PUBLICAȚIILE NOASTRE:
SE INTAMPLA ACUM!

HR

Ce înseamnă să fii trainer de imagine personală

Autor: Senica Micu | marţi, 10 ianuarie 2012 | 0 Comentarii

Veniturile din meseria de trainer de imagine personală pot fi spectaculoase dacă te adresezi unor persoane din top management, unor politicieni sau chiar vedetelor din show-biz.

În România, ultimii ani pot fi caracterizați prin apariția și dezvoltarea unor programe de training personal pe model occidental, dar și a unor programe marcate de amprenta unui trainer sau a unei companii de training. De altfel, mulți dintre trainerii locali s-au desprins din multinaționale și au început să lucreze în nume propriu sau au la bază o profesie care le-a permis să se apropie de acest domeniu.

”Am studiat modul în care funcționează imaginea publică personală și rolurile ei pentru a descoperi că a avea succes de public nu ține de vreo esență rară cu care ar fi binecuvântați câțiva, ci mai ales de o bună utilizare a instrumentelor de comunicare pe care le avem la îndemână fiecare dintre noi”, spune Gabriel Avăcăriței, acreditat ca trainer de imagine personală, după ce, în ultimii ani, a studiat tehnicile de comunicare și modul în care funcționează imaginea publică.

Potrivit lui, sintagmele ”imagine personală”, respectiv "brand(ing) personal" funcționează ca adevărați magneți, iar cei care participă la seminarii sunt interesați atât de tehnici concrete, cât și de chestiuni care țin de etică în comunicarea imaginii personale. ”Mă adresez tinerilor care sunt în căutarea unei direcții în carieră. Sunt, apoi, oamenii cu expertiză, care simt că atuurile lor nu sunt suficient de bine cunoscute și apreciate. Între aceștia, o categorie distinctă sunt antreprenorii și managerii la diverse niveluri, din cadrul companiilor mari. Ei au nevoie de sprijin în selectarea elementelor de comunicat”, detaliază Gabriel Avăcăriței.

Din publicul țintă mai fac parte și experții în comunicare, publicitate și relații publice, oameni care stăpânesc câte o arie de specializare dintre cele care se întâlnesc atunci când se discută despre imaginea personală. Aceștia din urmă descoperă abordări și tehnici noi și capătă o mai bună înțelegere a propriilor abilități.

Cât plătește un client

În context, Gabriel Avăcăriței spune că și-a organizat oferta educațională în trei formate: cursuri deschise de două sau trei zile, care presupun o investiție de circa 500 de lei pentru un participant; cursuri personalizate, construite special pentru nevoile unei companii, unei echipe de lucru sau unui grup profesional, unde costurile sunt negociabile în funcție de multe elemente și, al treilea format, programul de atelier, pe care îl lansează anul acesta și care presupune întâlniri săptămânale, de cel mult două ore, unde este exersată o anume tehnică și este înțeles un anume concept. Aici, costurile sunt în jur de 100 de lei pe lună, pentru un abonament. Mai există și opțiunea unor sesiuni de consultanță, pentru care costurile sunt negociate.

”Am finalizat cursul deschis  - Brand personal în 5(+1) pași, pe care l-am testat deja alături de câteva zeci de participanți și lucrez acum la oganizarea Atelierului de imagine personală. Cele mai frecvente cereri s-au referit la chestiuni care ține de descoperirea  și evaluarea brandului personal”, mai spune Avăcăriței.

Cu alte cuvinte, meseria de trainer de imagine personală este doar o parte din tot ce înseamnă piața locală de training, evaluată de specialiști la aproximativ 25 milioane de euro. Marii jucători, cum sunt Ascendis, liderul pieței românești de training, au traineri buni care pot câștiga și câteva zeci de mii de euro pe an, în funcție de competențele fiecăruia.  

La fel cum este și meseria de coach - cel care antrenează o companie sau o persoană să aibă success – care face parte din piața de training și este considerată una dintre cele mai profitabile meserii ale acestui segment. Ca o paranteză, un coach începător încasează în jur de 20.000 euro pe an, în timp ce un profesionist poate să ajungă la 200.000 - 500.000 euro anual, în funcție de reputația pe care o are.

Și în acest caz, ”clientul poate fi o întreagă organizație, o singură echipă dintr-o organizație sau un manager. Acesta are două scopuri, în general: fie dezvoltarea afacerii, fie rezolvarea unor probleme. Sunt zonele în care, de obicei, un coach poate interveni”, spunea într-un interviu recent pentru Capital, Rodica Obancea, Executive & Team Coach. La rândul ei, aceasta s-a desprins din funcția de manager al unei  multinaționale, pentru a investi în propriul business. La fel s-a întâmplat și în cazul lui Dragoș Nicolaescu, fostul șef de la Fujitsu Siemens, care a fondat Visionary Business Consultants.


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.