SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

De câți bani se asfaltează anul viitor și cu ce folos

Autor: Cristina Sbîrn | marţi, 06 decembrie 2011 | 12 Comentarii

Mai bine de 76% din banii alocaţi de Ministerul Transporturilor anul viitor investiţiilor vor intra în construcţia de autostrăzi şi reabilitarea drumurilor naţionale, potrivit proiectului de buget avizat, ieri, de comisiile reunite pentru industrii şi servicii ale Senatului şi Camerei Deputaţilor. În total, în drumuri şi şosele intră, în 2012, 1,83 de miliarde de euro.

Aproximativ 74% din banii bugetul ministerului Transporturilor pe anul viitor, respectiv circa 2,5 miliarde de euro, vor merge către investiţii, în calea ferată, în reabilitarea drumurilor naţionale, în construcţia de autostrăzi. Sectorul rutier va înghiţi circa 1,83 de miliarde de euro, potrivit documentului citat.

Marile proiecte de construcţie de autostrăzi vor avea alocate anul viitor circa 992 milioane de euro. Cei mai mulţi bani, respectiv circa 761 de milioane de euro vor fi alocate pentru realizarea tronsoanelor autostrăzii Sibiu-Nădlac, adică pentru continuarea lucrărilor sau demarare lucrărilor la cei 332,56 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV Pan-European. Și constructorii celor două secţiuni ale autostrăzii Cernavodă – Constanţa vor primi anul viitor bani, respectiv circa 70 de milioane de euro.

Bucureşti-Ploieşti, continuată cu 31 de milioane de euro

Fonduri vor primi anul viitor şi constructorii autostrăzii care va lega Bucureştiul de Ploieşti, respectiv italienii de la asocierea Pizzaroti-Tirena Scavi şi ”regii asfaltului” Dorin Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi Dan Beşciu, cei care deţin firmele UMB Spedition, Pa&Co International şi Euroconstruct Trading 98. Suma alocată pentru anul viitor de ridică la 135 milioane de lei, respectiv circa 31 de milioane de euro.

O parte din autostrada spre Ploieşti ar fi trebuit să fie gata pe 15 decembrie, însă sunt slabe şanse ca acest lucru să se întâmple, ţinând cont că sunt sectoare unde se toarnă abia primul şi al doilea strat de asfalt, iar podurile nu sunt gata. Întârzieri se constate pe sectoarele unde lucrează firmele Pa&Co International şi Euroconstruct Trading 98. Anca Boagiu a declarat recent că va sancţiona firmele care au întârzieri cu 0,05% din valoare contractului pentru fiecare zi în care autostrada nu este gata. Premierul Emil Boc a declarat, la rândul său, că acest proiect va fi gata în primăvara anului viitor.

Autostrada Braşov-Borş, gata la 22 de ani de la începerea proiectului


Autostrada Transilvania, unde pe două tronsoane lucrează americanii de la Bechtel, iar pe un altul suntem aproape de lansarea licitaţiei, va înghiţi şi ea circa 100 de milioane de euro. În 2012, Bechtel s-a angajat să finalizeze 18 kilometri. Potrivit proiectului de buget al MTI, anul viitor se va lucra pe 72,5 kilometri din Autostrada Transilvania. Acest proiect are o lungime totală de 415 kilometri, din care americanii nu au reuşit să finalizeze decât 54.

Potrivit unor informaţii publicate de Mediafax, acest proiect de infrastructură nu va fi gata mai devreme de 2026, la 22 ani de la începerea lucrărilor. Proiectul a început în 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri, dar porţiunea realizată până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Potrivit sursei citate, în următorii patru ani statul va cheltui încă 2,3 miliarde lei, din care 431,3 milioane lei anul viitor, 651,2 milioane lei în 2013, 352,6 milioane lei în 2014 şi 866 milioane lei în 2015. Alte 4,8 miliarde de lei sunt preconizate a fi cheltuite cu aceast proiect în anii de după 2015. Lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate şi în 2026, informează agenţia de presă.

La capitolul mari proiecte de infrastructură, ministerul condus de Anca Boagiu a trecut şi construcţia centurii Bacăului cu o lungime de circa 31 de kilometri. În 2012, alocarea pentru acest proiect se ridică la 129, 5 milioane de lei, respectiv circa 30 de milioane de euro.

Pentru continuarea lucrărilor la centurile ocolitoare aflate în lucru, Ministerul Transporturilor estimează că va cheltui anul viitor circa 215 milioane de euro. În 2012, vor fi în lucru 235 de kilometri de astfel de variante de ocolire.

Bani au fost alocaţi şi pentru reabilitarea drumurilor naţionale, 1,89 milioane de lei, respectiv aproximativ 440 milioane de euro. Fonduri alocate în 2012 pentru lucrările la marile proiecte de autostrăzi

Proiect                                               Valoare lei               Valoare euro
Autostrada Sibiu-Nădlac                    3,27 miliarde lei          761 milioane euro
Autostrada Cernavodă-Constanţa    302,78 milioane lei     70 milioane euro
Autostrada Braşov-Borş                    431,35 milioane lei     100 milioane euro
Autostrada Bucureşti-Ploieşti            135,09 milioane lei     31 milioane euro
Varianta de ocolire Bacău                 129,56 milioane lei      30 milioane euro

Sursa: Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor Anul viitor vor fi finalizate lucrările la tronsoanele de autostradă Bucureşti-Ploieşti şi Cernavodă-Medgidia, urmând ca în 2013 să fie daţi în folosinţă aproximativ 550 kilometri de autostradă, majoritatea de pe coridorul IV, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. 
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.