PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Transporturi si Infrastructura

De câți bani se asfaltează anul viitor și cu ce folos

Autor: Cristina Sbîrn | marţi, 06 decembrie 2011 | 12 Comentarii

Mai bine de 76% din banii alocați de Ministerul Transporturilor anul viitor investițiilor vor intra în construcția de autostrăzi și reabilitarea drumurilor naționale, potrivit proiectului de buget avizat, ieri, de comisiile reunite pentru industrii şi servicii ale Senatului şi Camerei Deputaţilor. În total, în drumuri și șosele intră, în 2012, 1,83 de miliarde de euro.

Aproximativ 74% din banii bugetul ministerului Transporturilor pe anul viitor, respectiv circa 2,5 miliarde de euro, vor merge către investiții, în calea ferată, în reabilitarea drumurilor naționale, în construcția de autostrăzi. Sectorul rutier va înghiți circa 1,83 de miliarde de euro, potrivit documentului citat.

Marile proiecte de construcție de autostrăzi vor avea alocate anul viitor circa 992 milioane de euro. Cei mai mulți bani, respectiv circa 761 de milioane de euro vor fi alocate pentru realizarea tronsoanelor autostrăzii Sibiu-Nădlac, adică pentru continuarea lucrărilor sau demarare lucrărilor la cei 332,56 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV Pan-European. Și constructorii celor două secțiuni ale autostrăzii Cernavodă – Constanţa vor primi anul viitor bani, respectiv circa 70 de milioane de euro.

București-Ploiești, continuată cu 31 de milioane de euro

Fonduri vor primi anul viitor și constructorii autostrăzii care va lega Bucureștiul de Ploiești, respectiv italienii de la asocierea Pizzaroti-Tirena Scavi și ”regii asfaltului” Dorin Umbrărescu, Costel Cășuneanu și Dan Beșciu, cei care dețin firmele UMB Spedition, Pa&Co International și Euroconstruct Trading 98. Suma alocată pentru anul viitor de ridică la 135 milioane de lei, respectiv circa 31 de milioane de euro.

O parte din autostrada spre Ploiești ar fi trebuit să fie gata pe 15 decembrie, însă sunt slabe șanse ca acest lucru să se întâmple, ținând cont că sunt sectoare unde se toarnă abia primul și al doilea strat de asfalt, iar podurile nu sunt gata. Întârzieri se constate pe sectoarele unde lucrează firmele Pa&Co International și Euroconstruct Trading 98. Anca Boagiu a declarat recent că va sancționa firmele care au întârzieri cu 0,05% din valoare contractului pentru fiecare zi în care autostrada nu este gata. Premierul Emil Boc a declarat, la rândul său, că acest proiect va fi gata în primăvara anului viitor.

Autostrada Brașov-Borș, gata la 22 de ani de la începerea proiectului


Autostrada Transilvania, unde pe două tronsoane lucrează americanii de la Bechtel, iar pe un altul suntem aproape de lansarea licitației, va înghiți și ea circa 100 de milioane de euro. În 2012, Bechtel s-a angajat să finalizeze 18 kilometri. Potrivit proiectului de buget al MTI, anul viitor se va lucra pe 72,5 kilometri din Autostrada Transilvania. Acest proiect are o lungime totală de 415 kilometri, din care americanii nu au reușit să finalizeze decât 54.

Potrivit unor informații publicate de Mediafax, acest proiect de infrastructură nu va fi gata mai devreme de 2026, la 22 ani de la începerea lucrărilor. Proiectul a început în 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri, dar porţiunea realizată până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Potrivit sursei citate, în următorii patru ani statul va cheltui încă 2,3 miliarde lei, din care 431,3 milioane lei anul viitor, 651,2 milioane lei în 2013, 352,6 milioane lei în 2014 şi 866 milioane lei în 2015. Alte 4,8 miliarde de lei sunt preconizate a fi cheltuite cu aceast proiect în anii de după 2015. Lucrările vor fi finalizate cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi încheiate şi în 2026, informează agenția de presă.

La capitolul mari proiecte de infrastructură, ministerul condus de Anca Boagiu a trecut și construcția centurii Bacăului cu o lungime de circa 31 de kilometri. În 2012, alocarea pentru acest proiect se ridică la 129, 5 milioane de lei, respectiv circa 30 de milioane de euro.

Pentru continuarea lucrărilor la centurile ocolitoare aflate în lucru, Ministerul Transporturilor estimează că va cheltui anul viitor circa 215 milioane de euro. În 2012, vor fi în lucru 235 de kilometri de astfel de variante de ocolire.

Bani au fost alocați și pentru reabilitarea drumurilor naționale, 1,89 milioane de lei, respectiv aproximativ 440 milioane de euro. Fonduri alocate în 2012 pentru lucrările la marile proiecte de autostrăzi

Proiect                                               Valoare lei               Valoare euro
Autostrada Sibiu-Nădlac                    3,27 miliarde lei          761 milioane euro
Autostrada Cernavodă-Constanța    302,78 milioane lei     70 milioane euro
Autostrada Brașov-Borș                    431,35 milioane lei     100 milioane euro
Autostrada București-Ploiești            135,09 milioane lei     31 milioane euro
Varianta de ocolire Bacău                 129,56 milioane lei      30 milioane euro

Sursa: Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor Anul viitor vor fi finalizate lucrările la tronsoanele de autostradă Bucureşti-Ploieşti şi Cernavodă-Medgidia, urmând ca în 2013 să fie daţi în folosinţă aproximativ 550 kilometri de autostradă, majoritatea de pe coridorul IV, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. 

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.