Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Premiile Capital

Cei mai buni responsabili CSR

Autor: | | 0 Comentarii

Cum ar fi dacă toţi cei care dezvoltă afaceri în România s-ar implica activ în programe cu scopul de îmbunătăţi stilul de viaţă al oamenilor? Ei bine, deşi timpul a demonstrat că faptele bune atrag alte fapte bune şi schimbă imaginea unei companii în mediul de business, nu toţi cei cu rulaje mari sunt deschişi către asemenea idei. Aşa că, în timp ce unii nu au niciodată bugete în această direcţie, alţii investesc anual zeci de milioane de euro. Capital vă prezintă opt dintre cei mai buni responsabili pentru proiectele de CSR, care s-au remarcat anul trecut. Câştigătorii acestei categorii vor fi desemnaţi la finalul lunii mai, în cadrul Galei Premiilor „Excelenţa în Management“.

VOTEAZA AICI

Nicoleta Deliu, Director al Departamentului Comunicare Corporatistă şi Afaceri Comunitare, BCR

 

Nicoleta Deliu şi-a început cariera în comunicare într-o agenţie de PR, ca Junior PR Executive. A ajuns ulterior PR Executive şi a lucrat pentru clienţi din domenii foarte diferite: de la auto la construcţii, de la extracţii miniere la distribuitori de apă. De nouă ani a făcut trecerea spre client şi lucrează la BCR, având funcţia de director al departamentului Comunicare Corporatistă şi Afaceri Comunitare. Printre proiectele sociale în care s-a implicat ca reprezentant al instituţiei de credit se numără Școala de Bani, un amplu proiect de educaţie financiară pentru adulţi, clienţi şi nonclienţi, în cadrul căruia angajaţi ai BCR, care devin profesori în urma unui training special, oferă cursuri gratuite de educaţie financiară în sucursale şi la sediul companiilor, atât clienţilor, cât şi non-clienţilor, scopul acestor întâlniri fiind conştientizarea modului în care aceştia iau deciziile financiare. Circa 600 de angajaţi au predat pentru 6.000 de persoane, ajutându-i în deciziile financiare.

Ramona Ciocodei, Communications Manager McDonald’s România

 

Ramona face parte din echipa McDonald’s din România de peste şase ani, în calitate de Communications Manager.

Pe lângă cooordonarea tuturor proiectelor de comunicare corporate şi brand, Ramona este implicată şi în dezvoltarea digitală a brandului. Cu o experienţă de peste 8 ani în sectorul de food&beverages, a fost de asemenea responsabilă de comunicarea unor branduri din portofoliul Unilever.

Proiecte CSR 2016-2017

Scopul principal al McDonald’s este să se dedice cauzei susţinute de Fundaţia Ronald McDonald – construirea următoarelor două Case Ronald McDonald şi susţinerea cât mai multor copii care au nevoie de tratamente de lungă durată departe de casă. Dar McDonald’s se implică anual şi în diverse alte acţiuni de CSR care au un impact puternic asupra comunităţilor în care suntem prezenţi, cum sunt, de exemplu, evenimentele sportive pentru copii pe care le sprijinim deja de câţiva ani. În perioada 2016-2017 am desfăşurat o serie de proiecte şi campanii devenite deja tradiţie pentru McDonald’s şi Fundaţia pentru copii Ronald McDonald.

În cei peste 19 ani de prezenţă în România, am investit peste 19.000.000 Lei pentru susţinerea cauzei Fundaţiei. Demarăm anual campania „Mi-e poftă să fac bine”, în care timp de o săptămână strângem fonduri pentru cauza Fundaţiei pentru copii Ronald McDonald în toate restaurantele McDonald’s din România. În cadrul campaniei, am organizat şi anul trecut evenimentul McHappy Day, cel mai mare eveniment de strângere de fonduri pentru Fundaţie, în care, pentru câteva ore, angajaţii, prietenii şi partenerii McDonald’s, dar şi persoane publice, vedete, jurnalişti, bloggeri şi influenceri lucrează pro bono pentru a susţine cauza Fundaţiei. În 2016, în urma campaniei „Mi-e poftă să fac bine” şi a evenimentului McHappy Day am reuşit să strângem 805,317 lei din donaţii.

 

Pe lângă programele cu tradiţie ale Fundaţiei, susţinem şi colaborăm cu sistemul medical românesc. În fiecare an analizăm oportunităţile de implicare alături de spitalele de copii publice, în unele cazuri prin parteneriate susţinute de peste 19 ani. Anual, peste 3.500 de copii internaţi în spitalele de copii partenere beneficiază de servicii medicale sau suport non-medical prin prisma acţiunilor întreprinse de către Fundaţie şi ne bucurăm să putem contribui şi noi în a ajuta sistemul medical din România.

Alături de proiectele realizate îmreună cu Fundaţia Ronald McDonald, am organizat şi sprijinit o serie de evenimente sportive dedicate copiilor. Credem în copii şi în dezvoltarea unui stil de viaţă echilibrat, de aceea suntem de câţiva ani parteneri ai unora dintre cele mai importante evenimente sportive pentru copii. În 2016 am organizat încă o dată programul Player Escort, în care doi copii talentaţi au intrat pe teren alături de echipa Portugaliei în semifinala Campionatului European de Fotbal. În plus, an de an organizăm Olimpiada Liceelor McDonald’s, cea mai mare competiţie adresată liceelor din România la nivel de echipe, sporturi şi premii oferite, iar de şase ani suntem sponsor principal al Cursei Copiilor din cadrul Bucharest Half Marathon. În ultimul an am promovat un stil de viaţă echilibrat în rândul a peste 15.000 de copii.

Programele de caritate şi de sprijinire a unui stil de viaţă echilibrat fac parte din cultura McDonald’s. Alegem proiectele care au un impact real asupra societăţii şi care contribuie pozitiv la dezvoltarea comunităţilor în care ne desăşurăm activitatea.

Angela Galeţa, director al Fundaţiei Vodafone România

 

Vodafone a lansat în urmă cu cinci ani programul Connecting for Good. Acesta este un program strategic al Fundaţiei Vodafone România prin care sunt finanţate anual proiecte ale organizaţiilor neguvernamentale ce folosesc tehnologia mobilă pentru a rezolva probleme sociale, din domeniul sănătăţii şi al educaţiei. Prin intermediul programului fundaţia a acordat finanţări totale de 3,5 milioane euro pentru 48 proiecte având peste 30.000 de beneficiari finali. Anul acesta Vodafone va finanţa şapte proiecte cu 600.000 de euro prin programul Connecting for Good 2017. În cei 19 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.046 de programe derulate de 660 de ONG-uri din întreaga ţară în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut 2 milioane de beneficiari copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic.

 

Alina Tudor, manager proiecte sustenabilitate Enel România

Cu o experienţă de peste 8 ani în managementul proiectelor de implicare în comunitate, Alina Tudor este manager proiecte sustenabilitate la Enel România, unde coordoneaza implementarea planului de sustenabilitate al companiei. Anterior a coordonat programul „Țara lui Andrei“, platforma de responsabilitate socială a OMV Petrom. Alina are experienţă în coordonarea programelor de acordare de granturi şi organizarea competiţiilor ce îşi propun să dezvolte comunităţile locale prin antreprenoriat social. Pentru grupul italian Enel sustenabilitatea este parte integrantă din strategia de business. În România, în acord cu strategia grupului, compania dezvoltă programe care gravitează în jurul ideii de acces la energie, combaterea barierelor economice, tehnologice sau sociale - care împiedică oamenii să se bucure de beneficiile energiei electrice. Astfel, programele Enel abordează subiectul sărăciei energetice şi a consumatorului vulnerabil, fie prin dezvoltarea iniţiativelor care abordează această problemă de la firul ierbii (în Ferentari sau de anul acesta în Valea Jiului), fie programe naţionale precum suportul acordat Fondului de Inovare Civică sau în calitate de partener la lansarea Ashoka în România. 

 

Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă, Holcim România

 

Cu o experienţă de peste 16 ani în cadrul Holcim România, Alina Cristea a promovat în 2011 pe funcţia de manager de dezvoltare durabilă. Din această poziţie ea a coordonat, printre altele, şi programele de responsabilitate socială ale companiei. În ultimul an, Holcim a derulat trei proiecte de CSR importante: Drum Sigur – ABCdar Rutier, Atelierele Holcim şi O, Brad beton 2!. Prin activităţi practice şi jocuri interactive, proiectul Drum Sigur ajută elevii din ciclul primar să înţeleagă regulile de circulaţie şi modul în care pot preveni accidentele rutiere. În anul şcolar 2016-2017 programul a ajuns la 655 de elevi din 16 şcoli. Atelierele Holcim au vizat anul trecut pregătirea a 60 de elevi din clasele a IX-a şi a X-a de la specializarea mecanică şi electrică a Colegiului Tehnic Câmpulung şi Colegiul Tehnic din Aleşd. Aceştia au urmat cursuri pentru dezvoltarea aptitudinilor de comunicare şi de lucru în echipă. Campania O, brad beton! s-a concretizat prin donarea a 211 tone de ciment către Habitat for Humanity pentru construirea de locuinţe pentru persoanele defavorizate. 

Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager SEE în cadrul Samsung Electronics

 

Sabina Știrb coordonează proiectele de responsabilitate socială în cadrul Samsung Electronics din 2014. De asemenea, organizează programe precum Smart Classroom şi Tech Institute, soluţii integrate de educaţie interactivă şi dezvoltare profesională dar şi iniţiative locale cum este programul de mentorat si educaţie digitală TrendsofTomorrow, care a ajuns, în ultimii ani, la peste 30.000 de tineri liceeni din toată ţara. Trends of Tomorow a fost apreciat atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional, câştigând marele premiu la categoria CSR a prestigioasei competiţii SABRE Awards. În 2016 s-a implicat în prima campanie prin care Samsung susţine tinerele talente româneşti „Simfonia Viitorului“ şi a lansat prima expoziţie digitală pe Gear VR „Enescu 360“ disponibilă permanent la Muzeul Naţional George Enescu din Bucureşti. La finalul anului, 50.000 de euro au fost donaţi către cinci artişti români, fiecare dintre ei având potenţialul de a deveni viitorul Enescu.

Ruxandra Vodă, preşedinte, Fundaţia Telekom România

 

Fundaţia Telekom Romania continuă proiectele şi iniţiativele Fundaţiei Romtelecom pentru români, lansată în 2008, prin care a susţinut diverse proiecte sociale, umanitare, educaţionale, de mediu şi campanii pentru victimele calamităţilor naturale. Printre proiectele de Responsabilitate Socială se numără platforma „Teimplici.ro“, „Mişcarea face bine“, „Reciclăm şi inovăm“, „Siguranţa copiilor pe Internet“, „Susţinem inovaţia. Nelimitat“ sau „Bursele Telekom“. De asemenea, Telekom România susţine de peste opt ani programe de împădurire derulate împreună cu ONG-uri active în proiecte de mediu. Din 2009 şi până în prezent, peste 900 de angajaţi şi voluntari Telekom România au plantat 50.500 de puieţi, pe 8 hectare, în cadrul actiunilor de împădurire derulate împreună cu Asociaţiile MaiMultVerde şi ViitorPlus. Pe partea de sănătate şi acţiuni umanitare, prin intermediul programului intern „Tu alegi şi ajutăm împreună“, lansat în anul 2010, au fost susţinuţi aproximativ 50 de copii şi adulţi cu grave probleme de sănătate.

Andreea Hîncu, PR & CSR Manager, Porsche România

Unul dintre cei mai puternici importatori de automobile, Porsche România, derulează încă din 2015 un program de CSR denumit „Mobilizăm Excelenţa“, dezvoltat în acord cu valorile companiei - excelenţă în inovaţie şi design – care susţine proiecte de design urban şi educaţie urbană, dar şi bursieri care fac performanţă în artă şi sport. Ediţia a doua, cu un buget de peste 500.000 de lei, a oferit sprijin financiar pentru 15 bursieri, cinci proiecte de design urban şi cinci şcoli din Bucureşti. Printre câştigători se numără Parcul Natural Văcăreşti şi NOD Makerspace. Porsche Romania este prima şi singura companie din industria auto autohtonă care şi-a evaluat proiectele cu ajutorul metodologiei internaţionale Social Return on Investment. Astfel, după prima ediţie, proiectele câştigătoare au generat o valoare de 2,1 lei pentru fiecare 1 leu investit, doar în primele şase luni de la implementare. Având în vedere că unele proiecte au creat infrastructură pe termen lung, impactul este aşteptat să se multiplice în anii care urmează. Andreea Hîncu, cea care dezvoltă proiectul, este PR&CSR Manager la Porsche România din septembrie 2014. ​

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Premiile Capital

19 mai 2017

Cei mai buni responsabili CSR

Premiile Capital

12 mai 2017

Cei mai buni CEO din România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro