Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Bulgarii ne-o iau înainte: Şoseaua şi calea ferată, mai bune la Vidin decât la Calafat

Autor: | | 13 Comentarii

Deocamdată, putem să dăm vina (nu fără motiv) pe bulgari, pentru întârzierile la podul Calafat – Vidin. Odată finalizat podul, se va dezvălui însă realitatea crudă: infrastructura rutieră şi feroviară de pe malul românesc este mult în urma bulgarilor.

Şosea cu două benzi pe sens, reabilitată, fără gropi. Linie ferată electrificată, pentru care au fost lansate deja licitaţiile pentru modernizare la standarde europene. Aceasta este situaţia la Vidin, în dreptul podului care va face legătura cu Calafatul, peste Dunăre.

Citiţi şi: pierdem-fonduri-ue-pe-mana-bulgarilor-la-calafat-vidin-156743.html _blank external-link-new-window "Opens external link in new window">Pierdem fonduri UE pe mâna bulgarilor la Calafat-Vidin

Pe malul stâng al fluviului, lucrurile nu stau chiar aşa de bine, iar perspectivele ca situaţia să se îmbunătăţească sunt foarte îndepărtate. Drumul naţional 56 Craiova – Calafat are o singură bandă pe sens şi, în plus, este plin de gropi. Calea ferată Calafat – Craiova este simplă, neelectrificată şi într-o stare avansată de degradare.

Întârzierile Sofiei

Pentru moment, Bucureştiul este în postura să-i facă reproşuri Sofiei. Începute în 2007, lucrările la pod, care-i revin în exclusivitate părţii bulgare, ar fi trebuit finalizate în 2010. Următorul termen a fost 2011. Cum lucrările spaniolilor de la FCC Construccion nu avansau, Guvernul de la Sofia a reuşit ulterior să-i convingă pe reprezentanţii Comisiei Europene să prelungească cu un an de zile memorandumul de finanţare a proiectului, până la 1 ianuarie 2013. Noul termen de finalizare a podului a fost stabilit pentru octombrie 2012.

Între timp, pe partea românească lucrurile s-au mişcat mai repede. Lucrările au început în mai 2009, pe baza unui contract de 66,9 milioane de euro încheiat cu asocierea spaniolă AZVI-VIMAC. În ciuda contestaţiilor, ibericii au terminat lucrarea la termen, în vara anului trecut. Mai exact, au fost finalizate 95% din lucrări, restul de 5% neputând fi executat decât după ce partea bulgară va construi podul. Concret, românii au prelungit cu opt kilometri DN56 Craiova-Calafat şi au modernizat 7,5 km de cale ferată. În plus, a fost modernizată gara Golenţi şi au fost construiţi de la zero 3,6 km de cale ferată electrificată.

Răsturnare de situaţie

Până acum, avantajul este de partea noastră. Însă situaţia se va schimba radical din momentul în care bulgarii vor termina, în sfârşit, podul, deoarece infrastructura este într-o stare mult mai bună pe malul drept al Dunării.

Partea rutieră, adică drumul european E79, este într-o stare excelentă. Şoseaua Vidin – Montana – Vratsa – Botevgrad (de acolo făcându-se legătura cu autostrada spre Sofia) are pe majoritatea traseului două benzi pe sens şi a fost reabilitată recent de concernul austriac Strabag. Este practic un drum expres, singurul dezavantaj fiind acela că trece prin interiorul localităţilor.

Prelungirea pe teritoriul românesc a E79, DN 56 Calafat – Craiova, arată ca după bombardament. Este o şosea îngustă, cu o singură bandă pe sens, care, pe deasupra, mai este şi plină de gropi.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 septembrie 2017

Plăţi pentru un lot din autostrada Transilvania

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2017

România, codașa Europei privind calitatea infrastructurii

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2017

Compania de Drumuri semnează primele contracte de deszăpezire

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2017

TOP 5 transportatori din România

Transporturi si Infrastructura

19 septembrie 2017

Tarom va avea un nou director general în două-trei zile

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro