Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Timp liber

Cel mai cunoscut designer de modă masculină din România

Autor: | | 4 Comentarii

În doar cinci ani, tânărul creator a ajuns cel mai cunoscut designer de modă masculină din România. Drept recunoaștere, a devenit acum partener al casei Ermenegildo Zegna.

La mijlocul săptămânii trecute, a fost lansată colecţia „Bărbaţii se îmbracă de la Ciucu“, în care creatorul a reluat şi reinterpretat ţinutele unor actori celebri din filme hollywoodiene la fel de celebre. Totodată, evenimentul a marcat inaugurarea parteneriatului dintre Atelierul de Înaltă Croitorie Alexandru Ciucu şi ţesătoria italiană Ermenegildo Zegna, cel mai mare producător de stofe fine din lume. „Colaborarea presupune că ei ne pun la dispoziţie întreaga colecţie de ţesături, pe care noi o propunem apoi clienţilor noştri. Acesta este un serviciu pe care Zegna îl oferă marilor ateliere de costume de comandă din întreaga lume. Cu alte cuvinte, punem la dispoziţia clienţilor aceleaşi materiale Ermenegildo Zegna pe care le-ar găsi la Londra, Paris, Milano, Tokyo, Moscova sau New York“, explică Alexandru Ciucu. Cum a reuşit un atelier deţinut de un român de 35 de ani să intre în atenţia unei ţesătorii de un asemenea prestigiu? Relativ uşor, traseul lui Alexandru Ciucu spre faimă fiind destul de linear. Se trage dintr-o familie de croitori, iar tatăl său a condus una dintre secţiile APACA, ulterior achiziţionând o parte dintr-un corp de clădire a fostei fabrici. Împreună, cei doi şi-au lansat, în 1997, propriul lor magazin, sub numele firmei producătoare - SAMRIC, iar în 2000 au inaugurat mult mai cunoscutul lanţ de magazine Tata & Fiul. Apoi, în urmă cu patru ani şi jumătate, fiul a dezvoltat în paralel o afacere personală, sus-amintitul Atelier de Înaltă Croitorie. Aceasta, deşi afacerea de familie mergea bine (de altfel, de la înfiinţare şi până acum, SAMRIC nu a înregistrat în niciun an pierderi). Pe o piaţă fără concurenţă Ce l-a determinat, aşadar, să pornească pe cont propriu? Un gol din piaţă: „Bărbaţii sunt lăsaţi la o parte când vine vorba de haine. În plus, la noi sunt din ce în ce mai puţini croitori cu experienţă şi, prin urmare, doar câteva ateliere capabile să ofere clienţilor un serviciu complet şi de înaltă calitate, iar competiţie nu există cu adevărat“. Întrebat dacă nu vede un concurent serios în Casa Frumoasă Store, magazinul concept al Juliei Kristensen care oferă, între altele, costume croite de pe comandă din materiale de lux, Alexandru Ciucu spune că între cele două ateliere există o diferenţă notabilă: „Casa Frumoasă pune la dispoziţia clienţilor săi un serviciu premium, dar totuşi manopera este executată în Occident. În cazul nostru, întreaga manoperă este executată în Bucureşti, ceea ce ne oferă posibilitatea de a fi mai flexibili în termene şi, evident, de a propune preţuri mai mici.“ Ce înseamnă preţuri mai mici? „Cel mai ieftin costum pe care îl putem face costă circa 650 de euro şi este preţul minim pe care îl plăteşte un client în cazul în care comandă o anumită cantitate. Preţul maxim al unui costum făcut în atelierul nostru a fost de 1.900 de euro“, costul depinzând atât de modelul, cât şi de ţesătura aleasă. Afacerea rămâne în familie În tot acest timp, Alexandru Ciucu continuă să se ocupe şi de SAMRIC, însă exclusiv când vine vorba de partea de creaţie, nu de cea administrativă. Cu atât mai mult cu cât tatăl său s-a des­curcat admirabil în gestionarea busi­ness-ului, ţinând cont că nici în anii de criză compania nu a avut prea mult de suferit. Pe de o parte, pentru că a fost ferită de dezechilibrele de pe piaţa imobiliară (sediul firmei fiind deţinut în proprietate, nu în chirie), pe de altă parte, pentru că producţia în lohn şi semilohn reprezintă şi acum peste 50% din veniturile actuale ale companiei, semn că există o bază permanentă şi solidă de clienţi străini. Iar trendul este crescător. „Cererea pentru export este într-o uşoară creştere datorită revirimentului economic din vestul Europei, dar şi datorită noului curent de revenire a comenzilor din China către producătorii de proximitate ai marilor pieţe de îmbrăcăminte din Occident.“ Prin urmare, „tatăl meu chiar spunea că ar trebui să mai angajeze câteva persoane la începutul acestui an, pentru a-şi putea menţine capacitatea de producţie la nivelul cererii pe care o avem“.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro