerciantului reclamat).

În principiu, Centrul Consumatorului preia cazul, îl analizează şi, dacă toate condiţiile sunt îndeplinite, îl transmite prin intermediul unei baze de date online către Centrul Comerciantului care va încerca să ajungă la o soluţie pe cale amiabilă cu respectivul comerciant reclamat.

Termene

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

PlayTech

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro