Cel mai mare centru SPA din România a fost inaugurat pe 16 mai la Neptun – Olimp, în cadrul complexului hotelier Cocor. Deschis încă din perioada Paştelui, Cocor SPA a atras clienţi atât din ţară, cât mai ales din străinătate. Datorită contractelor semnate deja cu mai mulţi tour-operatori, managerii hotelului Cocor estimează un grad de ocupare de circa 40% chiar şi în extrasezon.

 

 

Centrul SPA a atras o investiţie de şase milioane de euro, în timp ce clubul Vision, situat tot în cadrul complexului, şi centrul de conferinţă au înghiţit alte şase milioane de euro. Potrivit acţionarilor companiei, investiţia va fi amortizată în zece ani, în condiţiile unui sezon de şase luni pe an. Nicu Moroianu, general manager al Cocor Turism S.A., a declarat că a mai fost investită suma de patru milioane de euro în renovarea hotelului, iar achiziţia pachetului de acţiuni la Galaţi Estival S.A. s-a ridicat la două milioane de euro.

 

Cine sunt clienţii?

 

Cele 25 de cabinete din centrul SPA sunt structurate pe patru segmente: Clinique Medical SPA, Wellness Oasis, Spa Suite şi Thermarium & Pool. Cel mai mic preţ la Cocor SPA începe de la 30 de lei pentru o şedinţă de electroterapie, în timp ce două ore de spa experience, Oasis Grand Relax, costă nu mai puţin de 680 de lei.

 

”Clienţii noştri sunt din categoria celor care sunt deja consumatori de SPA, dar şi cei care lucrează foarte mult, care conduc un business. Oaspeţii noştri sunt în general manageri de companii, directori, familii care sunt atrase de SPA, dar şi din sfera turiştilor străini care caută astfel de vacanţe şi combină sejurul cu pachetele de relaxare sau cu cele medicale”, a declarat, pentru Capital.ro, Lăcrămioara Moroianu, SPA manager, Cocor SPA. De asemenea, potrivit acesteia, gradul minim de ocupare pe care compania îl vizează în acest sezon estival este de 80%.

 

”Turismul va fi şi el afectat de criză, dar reversul crizei constă în faptul că mulţi turişti români vor renunţa la vacanţele în străinătate şi se vor orienta către litoralul românesc. Turiştii români, ca şi cei străini au început să remarce şi părţile negative ale concurenţilor noştri din ţările vecine”, susţine Nicolae Moroianu.

 

Cocor Luxury Store şi Cocor MediaChannel, cele mai mari investiţii ale acţionarilor în Bucureşti

 

Din 15 noiembrie 2009, magazinul Cocor va fi din nou deschis publicului amator de lux. ”Vom aduce brandurile Cocor Day Spa si Vision Club din Neptun în Cocor Luxury Store, un restaurant high tech, un club By Appointment Only cu servicii de personal styling si un serviciu de comandă online pentru orice brand de lux care încă nu este prezent în magazin. Ne gândim să promovăm designerii români şi branduri locale artizanale către turiştii străini care ne vor vizita printr-un Romanian Fashion Store, unde vor expune prin rotaţie in acelasi sistem ca al unei galerii de arta”, a declarat Dan Bărbulescu, preşedintele consiliului de administraţie al Cocor S.A. Investiţia pentru complexul comercial s-a ridicat la 27 de milioane de euro.

 

 

 

Investiţii şi pierderi

 

Listată la Bursa de Valori Bucureşti, compania a înregistrat pierderi de 13.372.000 de lei şi o cifra de afaceri netă de peste 11 milioane de lei, în scădere cu 5 milioane de lei faţă de 2007.

 

De asemenea, potrivit lui Dan Bărbulescu, Cocor MediaChannel a înregistrat o cifră de afaceri de 350.000 de euro în primul trimestru din 2009, conform business planului. ” Un investitor puternic in conjunctura actuală vede oportunităţi şi nu obstacole. O veste bună este recent anunţata reglementare a pieţei publicităţii de outdoor de către Municipalitate pe care o asteptam demult, fiind singura mediafaţadă cu autorizaţie de construcţie avizată. dupa standarde europene, chiar inainte de implementarea acestei legislatii in Bucuresti .

De săptămâna trecută Cocor MediaChannel este membru IAA iar Cocor Spa Hotel este primul Spa romanesc primit in International SPA Association”, a declarat Bărbulescu.

 

După ce, în 2008, hotelul a înregistrat o cifră de afaceri de 1,5 milioane euro, aşteptările pentru anul acesta au crescut. Datorită diversificării ofertei şi serviciilor, managementul estimează un grad de ocupare de 75%.Cocor SPA are o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi şi este structurat pe trei etaje.

 

La inaugurarea celui mai mare centru SPA din România a fost prezentă şi Elena Udrea, ministrul Turismului.