Vezi mai jos un filmuleţ cu stadiul lucrărilor autostrăzii Bucureşti-Ploieşti la începutul acestei luni.

La începutul lunii februarie stadiul lucrărilor la tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, al cărui constructor este JV Impressa Pizzaroti şi Tirena Scavi, era de 95% de la km 6,55 la km 19,5, conform datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) furnizate Capital la jumătatea lunii martie. (vezi mai jos adresa CNADNR)

În ceea ce priveşte tronsonul realizat de italieni de la km 0 şi până la km 6,55,stadiul fizic al lucrărilor era de numai 2%, motiv pentru care reprezentanţii CNADNR au decis la începutul acestei luni să restricţioneze circulaţia pe Centura Capitalei între km 8+600 – km 9+400 pentru executarea lucrărilor la nodul rutier de la intersecţia dintre Centura Bucureşti şi Autostrada Bucureşti – Ploieşti.

Tronsonul de autostradă construit de Asocierea română formată de “regii asfaltului” avea stadiul fizic general în luna februarie de 80%. Cea mai avansată porţiune era cea de la km 48,2 la km 62, lucrările realizate de Spedition UMB, firma controlată de Dorin Umbrărescu. Aşa cum se poate vedea şi din imaginile filmate, cele mai întârziate lucrări sunt între km 46,5 şi km 48,2.

La finele lunii trecute, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a efectuat o vizită neanunţată pe şantierul autostrăzii într-o zi de duminică, însă a avut surpriza să constate că pe șantier nu era niciun muncitor, informa Capital.ro. Alexandru Nazare i-a chemat a doua zi la minister pe cei trei constructori care se ocupă de autostrada spre munte, pentru a da explicații privind motivul pentru care lucrările nu se derulau în condițiile în care finalizarea autostrăzii a tot fost amânată.

Termenul de finalizare este trimestrul II al acestui an, iar reprezentanţi ai ministerului au precizat în urmă cu o lună că speră ca lucrările să fie gata până la 15 mai. Surse din cadrul instituţiei susţin însă că autostrada va fi deschisă circulaţiei în trimestrul II, dar abia în a doua parte a lunii iunie.