Directorul general al Companiei Naţionale de Auto­străzi şi Drumuri Na­ţi­ona­le din România, Că­tă­­lin Ho­mor, într-un in­ter­viu acordat revistei Capital, a anunţat că în această lună va fi stabilit traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Potrivit șefului CNADNR, autostrada Bucureşti-Ploieşti a primit toate avizele din par­tea Primăriei Capitalei, însă cea mai aștep­tată autostradă de bucureşteni mai are nevoie de aprobări din partea auto­rităţilor din Voluntari.

Capital: Care este stadiul lucrărilor de refacere a celor aproximativ 200 m de autostradă între Orăştie şi Sibiu?
Cătălin Homor:
Muncitorii au finalizat cinci din cele şase tranşee drenante la o adâncime de peste şapte metri, transversal amprizei autostrăzii. Acestea sunt cele mai dificile lucrări pentru refacerea celor aproximativ 200 de metri de autostradă demolaţi anul trecut. Se lucrează non-stop pentru a finaliza lucrările până la sfârşitul acestei luni. După finalizarea acestor tranşei drenante, muncitorii lucrează la corpul autostrăzii, urmează materialul granular, piatra spartă, balast. Lucrările se execută conform graficului stabilit încă de la începutul acestui an. Cei 22 de kilometri de autostradă se vor deschide traficului în condiţii de siguranţă. Pe lângă refacerea celor 200 metri de autostradă se va lucra în patru puncte unde s-au constatat deficienţe. Remedierea defectelor pe cei 22 km de autostradă începe săptămâna viitoare şi durează câteva zile. După expertizare şi proiectare, aceste lucrări se vor efectua tot în regie proprie de către angajaţii CNADNR.

Capital: Care este situaţia procesului în urma rezilierii contractului de autostradă Orăștie-Sibiu, lot 3?
Cătălin Homor:
Garanţia de bună execuţie depusă de fostul constructor Salini Impregilo, în valoare de aproximativ 60 de milioane de lei, a fost executată şi este în conturile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Avem încă 30 milioane lei la dispoziţie tot din scrisorile de garanţie, nu umblăm la aceşti bani până nu finalizăm remedierea celor 200 de metri de autostradă şi a celorlalte puncte. În funcţie de valoarea costurilor de remediere vom executa şi cei 30 milioane lei.

Sibiu-Pitești, termen nerealist

Capital: Când se vor preda primele studii de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti? Anul acesta vom avea studiul de fezabilitate finalizat pentru tot lotul Sibiu-Piteşti?
Cătălin Homor:
Un studiu de fezabilitate de o asemenea anvergură durează între 1,5 şi doi ani. Consultantul Comisiei Europene, JASPERS, a emis anumite observaţii, pe fiecare lot din cele cinci, astfel sunt obligatorii sute de foraje. Am primit studiul geotehnic preliminar pentru loturile 1 şi 5. Compania Naţională de Autostrăzi a avut câteva observaţii. Studiul de fezabilitate complet pentru cele două loturi se va preda până la sfârşitul acestei luni. Pentru loturile 2, 3 şi 4 termenul de predare a studiului de fezabilitate este aprilie 2017. Termenul iulie 2016 pentru acest studiu de fezabilitate a fost nerealist, un astfel de studiu de fezabilitate pentru o autostradă care traversează munţii nu se face în câteva luni, trebuie suficient timp pentru obţinerea tuturor informaţiilor necesare pentru finalizarea acestuia.

Capital: Când vom afla care este traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti?
Cătălin Homor:
În perioada următoare se definitivează traseul pentru loturile 2 şi 3, respectiv pe o lungime de aproximativ 50 de kilometri. Luăm în calcul licitarea fiecărui lot de autostradă aflat pe porţiunea Sibiu-Piteşti. Traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti conform programului, îl vom afla la finele acestei luni.

Capital: De ce nu încep lucrările de finalizare a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti?
Cătălin Homor:
Au început lucrările pentru 1,7 kilometri de autostradă, intrarea dinspre Capitală. Am emis autorizaţia de construcţie şi am cerut constructorului să se mobilizeze. Primăria din Voluntari a cerut revizuirea Planului Urbanisitic Zonal. Chiar dacă cei aproximativ 1,7 km de autostradă din zona Voluntari încep în primăvară, termenul de finalizare nu se schimbă. Pot să vă asigur că pe toate şantierele din România se va lucra legal.

O nouă procedură pentru sare

Capital: Care este situaţia licitaţiilor privind furnizarea de sare necesară deszăpezirii în perioada 2016-2020, organizată de CNADNR pentru totate cele şapte direcţii regionale?
Cătălin Homor:
Am demarat o licitaţia acord cadru pentru furnizare sare deszăpezire necesară în perioada 2016-2020. Am anulat procedura pentru că nu s-a prezentat nimeni. Vom relua procedurile de achiziţie a materialului antiderapant. Noi avem în stoc aproximativ 100.000 tone de sare în bazele de întreţinere, suficient pentru aproximativ o lună de iarnă.

Capital: Dacă Salrom nu se prezintă la licitaţie aţi luat în calcul achiziţionarea de sare din import?
Cătălin Homor:
Ţinând cont că CNADNR cumpără sare de la Salrom de zeci de ani se poate calcula foarte uşor necesarul de sare pentru iarnă. Vom relua procedura de achiziţie a materialului antiderapant. Vom negocia cu Salrom conform legii achiziţiilor publice. Nu vom rămâne fără sare pentru drumuri, necesarul de sare pentru drumuri este de aproximativ 300.000 tone. Luăm în calcul toate variantele posibilie astfel încât să asigurăm necesarul de sare pentru activitatea de deszăpezire.

Capital: De ce întârzie finalizarea lucrărilor de reparaţii pentru podul de la Agigea? Când estimaţi că se vor finliza lucrările de reparaţii pentru acest pod?
Cătălin Homor:
Lăsăm deschisă circulaţia pe podul de la Agigea până în 12 septembrie cu restricţii, când vor începe şi lucrările de reabilitare, în acel moment îl vom închide pentru trei luni. Şoferii au la dispoziţie podul nou pentru a ajunge la Mangalia. Până la sfârşitul acestui an vom deschide traficul pe cele două benzi. Problemele contractuale s-au rezolvat, podul de la Agigea se află pe lista de priorităţi. În paralel cu deschiderea traficului, vor mai fi lucrări de întreţinere de genul protecţii corozive, vopsitorii, care nu influenţează traficul pe pod.