Cocorul de azi nu mai seamănă cu cel de la care actorul Florin Piersic îşi cumpăra eşarfe pe vremuri. Dar nici cu cel anunţat inițial că va deveni, după o renovare care a costat peste 24 mil. euro: un mall de lux precum deja iconicele Saks (New York), Harrods (Londra) sau Lafayette (Paris). După ce s-a vorbit inclusiv despre o repoziţionare  pe segmentul low şi de mijloc, până la urmă va ieşi cu totul altceva: Cocorul urmează să devină un „pol pentru tot ce se cheamă modă alternativă şi design. Vom extinde Galeria Designerilor Români, unul din atuurile principale ale proiectului, pe două etaje (…). Acum, nu suntem pe lista celor care obişnuiesc să facă astfel de cumpărături şi vrem să fim“, explică Sebastian Mahu, şeful departamentului de Property Management din cadrul DTZ Echinox, care administrează centrul comercial. În plus, „aducem noi atracţii pe ultimul palier – cinematograf, un spaţiu de divertisment, o sală de fitness – care să ne asigure traficul pe verticală. Obiectivul e să creştem traficul zilnic la 10.000 de clienţi, de la media de circa 4.400 din 2013“, adaugă Mahu. Parterul şi primul etaj rămân ale ancorelor – branduri internaţionale, care sunt poziţionate pe segmental de preţ mediu spre premium – „Vom mai aveam nişte nume sonore din fashion care vor întregi imaginea Cocor“, spune Sebastian Mahu, fără a dezvălui brandurile pe motiv că „negocierile nu s-au finalizat“.  Noua strategie a Cocor implică investiţii de aproape 2,5 mil. de euro, termenul de finalizare avansat de el fiind „octombrie-noiembrie 2014“.

Cu alte cuvinte, lansată dintr‑o nevoie de diferenţiere pe o piaţă a centrelor comerciale în care toţi vând aproape acelaşi lucru, Galeria nu creează doar identitate, ci e şi marea miză a noului Cocor pentru profit şi vânzări. „Pe zona de «alternative fashion» nu avem un competitor direct. Magazinele designerilor consacraţi sunt răsfirate prin oraş, iar cei mai tineri nu au unde să-şi expună creaţiile. Noi îi adunăm pe toţi într-un singur loc şi facem un mare department store (1.000 mp)“, punctează Sebastian Mahu, ce are Cocorul altfel decât mall-urile, care reprezintă o „concurenţă acerbă“. „Dacă Băneasa Shopping City s-a poziţionat ca un centru comercial premium – continuă el -, Afi Palace Cotroceni – ca un mall de familie, Cocorul vrem să fie mallul designului românesc“. Mai exact, etajele doi şi trei vor fi ocupate de monobranduri ale designerilori români deja validaţi de piaţă (spaţii de 20-30 mp), respectiv de cornere shop-in-shop (5-10 mp) ale numelor noi în sistem, organizaţi după modelul Galeriilor Lafayette. „Nimeni nu-i bagă în seamă pe tinerii talentaţi. Noi le oferim vizibilitate şi piaţă de desfacere (…) Motorul businessului va fi procentajul din vânzări, pentru că vrem să câştigăm odată cu ei. Vor exista şi nişte costuri fixe modice, care să acopere personalul de vânzare“, precizează Cătălina Toaxen, director de expansiune şi repoziţionare al Cocor. Sunt însă toate aceste atuuri suficiente pentru a face din Galeria Designerilor Români vârful de lance al Cocorului, aşa cum speră proprietarii? Sebastian Mahu afirmă categoric că da:  „Vrem 20%-25% din traficul din Cocor să vină pentru Galerie, care sperăm să producă cel puţin 10% din cifra de afaceri totală. (…) acum e cool să nu mai porţi tot ce poartă toată lumea. E la modă să fii împotriva curentului, ceea ce pe noi ne ajută în iniţiativa noastră cu Galeria. Pe asta ne bazăm“.