Bulgaria este cea mai corupt stat membru al Uniunii Europene conform clasamentului organizaţiei Transparency International. Cu toate acestea bulgarii ne-au luat-o înainte când vine vorba de infrastructură. 

Deși au început în același an demersurile pentru modernizarea șoselelor de centură din jurul celor mai importante orașe ale lor, respectiv în 2007, Bulgaria s-a mișcat mai repede decât România.

După 9 ani, nu numai că în jurul Sofiei se poate circula aproape peste tot pe șosea modernă, dar aceasta este și cu cinci benzi pe sens. Spre comparație, pe Centura București, abia a fost largită la două benzi pe sens o secțiune de 20 de kilometri din cei 72 de kilometri în total.

 

Gara de Nord din Bucureşti este monument istoric. Gara Centrală din Sofia a fost construită în perioada comunistă, având arhitectură sovietică. Şi totuşi, aceasta din urmă a fost modernizată, tot cu fonduri europene, aşa că acum are un aspect modern, cu scări rulante şi tabele electronice. La Bucureşti, în gara centrală a oraşului poţi vedea la tot pasul  tarabe cu vânzători de şosete şi chiloţi chinezeşti, ca să nu mai vorbim de mizeria prezentă la tot pasul. În pas cu vremurile, bulgarii au trecut de la francofonie la engleză, aşa că pe frontispiciu scrie acum „Sofia Central Station”, în loc de „Gare Centrale Sofia”, ca acum 20 de ani, scrie RL.