“Faţă de anul de anul trecut, litoralul românesc merge mai slab, sunt cereri mai puţine, perioade de rezervări mai mici, lumea caută ofertele cele mai ieftine. Weekend-urile nu ne-au ajutat aproape deloc din cauza vremii, probabil va fi un sezon prost. Lumea a fost entuziasmată de ofertele de vânzări timpurii în timpul târgului de turism, dar după terminarea ofertelor de tip early-booking, litoralul românesc nu şi-a păstrat trendul de vânzări prin agenţiile de turism. După acea perioadă, s-a vândut cu efort, lumea aşteaptă până în ultima clipă să vadă promoţiile”, a spus Teodor Călimănescu.

Cele mai multe vânzări se înregistrează pe Grecia, Bulgaria a rămas constantă ca ritm de vânzări, iar Turcia pierde puţin teren. ,,Bulgaria merge, în schimb, bine în ciuda a ceea ce s-a întâmplat în perioada furtunilor de la Varna. Acele momente s-au resimţit foarte puţin ca cerere. Au fost doar câteva întrebări (…). Grecia merge cel mai bine ca vânzări, este pe departe vedeta sezonului, au concurat mai mulţi factori, o dată preţurile bune, apoi faptul că este o ţară fără probleme şi cu infrastructură bună. Turcia a căzut puţin ca vânzări din cauza preţurilor care au crescut un pic faţă de anii trecuţi”, explică directorul Europa Travel, citat de Agerpres.

În această perioadă, promovarea face diferenţa clară între volumul de vânzări ale agenţiilor din piaţă. Cu toate că în perioada de vară nu sunt vânzări semnificative pentru destinaţiile exotice, există cerere pentru Republica Dominicană, Mexic şi Thailanda.