Deși la nivel global sucul din fructe este consumat în mare parte la micul dejun (47%) și oricând se simte nevoia (39%), există diferențe regionale interesante. Acesta este consumat în asociere cu gustările în Japonia și Rusia, în timpul meselor principale în Brazilia și ca o băutură pentru activități sportive în China. Sucul de fructe este consumat, în majoritate copleșitoare, acasă, fiind menționat astfel de peste 90% din toate piețele, cu excepția Chinei (83%). La școală și la serviciu sunt cele mai des întâlnite ocazii în afara casei, deși și cafenelele/restaurantele au obținut un scor ridicat în China (25%), Brazilia (25%) și Rusia (24%).

În general, sucul de fructe 100% este considerat ca fiind adecvat adulților (78%) și copiilor (77%) deopotrivă, un mod minunat de a începe ziua și potrivit pentru momentele de relaxare.

Frecvența consumului este relativ ridicată la nivelul tuturor regiunilor, 42% dintre cei chestionați declarând că beau suc de fructe o dată sau de mai multe ori pe zi: acest coeficient este mai mare în Brazilia (51%), urmată de SUA (45%) și Marea Britanie (42%), Japonia ocupând ultima poziție (29%). Coeficientul de consum o dată la două până la trei zile este uniform pentru aproape o treime din regiunile supuse chestionarului. În medie, consumatorii din întreaga lume consumă 1,2 pahare pe zi (240 ml), Brazilia ocupând prima poziție (1,7 pahare), urmată de Germania (1,4 pahare) și Rusia (1,3 pahare).

Megatendințele precum creșterea demografică și dezvoltarea clasei de mijloc continuă să determine creșterea categoriei de suc 100% în piețele emergente, în pofida climatului economic dificil din ultima perioadă. Alături de încetinirea declinului și creșterea segmentelor de nișă în piețele mature, aceste tendințe vor stabiliza piața sucurilor pe mai departe.

În ceea ce privește caracteristicile produsului, respondenții de la nivel mondial au spus că sunt mai interesați de sucurile de fructe care sunt naturale 100% (67%), convenabile la preț (66%) și îmbogățite cu vitamine (55%). Utilizatorii din Germania ar fi în special interesați și de sucurile 100% cu pulpă (59%), în vreme ce un conținut de zero calorii este în mod special dorit în Marea Britanie (54%), iar cu efecte de îmbunătățire a pielii în Brazilia (81%), China (79%) și Rusia (58%).

*) Studiul Juice Index 2016 a chestionat 7.000 de consumatori, formați dintr-un total de 1.000 de utilizatori actuali și inactivi din fiecare dintre cele șapte piețe: Brazilia, China, Germania, Japonia, Rusia, SUA și Marea Britanie. Interviurile au fost realizate online în perioada 7-15 martie 2016.