Te-ai întrebat vreodată ce se va întâmpla cu contul tău de Facebook, de Yahoo! Messenger sau oricare alt cont web după ce vei muri?. Ei bine, trei companii din SUA s-au gândit la acest lucru şi oferă clienţilor posibilitatea de a stoca nume de utilizator, parole şi alte informaţii digitale care pe care le transmit moştenitorilor atunci când titularii mor.

AssetLock.net, LegacyLocker.com şi Deathswitch.com sunt trei site-uri care se oferă să păstreze contra cost numele de utilizator şi parolele, pe care internauţii le au pe web, într-o cutie de valori virtuală.

Atunci când aceştia vor muri, informaţii precum parola de pe Facebook, e-mail sau cea a contul PayPal, vor fi oferite moştenitorilor sau persoanelor pe care ei le-au desemnat să le primească. Dacă nu se doreşte acest lucru, conturile vor fi închise.

Preţurile variază între 10 şi 30 dolari/pe an sau 60 şi 300 de dolari/pe viaţă, în funcţie de serviciile dorite şi de numărul de date stocate.

Nu muri cu secrete!

Pentru a verifica dacă eşti cu adevărat mort companiile folosesc metode diferite. Cei de la Deathswitch.com îţi cer să introduci o parolă la anumite periode de timp. Dacă nu răspunzi imediat sistemul îţi mai cere de câteva ori să introduci parola, iar dacă acest lucru nu se întamplă se consideră că, fie ai murit, fie eşti incapabil să te mişti, iar informaţiile sunt trimise automat prin e-mail la persoanele indicate de tine.

LegacyLocker.com are nevoie ca cel puţin două persoane să confirme că eşti mort şi de certificatul de deces înainte de a dezvălui informaţiile.

În cazul AssetLock.net, dacă cineva încearcă să afle informaţiile înainte ca titularul să fi murit, se trimite automat un e-mail celorlalţi pentru a confirmare. Odată ce s-a confirmat, datelele  de înregistrare de pe site-uri vor fi trimise celor dragi sau vor fi şterse în funcţie de alegerea fiecăruia.

AssetLock.net a fost creat în anul 2005 de programatorul Collin Harris. „Cei mai  mulţi nu ştiu că atunci când îţi faci un cont pe Yahoo! sau pe Gmail nu ai posibilitatea să transferi contul altcuiva. Dacă nu ai parola nu poţi accesa contul”, a declarat Harris.

Jeremy Toeman, co-foundatorul Legacy Locker, spune că un astfel de site  îţi oferă acces mult mai uşor la informaţiile persoanei dragi care a trecut în nefiinţă, evitându-se astfel procese cu reţelele sociale sau cu alte companii online.

Motto-ul celor de la Deathswitch.com este „Don’t die with secrets that need to be free” – „Nu muri cu secrete”.

Politica Facebook în cazul persoanelor decedate

Procedura în cazul decesului unui utilizator, este ca profilul acestuia să fie scos din căutarile publice, dar să rămână online, astfel încât numai prietenii şi familia să îl poata vedea şi să îi poată aduce un omagiu.

Profilul utilizatorului care a decedat va trece în acest regim special în urma unei cereri din partea familiei. „Este foarte important ca prietenii şi familia să anunţe Facebook când pierd pe cineva, pentru a cere ca profilul lor să devină unul memorial”, potrivit  lui Max Kelly, şeful diviziei de securitate a Facebook.

Ca să descurajeze farsele, Facebook cere dovezi de la rudele utilizatorului, iar după ce profilul nu mai este vizibil tuturor, el nu va mai apărea nici în sugestii pentru foştii săi prieteni. La cererea familiei, Facebook poate şterge definitiv profilul celui decedat.

SURSA: wired.com