CITEŞTE ŞI

HR

Ce înseamnă să fii trainer de imagine personală

Autor: |

Veniturile din meseria de trainer de imagine personală pot fi spectaculoase dacă te adresezi unor persoane din top management, unor politicieni sau chiar vedetelor din show-biz.

În România, ultimii ani pot fi caracterizaţi prin apariţia şi dezvoltarea unor programe de training personal pe model occidental, dar şi a unor programe marcate de amprenta unui trainer sau a unei companii de training. De altfel, mulţi dintre trainerii locali s-au desprins din multinaţionale şi au început să lucreze în nume propriu sau au la bază o profesie care le-a permis să se apropie de acest domeniu.

”Am studiat modul în care funcţionează imaginea publică personală şi rolurile ei pentru a descoperi că a avea succes de public nu ţine de vreo esenţă rară cu care ar fi binecuvântaţi câţiva, ci mai ales de o bună utilizare a instrumentelor de comunicare pe care le avem la îndemână fiecare dintre noi”, spune Gabriel Avăcăriţei, acreditat ca trainer de imagine personală, după ce, în ultimii ani, a studiat tehnicile de comunicare şi modul în care funcţionează imaginea publică.

Potrivit lui, sintagmele ”imagine personală”, respectiv "brand(ing) personal" funcţionează ca adevăraţi magneţi, iar cei care participă la seminarii sunt interesaţi atât de tehnici concrete, cât şi de chestiuni care ţin de etică în comunicarea imaginii personale. ”Mă adresez tinerilor care sunt în căutarea unei direcţii în carieră. Sunt, apoi, oamenii cu expertiză, care simt că atuurile lor nu sunt suficient de bine cunoscute şi apreciate. Între aceştia, o categorie distinctă sunt antreprenorii şi managerii la diverse niveluri, din cadrul companiilor mari. Ei au nevoie de sprijin în selectarea elementelor de comunicat”, detaliază Gabriel Avăcăriţei.

Din publicul ţintă mai fac parte şi experţii în comunicare, publicitate şi relaţii publice, oameni care stăpânesc câte o arie de specializare dintre cele care se întâlnesc atunci când se discută despre imaginea personală. Aceştia din urmă descoperă abordări şi tehnici noi şi capătă o mai bună înţelegere a propriilor abilităţi.

Cât plăteşte un client

În context, Gabriel Avăcăriţei spune că şi-a organizat oferta educaţională în trei formate: cursuri deschise de două sau trei zile, care presupun o investiţie de circa 500 de lei pentru un participant; cursuri personalizate, construite special pentru nevoile unei companii, unei echipe de lucru sau unui grup profesional, unde costurile sunt negociabile în funcţie de multe elemente şi, al treilea format, programul de atelier, pe care îl lansează anul acesta şi care presupune întâlniri săptămânale, de cel mult două ore, unde este exersată o anume tehnică şi este înţeles un anume concept. Aici, costurile sunt în jur de 100 de lei pe lună, pentru un abonament. Mai există şi opţiunea unor sesiuni de consultanţă, pentru care costurile sunt negociate.

”Am finalizat cursul deschis  - Brand personal în 5(+1) paşi, pe care l-am testat deja alături de câteva zeci de participanţi şi lucrez acum la oganizarea Atelierului de imagine personală. Cele mai frecvente cereri s-au referit la chestiuni care ţine de descoperirea  şi evaluarea brandului personal”, mai spune Avăcăriţei.

Cu alte cuvinte, meseria de trainer de imagine personală este doar o parte din tot ce înseamnă piaţa locală de training, evaluată de specialişti la aproximativ 25 milioane de euro. Marii jucători, cum sunt Ascendis, liderul pieţei româneşti de training, au traineri buni care pot câştiga şi câteva zeci de mii de euro pe an, în funcţie de competenţele fiecăruia.  

La fel cum este şi meseria de coach - cel care antrenează o companie sau o persoană să aibă success – care face parte din piaţa de training şi este considerată una dintre cele mai profitabile meserii ale acestui segment. Ca o paranteză, un coach începător încasează în jur de 20.000 euro pe an, în timp ce un profesionist poate să ajungă la 200.000 - 500.000 euro anual, în funcţie de reputaţia pe care o are.

Și în acest caz, ”clientul poate fi o întreagă organizaţie, o singură echipă dintr-o organizaţie sau un manager. Acesta are două scopuri, în general: fie dezvoltarea afacerii, fie rezolvarea unor probleme. Sunt zonele în care, de obicei, un coach poate interveni”, spunea într-un interviu recent pentru Capital, Rodica Obancea, Executive & Team Coach. La rândul ei, aceasta s-a desprins din funcţia de manager al unei  multinaţionale, pentru a investi în propriul business. La fel s-a întâmplat şi în cazul lui Dragoş Nicolaescu, fostul şef de la Fujitsu Siemens, care a fondat Visionary Business Consultants.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.