Transporturi si Infrastructura

Când vom circula pe AUTOSTRADĂ de la Nădlac pe Sibiu, în viziunea ministrului Dan Şova

Autor: Ciprian Mailat | luni, 29 iulie 2013 | 13 Comentarii

Câteva tronsoane vor fi gata la până la sfârşitul acestui an, însă la tronsoanele scoase la licitaţie în august anul trecut nici acum nu au fost semnate contractele, astfel că mai devreme de finele anului 2014-primăvara anului 2015 nici nu se poate vorbi că vor fi finalizate lucrările la porţiunea de la Nădlac la Sibiu.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat, duminică seara, la un post de televiziune, că în ceea ce priveşte lotul 1 Nădlac-Arad, licitaţia va fi reluată întrucât ea fusese câştigată de firma Romstrade (aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache aflat în prezent în arest într-un dosar de deturnare de fonduri în cadrul unui contract de construcţie a unui tronson de autostradă cu sprijin financiar european - n.r.). Licitaţia pentru primul lot al acestui tronson a avut termen de depunere a ofertelor la jumătatea lunii iunie 2013, însă până în prezent Compania de Drumuri nu a anunţat niciun rezultat.

În cazul lotul 2 de la Nădlac  la Arad, unul dintre tronsoanele la care stadiul lucrărilor era cel mai avansat a fost reziliat ca urmare a intrării constructorului în insolvenţă. Ministrul Şova a spus că lotul doi din Nădlac -Arad este realizat în proporţie de 85%, pentru restul de 15% licitaţia urmând să fie reluată după ce constructorul, compania austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă.

Un an de blocaj

'Lotul 1 din Timişoara-Lugoj există, iar lotul 2 a fost atribuit iniţial, apoi s-a făcut contestaţie urmând ca săptămâna viitoare să avem un câştigător. Dacă vom avea din nou contestaţie se va mai amâna puţin. Referitor la lotul 1 din Lugoj-Deva, acesta este în construcţie şi va fi inaugurat în septembrie, iar loturile 2,3 şi 4 sunt în licitaţie şi contractul va fi semnat joi sau vineri', a afirmat ministrul Dan Şova, citat de Agerpres.

Referitor la autostrada Orăştie - Sibiu, ministrul citat a precizat că loturile 1, 2 şi 4 vor fi inaugurate până în octombrie iar lotul 3, din cauza unei masive alunecări de teren, va fi gata în decembrie sau cel mai târziu în luna aprilie a anului viitor. 'De la Deva la Orăştie vom avea autostradă continuă până cel târziu în aprilie 2014', a arătat Dan Şova.

El a mai precizat, totodată, că tronsonul Piteşti-Sibiu este unul foarte scump şi urmează să intre în programul de finanţare pentru perioada 2014-2020.

Un bilanţ al construcţiei de autostrăzi din România, în special al coridorului IV pan european a fost realizat recent de revista CAPITAL în baza datelor transmise de CNADNR cu privire la stadiul lucrărilor de la Nădlac la Sibiu.

Articolul îl puteţi citi aici: Construcţia de autostrăzi a intrat în prelungiri


EVZ

Unica

Elle

Ziare.com

Adevarul

Click

dz

Animal Zoo

EVZ Monden

Star Junior

Transporturi si Infrastructura

30 septembrie 2014

E OFICIAL. Cea mai AŞTEPTATĂ AUTOSTRADĂ din ROMÂNIA a fost ÎNGROPATĂ

Transporturi si Infrastructura

26 septembrie 2014

Podul Calafat-Vidin are nevoie de reparaţii la un an după inaugurare

Transporturi si Infrastructura

25 septembrie 2014

Piloţii de la Lufthansa se pregătesc de o nouă grevă

Transporturi si Infrastructura

24 septembrie 2014

Cum arată TRENURILE ROMÂNEŞTI cu care ROMÂNII nu vor merge NICIODATĂ

Transporturi si Infrastructura

23 septembrie 2014

AUTOSTRADA SPRE NEMŢI: VIDEO!

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.