Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

Creşte apetitul românilor pentru autoturismele second hand

Autor: | | 3 Comentarii

Statistica raportează o creştere de 14% în primul semestru, aproape o treime dintre acestea fiind Volkswagen.

Înmatriculările de autoturisme second hand au înregistrat o creştere de 14%, în primul semestru al anului, până la 112.444 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când numărul acestora era de 98.633 unităţi, relevă statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Conform sursei citate, numai la nivelul lunii iunie 2015, au fost înmatriculate 20.309 de autoturisme rulate, mai multe cu 14,94% faţă de iunie, anul trecut, când s-au consemnat 17.667 unităţi.

Marca auto second hand preferată a românilor continuă să fie Volkswagen, cu 32.078 unităţi înmatriculate din ianuarie până în iunie 2015 (în creştere cu 15,98% faţă de aceeaşi perioadă din 2014). Topul preferinţelor continuă cu Opel (19.454 unităţi, +9,43%), Ford (12.998 unităţi, +13,11%), BMW (7.813 unităţi, +24,09%), Audi (7.642 unităţi, +17,90%), Skoda (5.285 unităţi, +19,14%), Renault (4.801 unităţi, +20,33%), Mercedes-Benz (4.208 unităţi, +10,07%) şi Fiat (2.577 unităţi, -14,10%).

În primele şase luni ale anului în curs, Dacia se situează în partea a doua a ierarhiei, cu 771 de exemplare second-hand înmatriculat, dar în creştere cu 96,68%, comparativ cu perioada similară din 2014, dintre care 136 înregistrate doar la nivelul lunii iunie, în creştere cu 72,15% faţă de aceeaşi lună din anul precedent. Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare.

Din numărul total de vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 4.905.630 de unităţi erau autoturisme, iar peste 2,92 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. De asemenea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzină, în timp ce 1.741.099 de unităţi erau pe motorină. Conform sursei citate, circa 1,97 milioane de vehicule din parcul auto naţional prezentau o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani, iar 1,53 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. În acelaşi timp, aproximativ aproape 1,103 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani şi doar 197.741 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani. La nivel general, 3,401 milioane de români au preferat maşinile Diesel, iar 2,539 milioane cele pe benzină, potrivit DRPCIV.

Sursa: AGERPRES

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro