În septembrie, Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a anunţat că nu şi-a modificat abordarea faţă de participaţia sa de 23% la compania franceză de cosmetice, după ce decesul moştenitoarei L’Oreal, Liliane Bettencourt, a provocat speculaţii privind o modificare a acţionariatului.

‘Dacă Nestle vrea într-o zi să vândă, noi suntem pregătiţi’, a afirmat preşedintele-director general al L’Oreal, după prezentarea rezultatelor financiare. 

Acesta a adăugat: ‘Avem 1,8 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) în numerar, avem participaţia deţinută la compania farmaceutică Sanofi. Suntem un acţionar loial şi serios al Sanofi, dar, în cazul în care va fi nevoie, vom vinde şi, dacă nu va fi suficient, avem multe scrisori de la bănci care au spus că ar fi încântate să ne împrumute bani’.

Orice decizie privind vânzarea va trebui luată de Nestle, a declarat şeful L’Oreal.

Participaţia de 23% deţinută de Nestle în L’Oreal este evaluată la 23 de miliarde de euro (28,19 miliarde de dolari).

Vânzările L’Oreal în magazinele deschise de peste un an au urcat cu 5,5% în trimestrul patru din 2017, pe fondul majorării vânzărilor brandurilor sale de lux, cum ar fi Lancome.

În 2017, veniturile au crescut cu 0,7%, la 26 de miliarde de euro, în timp ce profitul operaţional a înregistrat un avans de 3%, la 4,7 miliarde de euro. 

În România, Nestle deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producţia fabricii de la Timişoara în Ungaria, ţările de la Marea Adriatică, ţările mediteraneene şi, începând din acest an, în Irlanda. În portofoliul Nestle România figurează branduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness. AGERPRES