Anul trecut, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxa de 10% la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri sau mai mici, pentru a stimula vânzările pe piaţa chineză. În ianuarie, taxa a fost majorată, de la 5% la 7,5%. 

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au înregistrat luna trecută un declin de 1,1%, la 2,2 de milioane de unităţi, după un avans de 9,1% în decembrie. 

Vânzările totale, care includ camioanele şi autobuzele, au urcat în ianuarie cu 0,2%, la 2,5 milioane de unităţi, cel mai lent ritm de creştere din februarie 2016. 

Vânzările de SUV-uri au urcat luna trecută cu 10,5%, la 881.000 de unităţi, în timp ce livrările de sedan-uri au înregistrat un declin de 3%, la 1,1 milioane. 

"Ianuarie a fost o lună neobişnuită, pe fondul majorării taxelor şi a sărbătoririi Anului Nou Lunar chinezesc", a afirmat vicepreşedintele pentru vânzări al Ford Motor, Peter Fleet. 

Vânzările Ford pe piaţa chineză au scăzut cu 32% în ianuarie, la 88.432 de vehicule. 

În schimb, grupul german BMW AG a raportat un avans al livrărilor brandurilor sale – BMW şi Mini – de 18,2%, la 51.345 unităţi, depăşind pentru prima dată pragul de 50.000. 

Nissan Motor, cel mai popular brand nipon în China, a anunţat un declin al vânzărilor de 6,2% luna trecută, la 119.411 vehicule, în timp ce livrările Toyota au urcat cu 8,1%, la 101.800 unităţi. 

Analiştii se aşteaptă în acest an la o încetinire a vânzărilor de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă de până la 4 – 5%, ca rezultat al majorării taxelor.

AGERPRES