PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Geneva Motor Show 2016

Capital Auto: Extratereștri printre noi

Autor: Robert Stan | joi, 31 martie 2016 | 0 Comentarii

Verde, electric, conectat și autonom. La prima vedere vorbim despre un extraterestru. Ei bine în doar patru cuvinte am zugrăvit de fapt mașina viitorului așa cum s-a văzut ea de la ediția din 2016 a Geneva Motor Show.

Emisiile tot mai reduse ale motoarelor clasice alimentate cu benzină sau motorină fac deliciul ecologiștilor și induc ideea că totul se poate atunci când este ridicat stindardul apărării mediului. Chiar mai „verde” de atât, automobilul electric a devenit o constantă a zilelor noastre. De la Renault la Tesla și de la BMW la Mitsubishi, mașinile cu motoare electrice își fac tot mai des apariția pe șoselele din întreaga lume și asta arată o direcție clară. Un drum fără întoarcere. Viitorul va fi verde sau nu va exista deloc au avut chiar curajul să spună unii dintre responsabilii mărcilor care au deja în portofoliu vehicule cu emisii zero, așanumitele ZEV.

E drept că în standurile de la Palexpo din Geneva, mașinile cu propulsie hibridă sau 100% electrică au uimit asistența însă, cel puțin la fel de vizibile au fost și cele care, grație geniului inginerilor și IT-ilor, pot lua legătura cu serviciile de urgență sau atelierul service și se înțeleg tot mai bine cu telefonul inteligent sau cu tableta. Conectivitatea e deja la ea acasă în multe dintre mașinile noastre, însă și în acest caz evoluția este în plin avânt. În curând veți putea vedea chiar și în mașinile de volum sisteme care se pot conecta, via Internet, la tot ce are un creier artificial. În sfârșit, despre vehiculele care merg singure pe șosele lăsându-și șoferul să facă orice altceva am citit cu toții zeci de articole de presă sau dizertații ale unor specialiști. Deși nu împărțim încă asfaltul cu ele este limpede că în viitorul nu foarte îndepărtat vom fi depășiți pe șosea de o mașină al cărei șofer – dacă îi mai putem spune așa – stă cu un laptop în brațe și trimite mail-uri.

În acest noian de tehnologie futuristă, câțiva producători mai au curajul să prezinte vehicule cu motoare clasice care uimesc prin forță, accelerație și viteză. Probabil că în doar câțiva ani îi vom numi pe aceștia maeștri sau chiar artizani ai automobilului și îi vom prețui ca pe sfinți întocmai cum în industria ceasurilor – luată cu asalt de curentul smartwatch – maeștrilor ceasornicari care realizează doar câteva piese mecanice pe an le sunt oferite sume exorbitante pentru un „umil” orologiu mecanic. Într-o lume a tehnologiei, a „extratereștrilor”, rămâne de văzut cine își va asuma sarcina de Vacheron Constantin al mașinilor.

Toate detaliile importante despre mașinile de serie, conceptele și prototipurile prezentate la ediția din acest an a Geneva Motor Show, precum și soluții de finanțare și asigurare pentru vehicule sunt disponibile în suplimentul Capital Auto distribuit gratuit în această săptămână împreună cu revista Capital.



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Geneva Motor Show 2016

24 aprilie 2016

Geneva 2016: Toyota Hilux

Geneva Motor Show 2016

23 aprilie 2016

Toyota C-HR: Stil nonconformist

Geneva Motor Show 2016

22 aprilie 2016

Geneva 2016: Spyker C8 Preliator

Geneva Motor Show 2016

21 aprilie 2016

Renault Scenic: După 20 de ani

Geneva Motor Show 2016

21 aprilie 2016

Geneva 2016: Peugeot 2008

Geneva Motor Show 2016

18 aprilie 2016

Opel Mokka X: Crossover de aventură

Geneva Motor Show 2016

18 aprilie 2016

Geneva 2016: Renault Megane Estate

Geneva Motor Show 2016

17 aprilie 2016

Mercedes-Benz Clasa E: Avangarda tehnologiei

Geneva Motor Show 2016

16 aprilie 2016

Geneva 2016: Morgan EV3

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.