Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Banii tai

Cine câştigă de pe urma malpraxisului medical și ce trebuie să știe orice pacient ca să-l evite

Autor: |

Cazurile de malpraxis medical sunt tot mai dese, iar pacienții nu își cunosc prea bine drepturile sau, dimpotrivă, cataloghează drept eroare medicală orice evoluție nefavorabilă a stării de sănătate, ulterioară unui diagnostic sau unui tratament, spun experții în malpraxis.

”Referitor la  calitatea serviciilor medicale, într-adevăr, am remarcat în ultimul timp o creştere a numărului de cazuri în care se reclamă erori medicale de diagnostic şi de tratament, multe dintre ele cu deznodământ nefericit, aşa-numitele cazuri de malpraxis medical. Este consecinţa firească, nedorită, însă, a permanenţei subfinanţări a sistemului sanitar şi a (deja) eternelor schimbări legislative în materie”, a declarat pentru Capital Mihai Furtună, avocat în cadrul societăţii ONV LAW. Potrivit acestuia, „pacienţii nu se informează în mod detaliat despre procedurile şi tratamentele la care vor fi supuşi, despre efectele acestora şi nu-şi cunosc drepturile”. Avocatul a mai spus că sunt foarte mulţi pacienţi care nu ştiu pur şi simplu că au întotdeauna dreptul la o a doua opinie medicală şi care respectă cu sfinţenie tratamentul dat de primul doctor consultat, chiar dacă, poate, nu este chiar cea mai bună soluţie. „De obicei, pacienţii tind să califice drept eroare medicală orice evoluţie nefavorabilă a stării de sănătate, ulterioară unui diagnostic sau tratament”, a punctat avocatul ONV LAW. Potrivit unei surse din Colegiul Medicilor, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, de regulă, cazurile de malpraxis din România au două motive principale. Ele sunt cauzate în primul rând de indiferenţă sau, mai grav, de incompetenţa personalului din unităţile sanitare, iar, în al doilea rând, de infecţiile contractate în spitale şi clinici. „Corpul medical acţionează deseori cu depăşirea competenţelor profesionale, întocmeşte în mod deficitar şi incomplet documentaţiile medicale, nu alocă suficient timp comunicării cu pacientul şi nu îşi negociază riguros condiţiile din contractele de asigurare profesională”, a continuat avocatul Mihai Furtună. Conform reprezentantului ONV LAW, multe dintre conflictele medic - pacient ar putea fi prevenite dacă ambele părţi şi-ar cunoaşte în mod riguros drepturile şi obligaţiile. La rândul său, reprezentantul Colegiului Medicilor a arătat că sunt câteva reguli simple, de bază, care trebuie respectate de orice pacient pentru binele său. „De exemplu, ca măsură de precauţie, înainte de a vă consulta, cereţi personalului medical să se spele pe mâini de faţă cu dumneavoastră. Puteţi, de asemenea, să solicitaţi personalului medical să utilizeze întotdeauna mănuşi noi înainte de a vă lua sânge”, a spus sursa citată.

"Verificaţi dacă acul sau acele folosite sunt sigilate, iar instrumentarul a fost sterilizat în realabil. Orice medicament care vă este administrat trebuie să provină dintr-un flacon nou, sigilat”, a adăugat oficialul. Mihai Furtună a mai afirmat că ONV LAW acordă deja asistenţă juridică în proceduri judiciare având că obiect cazuri de malpraxis medical, dar „deşi suculente şi provocatoare, aceste cazuri presupun un grad înalt de tehnicitate şi de cunoştinţe multidisciplinare”. „Aşa se şi explică de fapt, în acest moment, numărul foarte redus de avocaţi specializaţi în domeniu”, a mai declarat avocatul. De altfel, pe modelul altor societăţi de avocatură, mai ales, datorită creşterii numărului de dosare de malpraxis, ONV LAW a decis să demareze constituirea unui departament strict specializat pe problem de malpraxis medical.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro