Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Cei care schimbă kilometrajul maşinilor second-hand ar putea răspunde penal

Autor: |

Persoanele care ajustează kilometrajul maşinilor second-hand şi apoi le vând trebuie să răspundă penal pentru faptele lor, afirmă Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România /ACAROM/.

'Sunt de acord cu trecerea de la nişte atenţionări până la măsuri penale în cazul modificării kilometrajului. Acest lucru a devenit o practică în România. Cel care face această operaţiune de manevrare a kilometrajului nu păţeşte nimic, la ora actuală. Există o propunere legislativă în Parlament, dar să vedem cu ce viteză va fi adoptată. Cele mai multe măsuri depind de Parlament', a declarat Stroe.

Pe de altă parte, Mihai Ivănescu, membru în cadrul APIA, a subliniat faptul că întreţinerea unei maşini uzate în perioada de exploatare are legătură directă cu calitatea service-ului care asigură mentenanţa.

'În cazul costurilor de întreţinere a unei maşini second-hand faţă de una nouă, un calcul concret nu există, pentru că sunt mai mulţi factori la mijloc. Întreţinerea maşinii în perioada de exploatare este legată de calitate service-ului care asigură mentenanţa. Rata de cădere a maşinilor care nu sunt ţinute în reţelele oficiale de service este mult mai mare faţă de cea a maşinilor duse în service-urile autorizate', a spus Ivănescu.

În prezent, la Parlament există o iniţiativă legislativă depusă de un grup format din nouă parlamentari liberali ce prevede pedeapsa cu închisoarea de la 2 la 5 ani în cazul modificărilor de date sau caracteristici ale autovehiculelor.

Conform propunerii legislative pentru completarea Legii 286 din 2009 - Codul Penal cu infracţiunea de 'Înşelăciune privind date sau caracteristici ale vehiculelor", la articolul 340, alineatul 2 se menţionează faptul că 'prin date sau caracteristici ale vehiculelor se înţelege: elementele de identificare, provenienţa, modificările şi intervenţiile, inclusiv asupra odometrului, istoricul reviziilor, reparaţiilor şi accidentelor rutiere în care a fost implicat vehiculul'.

'Prin prezentul proiect de lege propunem incriminarea faptei de 'Înşelăciune privind date sau caracteristici ale vehiculelor", în vederea descurajării tranzacţiei cu vehicule ale căror date sau caracteristici sunt trucate sau nereale (...) O altă raţiune care justifică acest demers este practica judiciară actuală. Procurorii adoptă soluţia de Neîncepere a Urmăririi Penale (NUP) şi îndrumă părţile către un proces civil, pe motiv că speţele acoperă doar interese private.

Acţiunea a fost înregistrată la Senat în data de 15 decembrie 2015, în vederea dezbaterii.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro