Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Cluj: Emil Boc cere Guvernului o soluţie pentru problema generată de numărul mare de maşini second hand

Autor: | | 0 Comentarii

Marile oraşe din România au devenit "cimitire de maşini second hand" din cauza eliminării taxei de mediu, afirmă primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, care a cerut joi, Guvernului, găsirea unei soluţii la această problema, potrivit Agerpres.

Edilul, care participă joi la conferinţa "Mobilitatea viitorului la Cluj-Napoca", susţine că numărul mare de maşini, cumpărate deseori cu doar câteva sute de euro, pune presiune pe autorităţile locale, care trebuie să gestioneze poluarea cauzată de acestea, dar şi problemele de mobilitate şi transport.

"Din nefericire, politica noastră de eliminare a taxei de mediu a transformat oraşele noastre în cimitire ale maşinilor second hand. Este o realitate crudă, dureroasă, extrem de nocivă din punct de vedere al mediului, de dăunătoare din punct de vedere al circulaţiei şi inconfortabilă din perspectiva cetăţeanului. Noi, cei din administraţiile marilor oraşe, suntem cei care plătim oalele sparte ale unei politici care transformă România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană. Să sperăm că, la nivel guvernamental, se va adopta cât mai curând o altă soluţie legislativă, pentru a tempera această degradare a mediului, a condiţiilor de mediu", a afirmat joi, Emil Boc, într-o conferinţă de presă.

Acesta a mai spus că "nimeni nu ne întreabă la Primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie", lucru care se întâmplă pentru că unele dintre autovehiculele second hand pot fi cumpărate foarte ieftin, însă nu corespund actualelor cerinţe de mediu.

Potrivit primarului clujean, peste 20.000 de maşini s-au înmatriculat în Cluj-Napoca în urma eliminării acestei taxe şi aducerii maşinilor second hand. În plus, pe străzile municipiului, cel puţin 10 luni pe an circulă şi maşinile studenţilor, în condiţiile în care în oraş învaţă, la cele şase universităţi de stat, aproximativ 80.000 de tineri, dintre care cel puţin un sfert au maşini personale.

"Nimeni, în niciun oraş, nu poate lărgi de la două la patru benzi străzile ca să poţi face faţă unei asemenea provocări, iar cei care suferă sunt locuitorii marilor oraşe. În acest an se vor înmatricula, la nivel naţional, minimum 600.000 de maşini care vor pune o povară uriaşă asupra administraţiei marilor municipii", a mai spus Emil Boc.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro