Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Luxury

Cadouri de 8 Martie? Piaţa cosmeticelor pune miză pe apetitul românilor pentru parfumuri

Autor: |

Cu o floare nu se face primăvară. Dar cu un parfum? De 8 Martie nu există, probabil, nicio femeie care să strâmbe din nas dacă va primi cadou un produs cosmetic.

O analiză realizată de KeysFin pe piaţa cosmeticelor arată că acest segment al economiei a crescut susţinut în ultimii ani, semn că românii sunt tot mai interesaţi de parfumuri, produse de machiaj şi alte cosmetice. Româncele sunt printre cele mai frumoase şi îngrijite femei din Europa. Cel puţin asta rezultă din statistici şi mai ales din percepţia unanimă a străinilor care ne vizitează ţara. Să te menţii frumoasă, sexy şi să arăţi bine înseamnă o cheltuială pe măsură. Frumuseţea se întreţine, iar evoluţia pieţei cosmeticelor dovedeşte că, indiferent de vremuri, interesul românilor pentru astfel de produse rămâne constant. Datele financiare, analizate de KeysFin, arată că piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut semnificativ în ultimii ani, de la 4,2 miliarde lei în 2009 la 5,28 miliarde lei în 2015.

„Din datele preliminarii şi luând în calcul creşterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei”, afirmă analiştii. Potrivit statisticilor, în acest sector activează în prezent în jur de 2000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie.

Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, semn că piaţa este una bine definită. „Analiza datelor financiare arată că, în ultimii 7 ani, firmele de cosmetice şi parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovadă că profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei în 2009 la 258 milioane lei în 2015, cu un ascendent puternic în 2016”, consideră experţii KeysFin. Potrivit acestora, piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este să raportăm la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

Cinde decide piaţa cosmeticelor

Potrivit datelor financiare analizate, în acest sector economic trendul este dat în primul rând de importatori şi de lanţurile de magazine specializate dezvoltate de multinaţionale. Şi producătorii autohtoni au avansat semnificativ în ultimii ani, profitând de noile tendinţe eco, de interesul tot mai mare al românilor pentru produse naturale, de calitate. Statistica arată că, pe segmentul importurilor de cosmetice, principalul jucător din România este Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, în 2015, o cifră de afaceri de 731,3 milioane de lei.

Topul importatorilor este completat, la mare distanţă, de L'Oreal Romania SRL (283,7 mil.lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 mil..lei), Beiersdorf Romania SRL (215,5 mil.lei), Sarantis Romania SA (204 mil.lei) şi Johnson Wax SRL (171,5 mil.lei afaceri în 2015). La capitolul vânzări cu amănuntul, în magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmată de lanţul Sephora, cu o cifră de afaceri de 162,9 milioane de lei. Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 mil.lei), lanţul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 mil.lei), Tordai Hair-Cosmetics (36 mil.lei) şi Top Line Europa (29,7 mil.lei).

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro