Planurile companiei PAL-V nu se opresc aici, întrucât oficialii instituției au anunțat că vor lansa 90 de mașini în prima serie scoasă la vânzare, iar 45 dintre acestea vor fi destinate pieței europene. În același timp, olandezii au spus că livrările pentru modelul Liberty vor începe în 2018. Prețul unui astfel de vehicul este de 425.000 de lire, iar aici intră și cursurile de zbor și opțiunile multiple de personalizare a vehiculului. Totodată, PAL-V a făcut publică dorința de a lansa un model mai iefin, adică de 254.000 de lire, Liberty Sport.

Start-ul, însă, în domeniu, a fost al companiei Terrafugia, care a finalizat primul model de mașină care ia cu asalt atât șosele cât și zările. Este vorba despre Transition, care a fost finalizată în 2014 și se transformă cu ușurință dintr-o mașină normală într-una zburătoare.  Carl Dietrich, co-fondator Terrafugia, a declarat pentru Tech Insider că poţi primi licenţa de manevrare a Transition în doar 20 de ore. Compania, care îşi are sediul în Woburn, MA., nu a specificat preţul exact al Transition, dar îţi poţi rezerva una dacă mergi pe website-ul acestora. Conform oficialilor companiei, până în 2025 vor lansa și prima lor mașină autonomă zburătoare, în contextul în care acum Terrafugia îşi îndreaptă atenţia spre următorul model: TF-X, care va decola, va zbura şi va ateriza autonom. Ironic sau nu, încă vei fi nevoit să conduci aşa cum o faci cu orice altă maşină automată.

La finele lui 2016, reprezentații Uber, citați de presa internațională, estimau că, în zece ani, se va putea construi o reţea de maşini electrice zburătoare, la un preţ accesibil, care vor decola şi vor ateriza vertical şi vor avea o viteză de 322 de kilometri pe oră. Uber nu intenţionează să construiască propriile maşini zburătoare, dar vrea să colaboreze cu alte firme, guverne şi comunităţi.

„Este minunat că avem aceste idei, ne obligă să începem să gândim diferit. Vom ajunge, la un moment dat, la acel nivel, aproape cum am văzut în desenele animate. Realitatea este, însă, că nu va fi la fel de repede sau de optimist precum sugerează documentele”, declara, la acea vreme, Ali Bahrami, vicepreşedintele pentru aviaţie civilă la Asociaţia Industriilor Aerospaţiale, citat de CNN.