"Compania a ajuns la un moment de stabilitate economică şi financiară. Suntem în faza în care am finalizat situaţiile financiare pe anul 2016 şi compania este pe profit, undeva în jur de 400-500 milioane de lei. Probabil că arată că gestionăm bine, pe de o parte, cheltuielile companiei, iar pe de altă parte că nu mai sunt sincope în activitatea de funcţionare şi asigurare a resurselor companiei. Acest lucru se datorează şi acţiunii Ministerului Transporturilor şi statului prin acordarea acelei subvenţii care ne ajută şi ne susţine pe activitatea de întreţinere, reparaţii, dar cel mai mult ne susţine pe plata obligaţiilor la stat, pentru că acestea reprezintă o componentă destul de importantă pe care noi trebuie să o derulăm", a spus Chiper. 

Subvenţiile primite de CFR SA depăşesc anual, în medie, un miliard de lei, deşi nevoile sunt mai mari. 

"Anul acesta am obţinut o subvenţie de 1,150 miliarde de lei, anul trecut am avut o subvenţie de 1,07 miliarde de lei… undeva peste un miliard (de lei – n. r.). Nevoia ar fi mai mare, dar această nevoie ne-ar da nouă premisele să accelerăm ritmul de reparaţii şi de întreţinere a căii ferate. Suntem dimensionaţi la o anumită valoare şi la un anumit ritm. În cazul în care putem creşte această subvenţie, putem ridica targetul cumpărând mai multe materiale, luând mai multe lucrări de reparaţie a clădirilor şi a celorlalte elemente feroviare", a subliniat el. 

Potrivit sursei citate, compania dispune de resurse proprii importante care acoperă costurile lucrărilor efectuate la infrastructura feroviară. 

"Nu în ultimul rând, suntem conştienţi că toată lumea cere bani şi trebuie să facem eforturi să ne descurcăm pe surse proprii. Avem resurse proprii importante pe care le gestionăm şi care evident se regăsesc în lucrările pe care le facem pe infrastructura feroviară", a adăugat şeful CFR SA. 

În 2015, CFR SA a încheiat cu un profit care a depăşit cu puţin ţinta alocată de Ministerul Finanţelor Publice, de 106 milioane de lei, conform datelor financiare preliminare, a declarat Marius Chiper. 

AGERPRES