PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Turism

Ce trebuie făcut dacă bagajul tău a fost pierdut, a întârziat sau a fost deteriorat ?

Autor: capital.ro | marţi, 23 februarie 2016 | 0 Comentarii

În cazul în care bagajul tău a fost pierdut, a întârziat, sau a fost deteriorat, iată câșiva pași pe care trebuie să-i urmezi, și câteva informații de care este bine să ții cont.

•    depune imediat o reclamație - Property Irregularity Report (P.I.R.) la serviciul specializat din cadrul aeroportului; conține datele tale de identificare, ale zborului și ale bagajului înregistrat, precum și datele necesare identificării acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.)
•    transmite către compania aeriană o cerere de despăgubire. Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamația se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului.

Ce drepturi am în cazul bagajului pierdut, întârziat sau deteriorat/distrus?
•    bagaj pierdut (nu este găsit în 21 de zile de la reclamare)
o    contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj și a celor de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute
•    bagaj întârziat (este găsit și predat în termen de 21 zile)
o    o sumă de bani pe care o poți utiliza pentru achiziționarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziționate de tine pe cont propriu.
•    bagaj deteriorat/distrus
o    contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse

Care sunt regulile privind acordarea despăgubirii?

De regulă, companiile aeriene nu își asumă răspunderea pentru obiectele fragile din bagaj, pentru obiecte de valoare (bijuterii,  telefoane mobile, camere video, calculatoare), chei, documente și alte asemenea obiecte de valoare. Pentru a evita excluderea acestora se recomandă încheierea unei asigurări de bagaje.

Detreminarea sumei acordate pentru obiectele probate din bagaj de fac prin aplicarea unui grad de uzură de până la 10% pe an din valoarea dovedită a obiectelor.
Dacă nu poți proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acordă o despăgubire în funcție de greutatea bagajului (20 Euro/kg).

Există limitare de răspundere pentru compania aeriană?

Cuantumul despăgubirilor nu poate depăși maxim 1000 DST (cursul DST poate fi urmărit aici http://valutarbnr.ro/curs-valutar/dst ). Prin excepție, suma poate depăși 1000 DST, dar nu poate depăși suma declarată de tine dacă ai făcut, la momentul înregistrării bagajului, o declarație specială privind interesul în livrarea la destinație și ai plătit o sumă suplimentară.

Ce documente trebuie să transmit către compania aeriană pentru a fi despăgubit?

o    bagaj pierdut
•    P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoțită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoțită de dovada valorii acestora.
o    bagaj întârziat
•    P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoțită de dovada valorii acestora.
o    bagaj deteriorat/distrus
•    P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoțită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz.

Sursa: eccromania.ro

 



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.