Când vine vorba de vânzări, Bettger e considerat un clasic. De-a lungul anilor, a fost tradus în peste 15 limbi. Iar cartea „Cum am devenit expert în vânzări“ s-a vândut în multe milioane de exemplare, fiind citită din Extremul Orient până în Europa şi Statele Unite. Prima ediţie s-a menţinut 40 de săptămâni pe lista cu cărţi bestseller a publicaţiei New York Times.
Povestea vieţii lui Bettger e o admirabilă aventură, din perspectiva succesului pe care îl poate atinge un om obişnuit. Evoluţia sa personală i-a atras atenţia lui Dale Carnegie, cel care l-a îndemnat să scrie această lucrare, despre care spunea că este, „cea mai necesară şi mai captivantă carte despre vânzări pe care am citit-o vreodată.“
Bettger a aplicat, ca nimeni altul, principiul „Dacă viaţa îţi dă lămâi, fă limonadă!“ Rămas orfan de tată la o vârstă fragedă, Bettger a fost nevoit să-şi câştige existenţa de unul singur. La 11 ani, se trezea la 4.30 dimineaţa, ca să vândă
ziare. La 14 ani, sărăcia l-a obligat să abandoneze şcoala, aşa că s-a angajat ca ajutor de mecanic. La 18 ani, a devenit jucător profesionist de baseball. După câţiva ani, un accident l-a obligat să abandoneze sportul. La 29 de ani, a revenit în Philadelphia, oraşul său natal, şi a început să vândă asigurări de viaţă. Era deprimat, aproape falit şi gata să renunţe.
Dar… în următorii 12 ani, printr-o ambiţie de invidiat, a reuşit să intre în topul agenţilor de vânzări din Statele Unite. Iar la 40 de ani, ajunsese atât de bogat, încât s-ar fi putut pensiona liniştit. Însă nu s-a oprit. În 25 de ani de activitate, Bettger a încheiat în total aproape 40 000 de vânzări, adică circa cinci pe zi. Un adevărat record – indiferent de epoca la care ne raportăm! Pe scurt, drumul lui în viaţă s-ar putea rezuma prin expresia „de la eşec la succes“.
Sfaturi pentru orice agent de vânzări
Astăzi, Frank Bettger este considerat unul dintre agenţii de vânzări reprezentativi pentru America secolului XX. El a revoluţionat mentalitatea breslei sale, propovăduind principii inovatoare: descoperă ce lucruri îşi doresc oamenii şi ajută-i să le obţină; pune-i clientului întrebări; ­caută punctul sensibil sau problema-cheie a clientului; laudă-ţi concurenţii; dinamitează atmosfera; câştigă încrederea interlocutorului; întreabă «de ce»; fii un bun ascultător; nu vorbi prea mult; nu înşela încrederea celuilalt; cere-le clienţilor recomandări; ajută-i pe oameni să ţină minte numele tău; când ai emoţii, recunoaşte; vinde mai întâi întrevederea, abia apoi marfa; exersează-ţi prezentările; admiră proprietatea clientului; nu lăsa niciodată un client să te uite; nu te teme să ceri bani şi… zâmbeşte sincer.
Metodele lui Bettger se pot aplica în orice domeniu. După cum spunea Dale Carnegie, avem în faţă „o carte ce va ajuta orice agent de vânzări, indiferent că vinde asigurări, pantofi, vapoare sau ceară“. Iar dr. Norman Vincent Peale mărturisea: „Această carte m-a ajutat enorm; şi oricine vrea să aibă succes ar trebui s-o citească.“