După ce primele două trimestre au fost caracterizate de „zgârcenia” bugetelor de HR, tendința este, acum, de relaxare a cheltuielilor, acest trend urmând să se accentueaza în perioada următoare, după cum arată studiul Romanian Human Resources Outlook, realizat de asociația HR Club și DaedalusMillwardBrown.
Totuși, companiile care cheltuiesc mai mult de 200 de euro per capita anual pentru trainingul angajaților au devenit o raritate. Beneficiarii cursurilor nu mai sunt, aproape deloc, angajații new entry, ci specialiștii și managerii de top sau middle. De altfel, o cincime dintre companii nu au efectuat niciun fel de training în perioada iulie-septembrie.
Mai mult, trei companii din patru nu au oferit niciun fel de prime în acest interval.

Cum mai țin companiile de angajați
Ca să evite plecare salariaților, cei mai mulți angajatori oferă, aproape ironic, „un mediu de lucru plăcut” și „recunoașterea formală a performanțelor”. În schimb, doar o companie din patru ia în calcul acordarea unor stimulente financiare sau a unei promovări.
O schimbare interesantă a avut loc în percepția angajatorilor asupra timpului flexibil de lucru, de altfel, una dintre cele mai arzătoare doleanțe ale salariaților. Astfel, în momentul de față 70% din companii oferă acest beneficiu, tot mai multe dintre acestea provenind din rândul firmelor mici și mijlocii (cu 32% mai numeroase decât în trimestrul anterior). De asemenea, puțin peste o treime dintre companii oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă.