Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Companii

Comerțul cu rebuturi câștigă teren în România

Autor: | | 33 Comentarii

Nu mai pot fi vândute ca noi, dar nu sunt nici „second-hand“, pentru că au fost utilizate puţin sau deloc. Foarte populare în străinătate, aşa-numitele produse „refurbished“ încep să fie din ce în ce mai căutate şi în România.

Rezultatele pe care o banală căutare pe Google le dă după cuvântul-cheie „refurbished“ (reparat, remanufacturat) - aproximativ 20 de milioane  - ar putea fi un indiciu despre cât de popular a ajuns termenul. Ce-i drept, sunt rezultate globale, însă termenul devine popular şi în România. Iar criza financiară a crescut şi mai mult interesul faţă de acest tip de produse, oferta virtuală a distribuitorilor fiind din ce în ce mai extinsă (Citgrup.ro, Resigilate.ro, Suntec Trade, Electroimport sau Numero Uno Informatica) Pentru clarificarea lim­bajului, se impune pre­cizarea că, în mod cu­rent, termenul este folosit pentru a des­crie producţiile im­perfecte (cu mici defecte, uzate prin expoziţii) şi retururile, întoarse în fabrică, unde sunt retestate, reparate - dacă e cazul - şi reambalate, iar apoi vândute cu 20%-80% sub preţul produsului nou. Cum termenul de „rebut“ are o conotaţie peiorativă, ele au fost numite „refurbished“. (Producătorii autohtoni nu răspund la e-mailurile cu întrebări legate de propriile produse „refurbished“, de teamă să nu „dea prost“).  „Conceptul este din ce în ce mai cunoscut la noi, dar mai avem mult de muncă pe partea de educare a consumatorului român“, admite Dan Iliescu, CEO al firmei Cit Grup din Timişoara, care aduce în ţară produse IT „refurbished“ de mai bine de şapte ani. „În Occident - continuă el - atât companiile mari, cât şi instituţiile publice aleg fără ezitare produse refurbished (...) şi fac economii de 40%-50%, bani ce pot fi alocaţi în alte direcţii”.

Pentru Cit Grup, care importă produse Dell, HP, Lenovo (IBM), dar şi Fujitsu Siemens, „refurbished“ înseamnă „produse supertestate, cu doi ani garanţie, din clasa busi­ness, de brand, la preţ redus, folosibile imediat“, de regulă provenind din contracte de leasing încheiate. „Nu vorbim de produse rebut sau de calitatea a doua“, ţine să sublinieze Iliescu, explicând că firma lui vinde produse „care au fost folosite în mediul business, s-au întors la producător, unde au fost testate şi repuse în comerţ sub acest label“. Odată intraţi în posesia acestor echipamente, distribuitorii - aşa cum procedează şi Cit Grup -, le supun din nou unor testări hardware riguroase - „Orice echipament refurbished este trecut prin trei testări: o dată la producător, o dată de către specialiştii noştri interni şi o a treia oară la instalarea sistemului de operare. Nu comercializăm nimic strâmb, îndoit, zgâriat sau pătat (acestea sunt produse second-hand sau renew)“, mai spune antreprenorul timişorean. Perspective încurajatoare Şi afacerea merge: veniturile de 1,9 milioane de euro înregistrate anul trecut vor creşte cu 30% în 2012, estimează Iliescu. Iar cererea este „în creştere indiferent de sezon”; Cit Grup vinde, anual, peste 27.000 de echipamente la preţuri cu cel puţin 40% mai mici decât preţul de listă al modelului nou. Cum potenţialul pe care îl estimează e mare, firma are în plan să deschidă anul acesta şi un magazin offline.

Dar IT-ul nu e singurul domeniu în care pierderile cauzate de erorile tehnologice sunt salvate. La fel, alte sectoare, precum cel alimentar sau vestimentar, evită pierderile vânzând produsele cu defecte în magazine speciale online sau offline. „Unele produse suferă accidente la transport sau direct în magazin prin răsfoire (în cazul cărţilor) sau prin testare. În funcţie de nivelul de deteriorare, preţurile lor sunt reduse între 10% şi 70%. Ele reprezintă între 0,6% şi 0,9% din vânzările noastre lunare“, spune Flaviu Pastor, director de marketing şi PR la Diverta. În cazul Miele, producător german de aparatură electrocasnică premium, „sunt numite  «refurbished» aparatele electrocasnice B, al căror ambalaj a fost distrus în timpul transportării, şi exponatele din showroom. Chiar şi o mică zgârietură pe ambalaj este suficientă pentru ca produsul să fie astfel etichetat“, spune Theofilos Romaios, director de vânzări şi administrator al Miele Appliances România.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.