Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

Creșterea înmatriculărilor de vehicule cu combustibili alternativi din România uimește Europa

Autor: | | 0 Comentarii

România a înregistrat în primul trimestru al lui 2018 a doua creștere majoră din Europa a înmatriculărilor de autoturisme cu sisteme alternative de propulsive. Deși volumul rămâne redus, majorarea înmatriculărilor cu peste 90% față de primele trei luni din 2017 a atras atenția marilor producători de vehicule.

În perioda ianuarie – martie 2018 au fost înmatriuculate în România 1.137 de autoturisme cu sisteme alternative de propulsie (APV), în creştere cu 90,1% faţă de primul trimestru din anul precedent. Singura ţară din Europa care a raportat o majorare mai puternică a fost Grecia (+95,1%), stat în care au fost înmatriculate 1.188 de autoturisme, Desigur, volumul vânzărilor din ţara noastră poate părea mic, însă o privire mai atentă asupra statisticii Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că ne aflăm la un nivel apropiat de ţări precum Ungaria (1.615 unităţi), Cehia (1.987 unităţi) sau chiar Danemarca (2.795 unităţi). Înmatriculări mai slabe decât în România se observă în Slovacia, Slovenia, Letonia, Lituania, Estonia şi Bulgaria. Surpinzător pentru mulţi, cele mai mari înmatriculări de vehicule cu combistibili alternativi au fost raportate de Italia (68.127 unităţi), mult peste ocupanta locului secund în clasament, Germania (41,377 unităţi) sau cea de pe locul trei, Marea Britanie (36.693 unităţi). Explicaţia vine însă din apetitul mare al italienilor pentru maşini alimentate cu gaz.

O surpiză chiar mai mare o dezvăluie statistica europeană a înmatriculărilor de autoturisme electrice (BEV şi PHEV). În acest caz România a raportat înmatriculări de 195 de unităţi, în creştere cu 1.672,7% faţă de primul trimestru din 2017. O majorare mai mare a anunţat doar Bulgaria (+2.650%), dar la un volum de doar 55 de unităţi. În clasamentul vânzărilor de maşini electrice, liderul european este Germania (17.574 unităţi), urmată de Norvegia (16.182 unităţi), Marea Britanie (14.162 unităţi), Franţa (10.908 unităţi) şi Suedia (6.210 unităţi).

Și în cazul înmatriculărilor de autoturisme cu sisteme de propulsie hibrid România se află tot pe poziţia a doua în clasamentul creşterilor. În primul trimestru al acestui an au fost înmatriculate la noi 765 de maşini hibrid în creştere cu 94,7% faţă de perioada similară din 2017. Cea mai mare creştere este vizibilă în Slovenia (105,6%), dar la un volum mai mic (405 unităţi). Lideul clasamentului înmatriculărilor de hibride este Marea Britanie (22.531 unităţi), urmată de Franţa (21.805 unităţi) şi Italia (20.230 unităţi).

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

X