Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Când hotelierii şi agenţiile de turism se ceartă, bulgarii câştigă

Autor: |

Două organizaţii importante din industria de profil se concurează prin programe cvasi-identice pentru litoral, în timp ce hotelierii bulgari vând vacanţe la jumătate din tarifele alor noştri. Între programele „O săptămână la mare – Litoralul pentru toţi“, lansat de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), care se va derula între 3 mai şi 15 iunie,  şi „Minivacanţa – Litoralul pentru toţi“ al Asociaţiei Naţionale a Agen

Două organizaţii importante din industria de profil se concurează prin programe cvasi-identice pentru litoral, în timp ce hotelierii bulgari vând vacanţe la jumătate din tarifele alor noştri.

Între programele „O săptămână la mare – Litoralul pentru toţi“, lansat de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), care se va derula între 3 mai şi 15 iunie,  şi „Minivacanţa – Litoralul pentru toţi“ al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), funcţional în perioada 3 mai - 14 iunie, deosebirile sunt minime. Tarifele pentru un sejur (cu şase nopţi de cazare) sunt aceleaşi pentru hotelurile de una sau două stele: 159 de lei/persoană (o stea fără mic dejun), 189 de lei (două stele fără mic dejun) şi respectiv 249 de lei (două stele cu mic dejun). Mici diferenţe apar de la acest nivel în sus. La hotelurile de trei stele din programul ANAT, tariful cu mic dejun inclus este de 349 de lei, iar în programul concurent, de 339 de lei. La patru stele,  programul ANAT are un tarif cu mic dejun inclus de 419 lei, în timp ce programul FPTR, de 399 de lei. Interesant este faptul că unele hoteluri sunt înscrise în ambele programe, de exemplu, hotelul Holiday din Olimp, de patru stele. Un sejur de şase nopţi la acest hotel costă 399 de lei într-un program şi 419 lei în celălalt. Dar cel mai interesant este alt fapt: majoritatea agenţiilor, care vând, de regulă, ambele programe, comercializează şi vacanţe pe litoralul bulgăresc. Iar preţul unui pachet de şase nopţi cu mic dejun, la un hotel de trei stele din staţiunea bulgărească Sunny Beach, în aceeaşi perioadă, porneşte de la 45 de euro/persoană (sau 186 de lei), adică aproape jumătate din preţul pachetului la o unitate de aceeaşi categorie din staţiunile româneşti.

Lucia Morariu, director general al Eximtur, agenţie de turism care înregistrează printre cele mai mari vânzări de pachete pe litoralul nostru, explică „fenomenul bulgăresc“: „Vecinii noştri deschid mai devreme hotelurile, fiindcă, pe de o parte, au unităţi care pot funcţiona permanent şi sunt dotate cu centre spa şi piscine interioare, iar pe de altă parte, clima este ceva mai caldă. Având un sezon mai lung, preţurile la început şi la sfârşit de sezon sunt mai mici, astfel încât hotelierii au profit în întreaga perioadă“. Pe de altă parte, pe litoralul bulgăresc există un număr foarte mare de locuri de cazare, multe fiind recent deschise. Concurenţa acerbă determină reduceri importante ale tarifelor de cazare, dar şi la destul de multe falimente în rândul hotelierilor. „Noi avem pe litoral circa 200.000 de locuri de cazare, iar în zona Sunny Beach, lângă Burgas, sunt 250.000. Asta, fără Albena şi Nisipurile de Aur“, subliniază Morariu. În ceea ce priveşte cele două programe autohto­ne, Eximtur s-a înscris în ambele, în fiecare an. „Anul tre­cut, vânzările au mers mai prost în ediţia din iunie şi mai bine la sfârşitul lui august. În 2009, am vândut, în medie, 2.000 de locuri pe serie, mai puţin decât în anii trecuţi. Lucrurile par să se fi dezmorţit: în primul trimestru al acestui an, vânzările la intern au crescut cu 20%. De aceea, credem că programul va avea mai mult succes decât anul trecut.“

Ce speră asociaţiile de turism în 2010

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro